Siatkarki Legionovii tracą sponsora. Siódemka rezygnuje

siódemka

Po blisko trzech latach współpracy Siódemka, jedna z największych firm kurierskich w Polsce, zrezygnowała z dalszego wspierania legionowskiego zespołu siatkarskiego. Tym samym żeńska ekipa straciła jednego ze sponsorów tytularnych, a nazwa zespołu została póki co odchudzona do „Sk bank Legionovia”.
Współpraca Legionovii i Siódemki rozpoczęła się w 2011 roku, kiedy zespół występował jeszcze w II lidze. Dobra postawa zawodniczek, a także finansowe wsparcie sponsorów, pozwoliły legionowiankom w dwa sezony awansować do najwyższej klasy rozgrywkowej. Przed nadchodzącym sezonem Siódemka zrezygnowała jednak z dalszego wspierania drużyny z Mazowsza. -Jak co roku kończyła nam się umowa. Siódemka podlega jak każda firma regułom gry rynkowej i niestety tym razem zwyciężyły prawa rynku. Jej nowy właściciel, DPD, czeka na decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i dopiero po jej uzyskaniu będzie mógł podjąć z nami negocjacje. Niestety nie da się tego przyspieszyć – mówi Marek Bąk, wiceprezes Legionovii. Słaby stan finansów, po zakończeniu sponsoringu ze strony Siódemki, mógł być jedną z przyczyn rewolucji kadrowej – z zeszłorocznego składu pozostały jedynie dwie zawodniczki, a w miejsce starszych i doświadczonych siatkarek Legionovia zatrudniła między innymi reprezentantki kraju w kategoriach juniorskich. Marek Bąk stanowczo tłumaczy jednak, że decyzja o odświeżeniu kadry zapadła dużo wcześniej. – Ostatnie dwa lata pokazały, że czas podać sobie rękę z zawodniczkami naszej „złotej” ekipy, która w cztery lata zapewniła nam obecne miejsce na siatkarskiej mapie Polski. Zawodniczki, które dołączyły do nas w tamtym sezonie kosztowały, a nie dały jakości, jakiej od nich oczekiwaliśmy – stwierdza wiceprezes Legionovii. – Wiemy, że ta decyzja zaprocentuje za dwa, trzy lata – dodaje.

Kto następny?

Trudno uwierzyć w to, że nie znajdzie się inna firma chętna do zastąpienia Siódemki. Jednak na tę chwilę nie wiadomo, kto zajmie miejsce dotychczasowego sponsora tytularnego drużyny, a i zarząd klubu nie chce w tej chwili zdradzać szczegółów negocjacji. Wszystko wyjaśni się we wrześniu, kiedy Legionovia zaprezentuje nowych sponsorów, a także nowe stroje drużyny. Przygotowania do rozgrywek zespół rozpocznie prawdopodobnie pod koniec lipca, jednak nie jest to dokładnie przesądzone z uwagi na fakt, że w tym roku czekają nas Mistrzostwa Świata, a także inauguracja rozgrywek Młodej Ligi, co może mieć odzwierciedlenie w terminarzu rozgrywek ustalonym przez władze Orlen Ligi.