Gra o fundusze

520469052b631.jpg

Minęło pół roku odkąd radni zwrócili się do starostwa powiatowego z prośbą, by w budżecie powiatu na rok 2013 znalazło się rondo na skrzyżowaniu drogi powiatowej Chotomowskiej i Kisielewskiego. Czasu na wykonanie inwestycji, przed pojawieniem się na przejściu dzieci, jest coraz mniej. We wrześniu 2014 roku pomaszerują tędy uczniowie do nowej szkoły, która ma pomieść ok. 1000 dzieci. Co udało się w tej sprawie już zrobić?

 

Inicjatywa dotycząca budowy ronda wyszła od mieszkańców Chotomowa. Głównym motorem napędowym działań jest Marcin Mizgalski, mieszkaniec Chotomowa. Teraz dołączyli do niego jabłonowscy radni, którzy jednogłośnie poparli pomysł, aby spowolnić ruch przy budowanym Centrum Edukacyjno-Kulturalno-Sportowym w Chotomowie właśnie przez budowę ronda. Ponieważ droga Chotomowska/Partyzantów znajduje się pod zarządem powiatu, by zrealizować budowę ronda, konieczna jest współpraca gminy i starostwa.

Mieszkaniec kontra starosta
Na ostatniej, majowej sesji powiatu Marcin Mizgalski zapoznał radnych powiatowych z sytuacją drogową panującą w rejonie gminy. Wskazał konieczność podjęcia szybkich kroków, by inwestycja ta miała szanse powstania przed wybudowaniem szkoły. – Za 1,5 roku do szkoły pójdzie moje dziecko, moje i kilkuset innych mieszkańców gminy Jabłonna – mówił Marcin Mizgalski. Tłumaczył radnym, że do dziś nie udało mu się przekonać starosty do tej budowy. Twierdził, że starosta odmówił mu spotkania i zwracał uwagę, że powstanie ronda to nie jest jego koncepcja, ale radnych oraz mieszkańców gminy.

Starosta nie wyklucza
Starosta Jan Grabiec przyznał, że to trudny problem, a inicjator akcji personalizuje sprawę. Przypomniał o tym, że kilka szkół w powiecie jest położonych w znacznie ruchliwszych miejscach oraz powiat realizuje program bezpieczeństwa przy wszystkich szkołach. Wspomniał, że przesłał do Gminy Jabłonna projekt porozumienia w sprawie rozwiązań na Kisielewskiego i Chotomowskiej i to samorządy wspólnie muszą ustalić co znajdzie się w przyszłej koncepcji rozwiązań komunikacyjnych na tym terenie. Zapewniał, że nie wyklucza powstania ronda przy szkole.

Mamy pożar?
Radny Igor Krajnow poparł budowę ronda. Według niego sprawa dotycząca bezpieczeństwa dzieci powinna być priorytetowa. Poprosił, by koncepcja została przedstawiona na posiedzeniu Komisji Rozwoju. Przewodniczący Rady Powiatu Szymon Rosiak poprosił starostę Jana Grabca o informowanie radnych przed sesjami o stanie zaawansowania tego projektu. Doradca wójt ds. CEKS Janusz Karmel zwrócił uwagę, że w rejonie szkoły powstanie centrum handlowo-kulturalne dla mieszkańców. Planowane są tam bowiem nie tylko szkoła, gimnazjum, dom kultury czy punkt przedszkolny, ale również i usługi. – Chciejcie z nami rozmawiać – usłyszeli podczas sesji radni.

Dofinansują dokumentację
By inwestycja powstała, oba samorządy muszą podpisać porozumienie. Starosta wysłał do wójt Gminy Jabłonna projekt porozumienia. Nadal czeka na odpowiedź. Przedmiotem tego porozumienia miałoby być wykonanie dokumentacji projektowej dla 500 metrowego odcinka drogi powiatowej nr 1820W (Partyzantów/Chotomowska) na wysokości CEKS, dla koncepcji budowy przedłużenia Parkowej i skrzyżowania Legionowskiej i Chotomowskiej oraz koncepcji przebudowy skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 630 ulicy Modlińskiej z Chotomowską. Podjęte porozumienie początkowo miało opiewać na kwotę 10 tysięcy złotych, potem zostało rozszerzone do 40 tysięcy. Starosta zaznaczył, że gmina i powiat mają zapewnić 50% udziału w kosztach wykonania koncepcji. Powstała dokumentacja może zostać realizowana w 2014 roku, ale zasady wykonania mają być objęte oddzielną umową.

Odrzucili porozumienie
Podczas ostatniej Komisji Bezpieczeństwa w Jabłonnie, wójt i radni omówili po raz kolejny projekt porozumienia zaproponowany przez starostę. Na spotkanie zaproszono współwłaściciela działki sąsiadującej z CEKS, na której mogłoby powstać rondo. Wójt zamierza negocjować w sprawie zakupu tego terenu. W ciągu najbliższego tygodnia ma powstać nowy projekt ronda. Zarówno wójt jak i radni negatywnie ocenili propozycję przedstawioną przez starostwo. Według nich nieporozumieniem jest, by w porozumieniu międzygminnym, traktującym o współfinansowaniu, mówić o skrzyżowaniu na drodze wojewódzkiej i powiatowej. Grażyna Woźnicka zwróciła też uwagę, że obowiązujące plany miejscowe określają miejsce położenia ronda na ulicy Legionowskiej, ale nie w miejscu przecięcia z ulicą Chotomowską. Zarzucono, że w porozumieniu nie ma ujętej najważniejszej inwestycji, na której zależy gminie – ronda pod szkołą. Realizacja projektu miałaby miejsce w 2014 roku, więc za późno.

Gra o fundusze
Sytuacja ta jest dobrym egzaminem dla samorządów, zarówno dla starostwa jak i gminy Jabłonna, w którym trzeba wykazać się aktywnością, umiejętnością słuchania społeczeństwa i szybkiej współpracy w zakresie finansów. Wójt Gminy Jabłonna wydaje się być zdeterminowana, by rondo na Chotomowskiej powstało. Im bliżej realizacji projektu tym więcej osób dołącza się do walki o rondo oraz walki o fundusze powiatowe. – Polityka konfrontacyjna nie zdała egzaminu – mówi radny Zbigniew Garbaczewski o dotychczasowym przebiegu wydarzeń. – Jednak mamy ambicję, by tę sprawę za pomocą rozmów ugodowych zakończyć. Radni postanowili zbierać podpisy pod petycją, którą zamierzają potem złożyć u Starosty Legionowskiego Jana Grabca. Radni Agata Lindner, Zbigniew Garbaczewski, Monika Jezierska i Mariusz Grzybek zbierali podpisy na dyżurach oraz w czasie zakończenia roku szkolnego pod szkołą w Chotomowie i w Jabłonnie.

Iwona Wymazał

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 59

  1. Starostwo wydało komunikat specjalny, że będzie rondo i nie tylko jedno, bo na odcinku kilkuset metrów Chotomowska/Partyzantów, mogą być nawet 4 ronda. Przy 4 rondach na kilkuset metrach drogi, średnia prędkość przejazdu tego odcinka może spaść do ok. 10km/h i kierowcy będą nadrabiali stracony czas na pozostałych odcinkach – gaz do dechy i ile fabryka dała. W okolicach rond będzie chmura spalin z zakorkowanych aut. Ciekawe jak będą jeździły „motory napędowe” budowy ronda z głównym motorem napędowym działań Marcinem M. na czele?
    powiat-legionowski.pl/index.php/pl/aktualnosci/5340-bedzie-rondo

  2. Zanim „będzie rondo” zrozumie, po co budujemy to rondo, to już wszyscy zdążymy zmienic samochody na elektryczne; ta chmura spalin, widzę, już dziś zaciemnia myślenie 🙂

  3. Co do 4 rond z wypowiedzi poniżej, należy zadać pytanie czy pozostałe są zasadne. Bo następne z ok. 300 mb dalej nie jest uwzględnione nawet w planie zagospodarowania tej części, wiec komu jest potrzebne? Na dodatek w szczerym polu.
    Pozostałe dwa to wizja przyszłości, wielu z nas nie będzie pewnie już na tym świecie jak one powstaną. Po trzecie dotyczy „trasy mostowej”, która jest w planach od 40 lat i nic się nie dzieje oraz kolejne dotyczące przedłużenia obwodnicy Jabłonny do drogi na Nowy Dwór. Skupmy się wiec na stanie obecnym tzn. na tym co jest potrzebne, a uprawianie wizjonerstwa i nie uwzględnianie bieżących potrzeb jest nieporozumieniem.
    No i na koniec jeszcze jedno 5 rondo z Chotomowa na Księżyc, jest planowane, a o nim już nic się nie wspomina :).

  4. staroście chyba wyłączyli klime w biurze, otóż uzależnia on budowę ronda od UWAGA: przeprowadzenia konsultacji społecznych 🙂 starosto, kończy, wstydu oszczędź, w końcu podjales te decyzje czy nie? Bo już nawet Rada Powiatu nie wie, kiedy mówisz prawdę a kiedy nie. Tym bardziej my mieszkańcy tego nie rozumiemy. Po co ta ściema Janie? Trochę męskiej decyzji – robimy rondo czy nadal eskalujemy działania?

  5. @sluszne uwagi. Projektowanie dzis 4 rond, z czego 3 w szczerym polu to wyraz jakies aberacji psychicznej chyba. Szóste rondo wybudowalbym pod Konsomolskiem i wysłanym tam całe lokalne PO, z naczelnikiem Grabcem jako przewodnikiem, regularnie co tydzień.

  6. @ a skąd tylko twoje się lizczy

  7. W MPZP nie ma ani jednego ronda. A jak trasą mostową będą się zajmowały takie tuzy jak Grabiec, to wcześniej ludzkość wymyśli teleportację

  8. Grabcowe „fundusze” to dojenie gmin na inwestycje powiatowe i umieszczanie w budżetowej rubryczce „dotacje”. Leń i nieudacznik.

  9. Grają o fundusze 10-40 tysięcy złotych, a ostatnio starosta przekierował z powiatowych pieniędzy 500 tysięcy złotych, na dofinansowanie dworca w Legionowie: tinyurl.com/oan54gu

  10. Janie Grabiec, masz do najbliższej środy czas do namysłu. Mamy już dość tej Twojej indolencji i wprowadzania chaosu. Jeśli chcesz konsultacji społecznych, (bo 500 podpisów to dla ciebie za mało, drogi legionowski papieżu), to za radą prawnika, połączmy konsultacje ze zbieraniem podpisów pod wnioskiem o odwołanie zarządu powiatu. Albo zaczniesz z nami współpracować, albo zaciągniemy cie do Sądu, bo ściemniasz już wszystkim: Policji, Przewodniczącemu i Radzie Powiatu, Radnym Gminy Jabłonna, Urzędowi Gminy Jabłonna i mieszkańcom. Człowieku, ty jedno robisz a potem drugie opowiadasz. Przypomnę, że domagasz się „konsultacji” bez podstawy prawnej ujmując wprost – bezprawnie. Dość tego. Jeśli nadal tak będziesz postępował, w czwartek podpiszemy pełnomocnictwo dla kancelarii prawnej; dość już tego wożenia się z głupkiem, od środy wyłącznie konkrety a wymianę uwag zaczniemy z tobą prowadzić przed SKO i Sądem.

  11. @Marcinie zapomniałeś o szafocie

  12. Szafotem bedą wybory dla tego ugrupowania.

  13. W sierpniu 2012 skończyli drogę powiatową w gminie Nieporęt a już wydał pozwolenie na rozdupcenie tej drogi, bo będą robić kanalizację.

  14. to rzeczywoście gospodarz zasrany …

  15. Obywatele-Platforma: 1:0 (na wyjazdowym meczu w Elblągu). Daje do myślenia czy nadal władza zaślepia?

  16. Progi zwalniające zamiast ronda…na Kisielewskiego się przecież sprawdzają…hahahaha

  17. @Kapewu: zgadzam się i wzór rozwiązania progów zwalniających, powinno się wziąć ze ślepego, gruntowego odcinka Kisielewskiego, równoległego do Łąkowej – wykonanie z krawężników chodnikowych, bo to był genialny pomysł, zamieszkujących tam ludzi.

  18. powinni jeszcze kolcztke przeciągnąć i wtedy skutecznie zmiejsza predkośc i ogranicza ruch

  19. Jak postawimy progi na Chotomowskiej, to nie przejedzie ZTM (tak twierdzą), więc żarcik niecelny i wynikający z niewiedzy. Przykłady niewiedzy dalej: odcinek ul. Kisielewskiego, który jest równoległy do Łąkowej jest a) drogą prywatną i nie jest to cyt.: „gruntowy odcinek” (kłania się tu zrozumienie czym jest droga publiczna), b) to nie są „cyt.: progi zwalniające” (kłania się Rozporządzenie określające warunki techniczne progów) i c) cały ten odcinek jest oznakowany zakazem ruchu, który mieszkańcy skutecznie egzekwują przy asyście Policji (kłania się znajomość Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym). Wszystkie elementy w tej ulicy, łącznie z progami i znakami, są zgodne z prawem i zostały zaprojektowane, zgłoszone i zatwierdzone jako organizacja ruchu. Skracając: nic wam do tego a brak wiedzy produkuje takie właśnie opinie 🙂 W czym jeszcze pomóc?

  20. @Marcin: nie zauważyłem tablicę z napisem „droga prywatna” ale reszta się zgadza. Ten odcinek drogi jest podobny do toru przeszkód na poligonie czołgowym i zastosowanie tam organizacji ruchu z progami betonowymi, dołami i tym podobnymi konstrukcjami inżynierskimi jest całkowicie zrozumiałe i uzasadnione.

  21. @Mario, to jest ślepa ulica, w dodatku prywatna, nie ma żadnego powodu, żebyś w nią wjeżdżał, co więcej – nie masz też takiego prawa, więc o co dokładnie ci chodzi? Robisz awanturę dla awantury, czy też przeszkadza ci, że po niedzieli jest poniedziałek? Zakaz wjazdu pod kolumną Zygmunta też kwestionujesz? 🙂 Tablica „droga prywatna” nie jest obowiązkowa, wystarczy znak B-1, spaliśmy na kursie prawa jazdy? 🙂

  22. @Mario Paolo – to taka mentalność tych ludzi. Mają kawałek prywatnej, ślepej drogi i zamiast dla własnej wygody, wyrównać ją i doprowadzić do cywilizowanego stanu to narobili sobie przeszkód „inżynieryjnych” utrudniających dojazd do domów -sobie, straży pożarnej, pogotowiu ratunkowemu itp.

  23. @Mario, uzupełnię jeszcze Mentolo: problemy z dojazdem będzie miał jeszcze papież, Kadafi, Michael Jackson i Jason Pollock. No, może jeszcze Irena Santor albo Obama nie dojedzie, kto wie? Co komu do prywatnej drogi? Ludzie, macie problem z czyjąś prywatną własnością? Nie podoba się wam? A kogo to obchodzi? To ich własna, prywatna droga i ich sprawa; dla was jest znak „zakaz wjazdu” i mandat 200 zł za wjazd (Policja realizuje to bardzo sprawnie). Czekam jeszcze na wątek, że nie podoba się wam długość ich trawników, może włączcie klimatyzację? 🙂

  24. Cudownie, że w końcu wyjaśniła się sprawa tej prywatnej drogi, bo już myślałem, że to autostrada do piekła.

  25. Nastepny ujadach gminnego chleba

  26. no 🙂 prywatna droga nagle stała się solą w oku gawiedzi 🙂 boli, kompleksy czy jaka inna franca?

  27. Ktoś, kto nie potrafi lub nie chce właściwie zadbać o swoją własność prywatną, tym bardziej nie będzie dbał o własność wspólną. Słusznie napisał Mentolo, że ta prywatna droga jest wykładnikiem mentalności jej właścicieli i taki sposób rozumowania w żadnym przypadku nie powinien być przeniesiony na drogi publiczne, bo faktycznie mogą się one przerodzić w autostrady do piekła i szkoły przeżycia w warunkach ekstremalnych.

  28. Czy ktoś potrafi logicznie wyjaśnić po co przy Kisielewskiego potrzebne jest rondo?

  29. :-))))) w sprawie oceniania „mentalności właścicieli” i „dbania o swoją własność prywatną” – Lolku, może zaczniesz swoje wykłady od posprzątania własnego podwórka? Kumasz, czym jest własność prywatna, czy też głęboko zakorzeniona komuna nadal przeszkadza w zrozumieniu o rozróżnieniu prywatnej drogi od publicznej? Reszta wnioskowania jest z dupy, więc nie bardzo jest sens się odnosić. Logiczna argumentacja dot. zasadności budowy ronda przy szkole jest zawarta jest w artykułach powyżej, sugeruję najpierw przeczytać, potem pytać, będzie prościej wymieniać opinie a dyskusja zacznie mieć cel.

  30. Być może, dla tych ludzi, nieruchomość jest pierwszą tego rodzaju własnością prywatną i przez stan drogi dojazdowej, bronią do niej dostępu, według zasady: mój dom jest moim zamkiem i z niego wywodzą się wszystkie moje krucjaty?

  31. @Mario, jesteś w malinach i takie też wyciągasz wnioski. Kupili drogę? To mają prawo wybudować tam choćby piramidę i Tobie nic do tego. You get what you pay for. Pomieszkaj tu, a potem się wymądrzaj o przyczynach. Ale wciąż nie Twoją sprawą jest kto i jak wydaje pieniądze, choćby na progi na prywatnej drodze. No, chyba że to Ciebie boli?

  32. Marcinie z tą piramidą to pojechaleś….ciut ciut za daleko

  33. @Waclawie: aha, a jakoś tak bardziej dokładnie? Spełnili warunki prawa? Spełnili, więc o co chodzi? Tak długo, jak nie naruszam wolności i praw innych, mam prawo korzystać z przysługującego mi prawa stanowionego. Oni maja tak samo – nie naruszają Waszych praw, więc co Was to obchodzi co tam sobie budują? Jeśli uważacie, ze narusza to Wasze prawo, to szybciorem na Policję i po sprawie.

  34. poczytałem było napisane
    ”RONDO CZY ZWĘŻENIE, CO POWSTANIE PRZY CEKS?
    Naczelnik Wydziału Inwestycji w Starostwie Powiatowym, Paweł Zając przedstawił propozycję zwężenia w tym miejscu 7-metrowej jezdni do 3 metrów. Przy szkole miałyby wtedy powstać piesze azyle, ustawione znaki ostrzegawcze, prędkość miałaby być ograniczona do 40km/h, wybudowana sygnalizacja na wysięgniku.
    3 WARIANTY RONDA
    Z trzech wariantów został wybrany ten, który w najbardziej oszczędny sposób nachodzi na prywatne działki. Według niego, skrzyżowanie można wybudować nawet w czasie nawet 3 tygodni. Podobnie jak rondo w Chotomowie, ma ono mieć wymiary 26 m. Tegu typu ronda są dopuszczane do stosowania na drogach o klasie Z, gdzie ograniczono prędkość pojazdów do 50 km/h. W projekcie uwzględniono możliwość przejazdu dla większych pojazdów, w tym dla komunikacji miejskiej. Jak ocenia Leszek Zieliński, jego koszt zamknąłby się w kwocie około 200 tysięcy złotych.
    POŁĄCZĄ LEGIONOWO I JABŁONNĘ?
    O konieczności zapewnienia bezpieczeństwa i znalezieniu rozwiązania, które zwolni ruch aut, na wtorkowym spotkaniu wypowiadał się komendant powiatowy policji Paweł Piasecki. Komendant opowiedział się za wariantem zaproponowanym przez starostę Jana Grabca, z azylem dla pieszych na środku drogi.
    Wszyscy zaś zgodzili się ze starostą, że fotoradar będzie bezsprzecznie najskuteczniejszą metodą, by kierowcy zdjęli nogę z gazu.”
    Wybrane fragmenty z dyskusji więc powtórzę pytanie
    CZY KTOŚ POTRAFI LOGICZNIE WYJAŚNIĆ PO CO PRZY KISIELEWSKIEGO POTRZEBNE JEST RONDO? Logicznej argumentacji poza lepszym wyjazdem z ul. Kisielewskiego jak na razie nie widzę.

  35. Mnie zaczyna niepokoić, czy przy tej ślepej drodze, nie mieszka jakaś grupa, która ogranicza swój kontakt ze społeczeństwem, cywilizacją itp. Takie postawy mają często podłoże w sferze religijnej. Po tej gruntowej, ślepej i pełnej wybojów drodze i tak normalnie nie można szybciej jechać od kilku km/h, bez ryzyka poważnego uszkodzenia auta. Budowanie w takiej sytuacji, co kilkanaście metrów przeszkód drogowych, zwalniających i jeszcze bardziej utrudniających ruch, nie można normalnie wytłumaczyć i może one mają dla nich jeszcze jakieś inne i dodatkowe znaczenie w innej sferze np. emocjonalnej, religijnej itp.?

  36. @Koala: tego też chyba nie można wykluczyć. Zobacz wpis niżej @Marcin, że „mają prawo wybudować tam choćby piramidę” – boga słońca, sił ciemności? – nie wiem.

  37. pluralis majestatis – pierwsza oznaka, że pisze jedna osoba 🙂 to nawet ciekawe, lecz szkoda czasu na komentowanie w detalach.

  38. @Marcin – dodaj jeszcze mnie i będziesz miał trzy osoby w jednej – Trójca Przenajświętsza tak, tak kochasiu – i od tej pory masz przyzwolenie na budowę Świętej Piramidy. Zezwolenie na budowę starosta jutro w zębach Ci przyniesie – tylko sprawdź wszystkie pieczęcie, bo wiesz jaki jest. Jakby co to daj znać i jak mu w Imię Nasze przyp…. to już nigdy w życiu się nie pomyli. A teraz łopata i kopać pod fundamenta Świętej Piramidy.

  39. gdzieś się merytoryka pogubiła po drodze, to może pomogę: co Ciebie obchodzi, co ludzie budują na swojej prywatnej działce, skoro robią to zgodnie z prawem i nikomu nie przeszkadzają?

  40. „gdzieś się merytoryka pogubiła po drodze”- teraz sam widzisz, co się dzieje na tej drodze i nie dziw się ludziom, że zachodzą w głowę. co tam się dzieje. Może to macka czarnej dziury i będzie sięgała po samochody na jezdni ul. Kisielewskiego i dalej, jak w ruskim cyrku: było i nie ma?

  41. gdybym chciał wsadzić kij w mrowisko, to bym przypominał o sąsiedzkich ustaleniach, że na Polnej i Łąkowej też chcecie/chcieliście progów 🙂 Ale dobrze, niechaj legenda „czarnej wołgi z Kisielewskiego” trwa, sezon ogórkowy w pełni; czy słyszeliście że w Moskwie rozdają samochody? 🙂

  42. o rowerach nic nie słyszałem ale że kradną ogórki

  43. Rondo czy zwężenie? Jeżeli ma powstać zwężenie z azylem to lepiej nie robić nic. Azyl wymusi jazdę w prawo z parkingu szkolnego w stronę Jabłonny. Kamikadze w osobówkach może pojadą w lewo po azylu ale gdzie zawrócą autobusy dowożące dzieci? Najbliższy możliwy manewr to nawrotka przez stację benzynową Huzar.

  44. 1) nikt idący od strony kościoła po lewej stronie ulicy nie będzie szedł do ronda 2) z parkingu będzie możliwy wyjazd w kierunku Chotomowa 3) radar jest na Modlinskiej, tam jest ograniczenie do 60 a wszyscy jadą 50

  45. Kropek, obejrzyj najpierw propozycje rozwiazania drogowego ronda, przejścia i temu towarzyszace, bo inaczej ta dyskusja to marnowania czasu: trzy Twoje punkty to trzy błędy, wynikające z niewiedzy i wprowadzasz czytających w błąd.

  46. Mądrujecie się, to przyjedźcie do centrum Jabłonny i chwilę zadumy życzę. Tuż przy szkole w Jabłonnie jest przejście dla dzieci, z azylem, oznaczone znakiem „Agatka” oraz całą resztą znaków drogowych. Jest nawet ograniczenie prędkości, znaków jest tam jak w lesie drzew. Cały azyl, znaki, ograniczenia oraz silne, stalowe słupy od znaków – wszystko to zostało zrównane z ziemią, bo kierowca trochę większego pojazdu się spieszył. Rondo przy szkole to jedyna opcja na zmniejszenie prędkości, a jak uważacie inaczej, to obejrzycie sobie ten azyl dla dzieci, zostały po nim tylko betonowe krawężniki, niewiele jak na „zabezpieczenie dla dzieci”. Zacznijcie kur.wa myśleć dalej, niż sięgają wasze nosy.

  47. BTW, widziałem a żona pytała ile pokaże manometr na giętarce przy zginaniu tej średnicy rury co tam wgnieciona w jezdnię.

    Na ten azyl w Jabłonnie, teraz jeszcze wjadą TIRy biedronkowe z zaopatrzeniem, bo Janeczek zaordynował „budynek usługowo – handlowo – biurowy”. Nie ma możliwości wjazdu wozów 16,5 m bez rozgniecenia tego azylu.

  48. Szanowny Panie Marcinie 1. czy idąc od strony kościoła w Chotomowie lewą stroną drogi jak będzie rondo przy Kisielewskiego przejdę na drugą stronę ulicy do szkoły by nie cofać się od ronda? 2. Czy w koncepcji przejścia z azylem można z parkingu szkoły wyjechać w lewą stronę? 3. Z jaką prędkością jadą samochody na ul. Modlinskiej gdzie jest radar przed kauflandem w Warszawie

  49. Odpowiadam: 1) Tak. 2) Nie, po to jest m. in. potrzebne rondo, inaczej lewoskręt spod szkoły w kierunku Chotomowa będzie korkował drop-off bay pod szkołą. 3) Nie rozumiem związku, ale skoro uświadamiamy, to proszę: ograniczenie prędkości wynosi na wspomnianym przez Pana odcinku 60 km/h. Poprawka na błąd prędkościomierza pojazdu z Ustawy o miarach i wagach to +10 km/h a rozporządzenie dot. legalizacji urządzeń pomiarowych daje następne + 10 km/h. Oznacza to, że przejeżdżając obok 79 km/h radar nie ma prawa nam zrobić zdjęcia, co wielokrotnie już widziałem a graniczna wartość (tzw. „trigger”) wynosi 80 km/h. Dlaczego więc wszyscy jadą tam 50 km/h i potrafią jeszcze przyhamować do 40 km/h? Moim skromnym zdaniem: brak zrozumienia obowiązującego prawa i fizyki + owczy pęd. Teraz będzie najciekawsze: w ok. 70% moich przejazdów radar ten jest nieaktywny, niezgodnie z obowiązującym prawem, zgodnie bowiem z prawem regulującym działalność GITD, nieaktywny fotoradar powinien być zasłonięty. Gorzej wypada tylko radar na Moście Gdańskim, tam odsetek nieaktywności na moje oko wynosi 90%, ale to już inna historia, bowiem ten akurat fotoradar, uwaga, nie dostał zgody na podłączenie do zasilania elektrycznego 🙂

  50. A jak daleko od ul. Kisielewskiego jest wejście do szkoły?

  51. Od Kisielewskiego dość daleko, od Partyzantów: 12 metrów. Budowa ronda oraz przejścia + przeprojektowanie ciągów komunikacyjnych spowoduje, że te 12 metrów stanie się bezpieczne, kluczem jest wciąż to samo – zmniejszenie prędkości pojazdów

  52. z dziś, 12.07: mamy zapewnienie starosty Grabca, złożone dziś na spotkaniu w UG Jabłonna, że rondo powstanie. Ostateczny projekt zostanie przedstawiony w przyszły piątek i to on będzie przedmiotem porozumienia miedzy UG Jabłonna a Starostwem Powiatowym. Na dziś zdaje się, że wyrobimy się przed 1.09.2014.

  53. Jak powstanie rondo to dalsze dyskusja nie ma sensu ale
    Szanowny Panie Marcinie chciałem się dowiedzieć dlaczego rondo będzie lepsze od azylu z radarem zadałem 3 pytania otrzymałem odpowiedź, że moje punkty to trzy błędy, wynikające z niewiedzy i wprowadzam czytających w błąd ale sam Pan napisał, że od Kisielewskiego wejście do szkoły jest dość daleko więc:
    idąc od strony kościoła w Chotomowie lewą stroną drogi bez przejścia będą musieli się cofać by dojść do szkoły
    z parkingu szkoły JEST MOŻLIWOŚĆ wyjechać w lewą stronę – TO WIEM –WIDZIAŁEM
    radar spowalnia w znacznym stopniu ruch napisał Pan „potrafią jeszcze przyhamować do 40 km/h” czyli spowalnia ruch
    PS sugeruje Pan, że na innych drogach można jechać 80 przy ograniczeniu do 60 natomiast prędkościomierze w samochodach nie mogą zawyżać prędkości a zaniżać może nie powiedziane o ile
    WIĘC JA W BŁĄD CZYTAJĄCYCH NIE WPROWADZAŁEM!!!

  54. Jeżeli powstanie rondo, to przejście dla pieszych z ronda będzie prowadzić wprost do wejścia głównego szkoły. Wejście jest frontem do obecnego skrzyżowania Partyzantów – Kisielewskiego. W przypadku azylu bez ronda, do wejścia trzeba iść już terenem szkoły w stronę Kisielewskiego. Trudno to wytłumaczyć bez projektu szkoły i koncepcji ronda. Zapraszam, pokażę szczegóły.

  55. Janusz to napisał czytelnie – zapraszamy do UG Jabłonna do obejrzenia projektu nowej organizacji ruchu, bez tego musiałbym prostować każde Pańskie zdanie, począwszy od kwestii „dojścia do ronda i wracania”. Fotoradar, wbrew temu, co Pan uważa, nie obniża prędkości poniżej 40 km/h, dalszej części co to niby sugeruję – chyba nie mam siły prostować, proszę najpierw obejrzeć projekt zmian.

  56. zdecydowanie lepiej zobaczyć na własne oczy projekt niż domyslać sie co opisujący miał na myśli 🙂

  57. zobaczę projekt jak bedzie. Daje do myślenia przygotowanie inwestycji przez Gminę

  58. Projekt już jest, dziś został złożony, możesz zrobić foto i odnosić się do rzeczywistości a nie wyobrażeń. I tak, owszem, przygotowanie do inwestycji przez Gminę jest konkretne, pilnujemy tego na każdym kroku; chcesz żeby Ci coś wyjaśnić?

Dodaj komentarz