Dzisiaj

28°C
ciśnienie 1019 hpa,

Jutro

27°C
min. 16°C, maks. 29°C
ciśnienie 1013 hpa,
Poziom zanieczyszczenia powietrza:Pył zawieszony PM 2.5: 7 µg/m3 (28% normy)Ozon gazowy (O3): 88.89 µg/m3 (74% normy)Dwutlenek siarki (SO2): 4.7 µg/m3 (1% normy)Dwutlenek azotu (NO2): 4.7 µg/m3 (2% normy)

Jak sprowadzić dobre auto z Niemiec?

Komentowanie wyłączone
Rent a car

Decydując się na kupno samochodu, dużo częściej wybieramy auto używane niż nowe, prosto z salonu. Jednak kupno auta używanego w Polsce nierzadko jest loterią, w której zarówno można trafić perełkę, jak i przysłowiowego „kota w worku”, a i samo poszukiwanie jest czasochłonne i generuje liczne koszty.

Dlatego też wiele osób decyduje się na sprowadzenie auta z zagranicy, najczęściej z Niemiec. Auta kupione bezpośrednio od naszych zachodnich sąsiadów zwykle są znacznie lepiej wyposażone, a ich stan techniczny z reguły nie budzi takich wątpliwości, jak stan aut oferowanych w kraju. Ale jak się zabrać za poszukiwania wymarzonego samochodu?

Gdzie szukać ofert?

Aby przejrzeć oferty sprzedaży samochodów z zagranicy, najlepiej wykorzystać w tym celu Internet. Sieć ma zdecydowanie szerszy zasięg niż prasa, a ponadto pozwala na przegląd ofert z wielu landów naraz. Przykładem serwisu zbierającego oferty motoryzacyjne z różnych regionów jest Autoscout24. Serwis ma w swojej bazie ponad 2,5 miliona ofert motoryzacyjnych od osób prywatnych i dealerów nie tylko z Niemiec, ale także z innych krajów Europy. Umożliwia wyszukanie ofert używanych samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, ale także motocykli.

Przed rozpoczęciem poszukiwań wymarzonego samochodu warto przejrzeć portale motoryzacyjne jak www.auto-swiat.pl lub www.motofakty.pl. Porady zawarte na ich stronach pomogą poznać wszelkie zawiłości związane ze sprowadzeniem auta i wyjaśnią, jakich formalności należy dopełnić i czego można się spodziewać podczas zakupu używanego pojazdu z zagranicy.

 

Dlaczego warto kupić używane auto w Niemczech?

Kupno używki u zachodnich sąsiadów jest obarczone dużo mniejszym ryzykiem niż kupno podobnego auta u polskiego sprzedawcy. Rodowici Niemcy uczciwie przedstawiają stan oferowanego auta i w czasie jego użytkowania wykazują znacznie większą staranność w regularnym serwisowaniu. Ponadto nie szukają oni oszczędności w czasie regulacji mających na celu bezpieczeństwo lub koniecznych wymian części. Dużo większym ryzykiem obarczone jest kupowanie pojazdów od zamieszkujących w Niemczech obcokrajowców np. Turków lub Rosjan, którzy nie przykładają aż takiej wagi do utrzymania auta. Auta w niemieckich warsztatach naprawiane są porządnie, często z kosztowną, ale zapewniającą gwarancję poprawnej pracy auta wymianą kompletnych modułów. Preferowane są oryginalne części a auta mocno uszkodzone lub w złym stanie technicznym nie są w ogóle naprawiane. Na dobry z reguły stan użytkowanych w Niemczech aut wpływa stan tamtejszych dróg – są one w lepszym stanie niż polskie, zwykle solidne i zadbane.

Sprzedawane przez Niemców auta często oferowane są z dwoma zestawami opon, letnich i zimowych, zwykle zainstalowanych już na felgach. Wynika to z dość restrykcyjnych przepisów niemieckiego prawa, obligujących kierowcę do używania opon zimowych w czasie określonych, niekorzystnych warunków pogodowych. Inną zaletą pochodzących z Niemiec aut, wynikającą z kolei z braku obowiązku używania świateł mijania przez całą dobę, jest dobry stan reflektorów, które nie mają zmatowionych odbłyśników.

Na co warto jeszcze zwrócić uwagę?

Kupujący auto w Niemczech często decydują się na skorzystanie z lawety w celu przetransportowania auta do Polski. Jest to wygodne rozwiązanie ponieważ można przetransportować auto bez tablic, już wyrejestrowane w Niemczech. Unika się dzięki temu kosztów związanych z tymczasową rejestracją i ubezpieczeniem. Jednak, kiedy kupuje się auto w zachodnich landach, to tańsze od lawety może być wykupienie tablic wywozowych i ubezpieczenia, i powrót do Polski na kołach.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

Komentowanie zostało wyłączone.