Jabłonna. Skrzyżowanie Modlińskiej z Chotomowską nadal niebezpieczne

modlinska-chotomowska

Skrzyżowanie z ulicą Chotomowską w Jabłonnie, fot. GP (archiwum)

Światła na skrzyżowaniu ulic Modlińskiej i Chotmowskiej na pewno ułatwiły wyjazd od strony Chotomowa. Jednak nowe zagrożenia powstały dla podróżujących między Jabłonną a Nowym Dworem Mazowieckim.

Wielu mieszkańców skarży się na jakość oznakowania poziomego. Jadąc od strony Jabłonny prosto DW 630 często dochodzi do ostrych hamowań w tych pojazdach, które poruszają się prawidłowo, bo ktoś w ostatniej chwili dostrzega, że znalazł się na krótkim pasie do skrętu na Chotomów a chciał pojechać do Nowego Dworu Mazowieckiego i bez zastanowienia to czyni. Do tego dochodzi poruszanie się z nadmierną prędkością co powoduje brak możliwości zatrzymania pojazdu przy zmianie na sygnalizatorze.

 

Na filmie widać, że kierowca ciężarówki miał zbyt dużą prędkość, by poprowadzić swój pojazd po właściwym pasie, a ostatecznie wjechał na skrzyżowanie, kiedy skręcający w stronę Chotomowa miał już zielone światło. Jednak nawet bardzo wolno poruszające się ciężarówki jadące na wprost DW 630 mają problem ze zmieszczeniem się na swoim pasie. Niestety ktoś najwyraźniej zapomniał, że pojazdy o tak znacznych rozmiarach bardzo często tędy jeżdżą. Szkoda, że nie zdecydowano się ostatecznie na koncepcję ronda, która by zapobiegła większości takich sytuacji.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 12

  1. Argumenty nie trafiały do Wójta i zrobił wszystkim na złość (ja siam) Skrzyżowanie jest fatalnie zaprojektowane i wykonane. Nie wspomnę o oznakowaniu które jest niewidoczne z daleka. Czekam na zbliżające się wybory i koniec fatalnej kadencji. Wielkie nadzieje na rozwój naszej gminy zaprzepaszczone. Wydawało się, że oto młody człowiek otwarty na współpracę i rozsądne pomysły. Okazał się wielkim niewypałem

  2. W dodatku niektórzy twierdzą że pan wójt cierpi na negritude.

  3. e, to jest znacznie prostsze, niż piszecie: kierowca osobówki zapomniał o obowiązującym go §95.2 UPoRD. Problemem tego konkretnego skrzyżowania jest prędkość i zmienność potoków, a te ogranicza się mechanicznie rondami, które przy okazji same dopasowują się do potoków. No, ale wiadomo – światła są lepsze. Kto dziś, w piątek stał w korku w stronę NDM a zaczynającym się przy hurtowaniach rowerów w Jabłonnie, ten chyba już dziś zatrybił – światła ZAWSZE zmniejszają przepustowość i nie zwiększają bezpieczeństwa a zwiększający się ruch przyniesie w przyszłości co? Dobrze myślicie: wydłużenie się korka w szczytach, to podstawy matematyki ze strumieni/potoków ruchu. No, ale nikt nie chce czytać literatury, więc mamy to, co obecnie.

    • a nie, jednak się myliłem – otóż to ja nie zauważyłem, że w 2017 roku cały tek paragraf wyleciał. Ciekawe.

    • a Ty nie lubisz smogu ze stojących w korku samochodów?
      nie pikietujesz?

      • w trakcie spotkań z mieszkańcami nieruchomości tuż przy tym skrzyżowaniu próbowałem im wytłumaczyć, że światła są przeciwko ich zdrowiu, że „cykle stop&go” są dla nich toksyczne i to z paru powodów, znacznie bardziej niż przejeżdżające wolno pojazdy przez rondo. No, ale oni pozostali niewzruszeni, więc jeśli tego nie chcieli zrozumieć, to ja całego świata nie uratuję, do mnie ich smog nie doleci.

  4. Fatalne skrzyżownaie i niestety teraz korek jest ze wszystkich stron, bo wójt nie chciał słuchać innych, do jakich szkół on chodził? Specjalnie mnie nto nie interesuje, ale skrzyżowanie tak bo ciągle stoję w korku, a wójt zamilkł.

  5. Bo on ma 10 min z Trzcian a Dominika w korku nie stoi

  6. Oj, ciąży Wam ten Wójt strasznie. Próbujecie go chłostać z każdej możliwej strony, strategię zerżnęliście z Onetu i Wyborczej, ale nic to Wam nie da bo słabi jesteście 🙂 .

  7. A może wystarczy wydłużyć czas zielonego dla tego kierunku?

    • tylko to nie zwiększy przepustowości tego miejsca a TO JEST nasz problem. Już połowa moich sąsiadów popołudniami wraca przez Legionowo, bo Google Maps nie kłamie. I już nie chce mi się przytaczać argumentów za rondem, bo skoro musimy się przekonać na własnym tyłku, że światła zmniejszają przepustowość a nie zmniejszają prędkości (bo nie czytamy), to dla mnie OK – u mnie ronda sprawdzają się świetnie 🙂

      • Wydłużenie czasu nie zwiększy przepustowości?
        Ciekawa teoria.
        Cały(-) ruch na skrzyżowaniu z Chotomowską przejeżdża przez światła przy UG. Tam przejeżdża to i tu można tak ustawić czasy, żeby przejechał.
        I tyle.
        Czy ktoś już to zlecił? „zachęcił” Wójta do interwencji?

Dodaj komentarz