Dzisiaj

13°C
ciśnienie 1016 hpa,

Jutro

15°C
min. 12°C, maks. 15°C
ciśnienie 1015 hpa,
Poziom zanieczyszczenia powietrza:Pył zawieszony PM 2.5: 2 µg/m3 (8% normy)Ozon gazowy (O3): 64.32 µg/m3 (54% normy)Dwutlenek siarki (SO2): 8.3 µg/m3 (2% normy)Dwutlenek azotu (NO2): 9.4 µg/m3 (5% normy)

Odżywiaj się zdrowo i bądź aktywny!

Komentowanie wyłączone
zuzanna-jozwiak-gimnazjum-w-wieliszewie-dieta_07

Zuzanna Jóźwiak, uczennica klasy 3a gimnazjum w Wieliszewie prowadzi w swojej szkole akcję prozdrowotną „Odżywiaj się zdrowo i bądź aktywny”. Zaczęła od zbadania, czy jej rówieśnicy prowadzą zdrowy styl życia. Na podstawie wyciągniętych wniosków przeprowadziła akcję edukacyjną na temat zdrowej diety oraz starała się zachęcić uczniów do wysiłku fizycznego.

Zuzanna Jóźwiak:

W ramach prowadzonej przeze mnie akcji prozdrowotnej pt. „Odżywiaj się zdrowo i bądź aktywny” przeprowadziłam wśród uczniów Gminnego Gimnazjum w Wieliszewie ankietę pt. „Styl Twojego Odżywiania” oraz pomiar BMI. Po przeanalizowaniu badań wywnioskowałam, że większa część młodzieży naszej szkoły odżywia się w nieprawidłowy sposób oraz, że wiele osób ma problem z niedowagą.

Dlatego celem moich dalszych działań było zachęcenie wszystkich do zdrowego stylu życia. W związku z tym przygotowałam ulotki z niezbędnymi informacjami na temat odżywiania, które rozdałam rodzicom uczniów naszego gimnazjum na zebraniu. Prowadziłam, także aerobik na lekcji W- F z uczennicami klasy 3A, aby zachęcić do bycia aktywnym fizycznie, ponieważ ruch to zdrowie. Oprócz tego poprowadziłam również lekcję pt.: „Odżywiaj się zdrowo i bądź aktywny!” z uczniami całej szkoły. Po tym spotkaniu uczniowie mieli możliwość spróbowania zdrowej żywności, którą udało mi się przygotować z pomocą dziewczyn z klasy 3A.

Myślę, że te czynności nie pójdą na marne, a uczniowie naszej szkoły zaczną zwracać uwagę na to, co powinni jeść.

Poniżej przedstawiam najważniejsze zasady zdrowego stylu życia.

1. Jedz regularnie 3-5 posiłków dziennie.

2. Bądź aktywny w ciągu dnia 60 minut dziennie.

3. Jedz 5 razy dziennie warzywa i owoce.

4. Pełnoziarniste produkty zbożowe powinny być dla ciebie głównym źródłem energii.

5. Spożywaj 2 razy dziennie mleko i jego przetwory.

6. Spożywaj więcej tłuszczów roślinnych niż zwierzęcych.

7. Spożywaj głownie mięso drobiowe, ryby i nasiona roślin strączkowych.

8. Ograniczaj spożycie cukru i soli.

9. Wypijaj dziennie do 2 litrów płynów (głównie wody).

Zuzanna Jóźwiak

 

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

Komentowanie zostało wyłączone.