Dzisiaj

29°C
ciśnienie 1019 hpa,

Jutro

27°C
min. 16°C, maks. 29°C
ciśnienie 1013 hpa,
Poziom zanieczyszczenia powietrza:Pył zawieszony PM 2.5: 7 µg/m3 (28% normy)Ozon gazowy (O3): 88.89 µg/m3 (74% normy)Dwutlenek siarki (SO2): 4.7 µg/m3 (1% normy)Dwutlenek azotu (NO2): 4.7 µg/m3 (2% normy)

Biologiczno-chemiczne prawdy i mity związane z odżywaniem

Komentowanie wyłączone
zso-2-biologia-chemia_02

Mięso pod lupą uczniów (fot. ZSO nr 2)

Świadome i zdrowe odżywianie stanowi jedno z większych wyzwań, które stawia przed nami XXI wiek. W czasach ogromnej popularności żywności typu „fast food”, ciągłego braku czasu oraz zwiększenia zagrożenia chorobami cywilizacyjnymi, szczególnie ważna jest edukacja prozdrowotna.

 

Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 im. Króla Jana III Sobieskiego zrealizował kolejny projekt edukacyjny, dotyczący zagadnień zdrowego odżywiania, łączący zagadnienia z zakresu biologii i chemii. Tym razem uczniowie klas pierwszych, drugich i trzecich II Liceum Ogólnokształcącego o profilu biologiczno – chemicznym, brali udział w projekcie „Biologiczno – chemiczne prawdy i mity związane z odżywianiem i żywnością”.

Pod czujnym okiem prowadzących Agnieszki Majczyk i Katarzyny Tomaszewskiej uczniowie:

– poznali składniki budulcowe i energetyczne organizmów, źródła oraz objawy ich niedoboru i nadmiaru oraz ich udział procentowy w diecie;

– poznali budowę i reakcje charakterystyczne składników budulcowych i energetycznych;

– samodzielnie przeprowadzili reakcje wykrywania białek i cukrów oraz zmydlania tłuszczu zwierzęcego;

– poznali właściwości oraz źródła i objawy niedoboru i nadmiaru składników regulujących;

– doświadczalnie zweryfikowali swoją wiedzę na temat właściwości wody;

– doświadczalnie zbadali przygotowane próbki wody pitnej – mineralnej i wodociągowej oraz wody akwariowej pod kątem odczynu, zawartości metali ciężkich i fenolu;

– poznali wpływ tych związków na organizm człowieka i środowisko przyrodnicze;

– poznali właściwości enzymów oraz doświadczalnie zbadali wpływ czynników środowiska na ich aktywność;

– poznali składniki żywności, które mogą być toksyczne dla organizmu;

– poznali doświadczalnie budowę układu pokarmowego.

Poza wiedzą, jaką mogli zdobyć podczas zajęć, świetnie się bawili wykonując doświadczenia.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

Komentowanie zostało wyłączone.