Jabłonna. Uwagi do komunikacji L? Zapomniano o mieszkańcach za obwodnicą

DSC_0861

foto: GP/jj

Na sesji Rady Gminy Jabłonna jednym z punktów miało być przekazania przedstawicielowi ZTM wniosków dotyczących funkcjonowania linii L. 

Podstawowe zarzuty dotyczące funkcjonowania komunikacji L dotyczyły faktu, że autobusy jeżdżą prawie puste, co jest dowodem na złą organizację kursów oraz niewłaściwy dobór taboru. Przedstawiciel ZTM tłumaczył, że autobusy bardzo często są zapełnione, gdy przejeżdżają przez Legionowo, i dlatego nie można skierować na te trasy mniejszych pojazdów. Takie tłumaczenie było nie do przyjęcia przez radnych, którzy wskazywali, że Legionowo nie uczestniczy w finansowaniu tych połączeń.

 

Rok bez większych zmian

Daniel Złamal reprezentujący ZTM przyjął do wiadomości wszystkie uwagi, jednak wyraźnie zasygnalizował, że wiele z nich będzie możliwych do wprowadzenia dopiero w kolejnym roku, bo tak skonstruowana jest umowa i tak ogłoszony został przetarg. Zmiany w liczbie wozokilometrów możliwe są tylko w zakresie 10%, a wprowadzenie mniejszych autobusów jest niemożliwe ze względu na warunki, na jakich rozstrzygnięto przetarg. Przypomnijmy jednak, że całe zadanie zostało zlecone przez gminę ZTM i to ta firma przygotowała przetarg w oparciu o swoją wiedzę i doświadczenie w organizacji komunikacji lokalnej w podwarszawskich gminach. Zmiany, które można próbować wprowadzić, to dołożenie przystanków, poprawa punktualności i przeniesienia niektórych kursów.

 

 

Osiedla za obwodnicą

O swoje upominają się także mieszkańcy osiedli Przylesie, Leśna i Bukowy Dworek. Brak komunikacji L na tym terenie jest postrzegany jako odcięcie od świata obszarów, gdzie mieszka znacząca liczba mieszkańców, nawet jeśli rozpatrujemy to w skali całej gminy. Okazuje się jednak, że jedynym rozwiązaniem tej kwestii jest wprowadzenie trzeciej linii L. Wprowadzenie kolejnej linii możliwe będzie jedynie na podstawie osobnej umowy i kolejnego przetargu. Zabierający głos w imieniu mieszkańców Edmund Kęsicki tak dał się ponieść emocjom, że zwracając się do przedstawiciela ZTM używał imienia gminnego urzędnika odpowiedzialnego za kwestie komunikacji Michała Smolińskiego, który siedział obok.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 48

  1. PANIE REDAKTORZE SUPER POMYSŁ Z TYMI WIDEOWSTAWKAMI,

  2. Podstawowym problemem i najważniejszym na osiedlach za obwodnicą tj. os. przylesie i inne jest fakt, że osiedla na przełomie ostatnich laty 5-7 lat bardzo się rozrosły. Autobus linii 731 jeździ co 30 minut tak jak np. 10 lat temu, kiedy na tych osiedlach mieszkała garstka ludzi. Obecnie mieszka tam kilka tysięcy osób i linia 731 co 30 minut nie daje już rady obsługiwać bo autobus często jeździ przepełniony.

    linia 723 jeździ co 15 minut przez starą Jabłonną, zdecydowanie mieszka tam mniej ludzi. Nierozumiem paradoksu dlaczego 731 nie może jeździć co 15 minut.

    • Jak to fajnie że są na tym świecie tak życzliwi ludzie od których można dowiedzieć o takich ciekawostkach. Linia 723 co 15 minut? Czy aby na pewno chodzi o komunikację warszawska czy też może to informacja o jakimś innym mieście?

    • Jeszcze kilka lat temu autobus 731 kursował co 15 minut w szczycie, kursował autobus 801
      Po zmianach które niekoniecznie wszystkim wyszły na dobre po 801 nie ma już śladu a 731 jedzie co 30-40 minut z „kwiatkami” typu 50 minut odstępu
      Tak dla uzmysłowienia chciałem pokazać rozkład autobusu 709 który nie dosyć że potrafi dowieżć ludzi bezpośrednio do metra to kursuje w szczycie co 4 minuty co daje 12 kursów w ciągu godziny, poza szczytem kursuje co 10 minut
      Nie domagam się aby 731 kursowało co 5 minut ale najwyższy czas na korektę rozkładu i trasy
      Jak wspomnieli poprzednicy także ja nie rozumiem dlaczego 731 jak xx lat temu jedzie na Zerań FSO

  3. Autobus 731 jeździ co 40 min, nie każdy korzysta z komunikacji tylko w godzinach szczytu. Uważam, ze autobus linii L, który miałby jeździć do pociągu nie będzie rozwiązaniem, ponieważ z tej części łatwiej dojechać do urządu gminy Białołęka. Oczywiście część Jablonny za obwodnicą rozrasta się, powstają nowe osiedla i domy jednorodzinne. Zadaniem urzędu jest zapewnienia odpowiedniej komunikacji dla mieszkańców z czego w ogóle się nie wywiązuje. Autobus 731 powinien jeździć co 20 min, a autobus 741 powinien zmienić punkt docelowy, bo nie rozumiem idei pętli na Nowodworach. Jeśli urzędnicy nie radzą sobie z tym zadaniem to niech poproszą inne gminy o wskazanie kierunku zmian, a nie błądzenie na oślep i wprowadzanie bezużytecznych połączeń.

  4. Zacznijmy od tego, że idiotyzmem jest aby dwie linie 731 i 723 jeździły do pętli Żerań FSO. Od przystanku Ratusz Białołęka autobus staję się prawie pusty bo ludzi wysiadają, aby przesiąść się do innych linii w kierunku metra Młociny. Proszę zatem zastanowić się jaki jest sens dublowania dwóch linii autobusowych do pętli Żerań FSO. To kompletny bezsens i bezmyślenie. Ogrom ludzi domaga się aby linia 731 jeździła do Metra Młociny. Słuchajcie wreszcie mieszkańców!!!

    • Można zapytać skąd w wypowiedzi: „… aby przesiąść się do innych linii…”? Spod ratusza na Młociny jedzie wyłącznie 511. Nic innego.

  5. kto jeździ komunikacją ten potwierdzi ten bezsens 2 linii czarnych na trasie do Żerania. ja też tak jeździłem ale 15 lat temu jak nie było mostu północnego a 723 jechało do Pl. Hallera. ale w urzędzie nie zrozumieją w końcu nie dojeżdżają… mało tego płaci się za robienie kilometrażu tych linii, niepotrzebnego bo powinny być to linie dowożące – czerwone z przystankami (zbieranie pasażerów w Legionowie i Jabłonnie) potem heja do metra. a nie człapanie 30 przystanków do żerania…

  6. Zgadzam się z poprzednikami. Dwie linie do Żerań FSO to jest jakaś żenada. 731 powinno być linią przyspieszoną ( bez 200 przystanków pod drodze ) i do METRA MŁOCINY!!!

    Zbliżają się wybory samorządowe. Także trzeba będzie rozliczyć naszych włodarzy z tego.

    • To co być powinno to wyłącznie pobożne życzeniach mieszkańców Jabłonny i Legionowa. Tak zaś na poważnie to należy cieszyć się stanem obecnym i niech on pozostanie jak najdłużej. Bo wiecie Państwo jaka może być bardzo nieodległa perspektywa? Będzie i owszem dojazd do Młocin, ale z pętli … Winnica! Autobusy 723 i 731 zakończą kursy na tej właśnie pętli a dalej do Młocin tramwajem! Jeśli tak się stanie, to wielu zatęskni jeszcze za bezpośrednim połączeniem z Żeraniem.

  7. Tylko to o czym Państwo piszecie Pan z ZTM kompletnie ignoruje a na domiar złego wójt trzyma jego stronę. Zamiast wspierać lokalne interesy mieszkańców, gmina wydaje prawie 1 milion na linie L, które jeżdżą prawie puste. Według wójta „dobrze że jeżdżą”, no pewnie że dobrze tylko za jaką cenę, zero optymalizacji. Radni są niezmiennie tego samego zdania „linie L powinny dojeżdżać do metra a w ostateczności do Aluzujnej”. Posłuchajcie relacji z sesji, to ZTM ma takie argumenty że ręce opadają, a ich przedstawiciel to chyba urwał się z choinki. Przykre to, a najbardziej że wójt się uśmiecha i przystakuje ZTM (akurat na sesji go nie było)

  8. Heniu masz racje ale obejtzyj cz.VII I VIII 😉 musze powiedzies ze radni pokazali tzw lwi pazur……cho cho choooo

  9. Może pokazali, ale gdyby nie ośla upartość wójta, wszystko toczyło y się inaczej. Jeżeli to tak można nazwać to sprawy przedszkola delikatnie ruszyły z miejsca (myślę tu o decyzji rady) a teraz zobaczymy co zrobi wójt. Piłeczka po jego stronie. Widać światełko w tunelu i oby to nie był pociąg. CHODORSKI miał szansę być kimś innym, był człowiekiem czystą, nie zapisaną kartą, szkoda że tak wybrał, taką formę buty i obłudy ubranej w medialne sukcesy. Z tych którymi rozmawiam, tylko około 10% jeszcze może go popiera a reszta czeka na innego kandydata. To już będzie raczej koniec kariery tego Pana w Jabłonnie

    • na stronie gminy jest obwieszczenie wójta o przystapieniu do wydania decyzji w/s lokalizacji inwestycj celu publicznego, przedszkola, 10 miejsc parkingowych i stacji trafo……….czyli nadal brnie w bagno 😉

  10. Dzięki Bogu za 9 miesięcy wybory. Trzeba pogonić tego naszego kochaniutkiego wójcika. Przyznam się, że głosowałem za Panem Chodorskim, aby został wójtem. Teraz się tego wstydzę. Jest to człowiek totalnie bez umiejętności menadżerskich. Nie słucha ludzi, jest butny. Widać, że najlepiej bawi się na balach na których może brylować.

    Za jego kadencji w Gminie nic się nie zmieniło na lepsze. Fundusze Europejskie niewykorzystane, leżą i kwiczą. Jabłonna jak się przejeżdza to aż wstyd, stare chodniki, stare latarnie, zero inwestycji.

    • no widzisz człowieku zmadrzales w porę i pamietaj nigdy wiecej nie ufaj pieknemu 😉

    • fundusze faktycznie leżą i czekaja 😉 i też siw zastanawiam dlaczego uległ namowom radnego z Pogodnego ktorego pomyslem na wyiwanie calego Chotomowa był pomysl realizacji kanalizacji od d…. strony 😉

  11. Te linie L – to jakaś porażka. Zero myślenia wprowadzając te linie, które jeżdzą puste. Połączenie Jabłonny z Nowym Dworem Maz. komunikacją lokalną to jest farsa. Zamiast wydać te miliony na linie L trzeba było przemienić linię 731 jako czerwoną pospieszną, która ekspresowo zawoziłaby ludzi do Metra Młociny, po drodze zatrzymując się na góra 5-7 przystankach. Tak jak linia 511.

    Zgadzam się z poprzednikami. Panie Chodorski, weź się Pan za myślenie. I zacznij wreszcie słuchać mieszkańców….zresztą i tak już za poźno, wybory za pasem.

    • Można zapytać z jakiej to pozycji wypowiada się Szanowna Pani o komunikacji w naszej gminie? Mieszka Pani w Rajszewie, Skierdach czy Olszewnicy Starej? Podejrzewam że chyba nie. „Roszczeniowy” ton wpisu (wzmianka linii 731) wskazuje mi raczej na Osiedle Przylesie lub okolice. To niestety typowe dla mieszkańców zza obwodnicy. Co mnie mogą obchodzić mieszkańcy np. Rajszewa którzy na połączenie autobusowe czekali lat kilkadziesiąt. Najważniejszy/a jestem JA bo ja mieszkam w Jabłonnie już 10 lat i mi się należy. Tak więc proszę mi uruchomić linie autobusowa według mojego życzenia. P.S. Uwaga odnośnie zmiany charakteru linii 731 świadczy chyba o tym że nie ma Pani zielonego pojęcia o zasadach na jakich warszawska komunikacja funkcjonuje na terenach Jabłonny i Legionowa. P.S.2 Dla tych komu tak bardzo nie odpowiada obecny układ komunikacji na terenie gminy mam prostą radę. Proszę przesiąść się na rowery. Rowerem można dojechać do stacji Choszczówka i dalej pociągiem do Dw. Gdańskiego (metro), Dw. Centralnego lub PKP Koło (Wola, to za jakiś czas po zakończeniu remontu). Będzie zdrowo i taniej bo Choszczówka już w pierwszej strefie.

  12. Najlepiej byloby gdyby Jabłonna srała sie Warszawa Jabłonna. Odrazu komunikacja uległaby poprawie. Tak bedzie to tylko kwestia czasu.

  13. Panu Edmundowi polecam L4. Facet wypowiada sie jak klasyczny „komuch”. A co do Fryzjera to ani on piekny ani madry.

  14. Leśnik24: Podpisz się nazwiskiem, jak nie pomagasz w poprawie komunikacji to zamilcz a nie ubliżaj. Ja man 75 lat i mam obecnie pewne wady, jak każdy w tym wieku \ nerwy, jak nic nie można zrobić \ Przeprowadziłem się z rodziną z Warszawy w 2008 r i wtedy autobus 801 jeżdził co 20 minut. W 2015 r była próba likwidacji linii 731 na osiedle ” Przylesie”. Napisałem petycję do kilku instytucji i zbierałem podpisy – 475 osób. Wygraliśmy wspólnie. Dzisiaj na osiedlach mieszka około 8000 tys osób, płacimy największe podatki i walczę o poprawę komunikacji -dojazd do metra i SKL oraz jeden bilet tak jak Marki i Łomianki. Robię to dla wspólnego dobra wszystkich mieszkańców.

    • faktycznie wpis Leśnika jest niefortunny, natomiast z tego miejsca chciałem odnieść sie do zaistnialej sytuacji na kolejnej sesji pełnej ekscesji. Kolejny raz głos mieszkańca reprezentujący bardzo wielu sąsiadów, w słusznej sprawie został zbagatelizowany przez władze wykonawczą jak i przez władze uchwałodawczo- kontrolną. PO raz kolejny widzimy wyalienowanie władzy od suwerena, po raz kolejny praktyczne rozwiązanie poprawiające warunki życia mieszkańców przegrały z wyimaginowanymi pomyslami władzy która jako ta jedyna posiada patent na wszystko. Natomiast „inną razą” widzimy jak prywatne partykularne wybitne pomysły naszych wybrańców i pomazańcó oraz sprzeczne z interesem spolecznym są realizowane bez mrugniecia okiem i bez „zbędnej zwłoki”, Wracając do komunikacji to widzimy na codzień jak są marnotrawione nasze podatki ,na puste przeloty autobusowe, mało praktyczny rozkład jazdy, mało praktyczne rozmieszczenie przystanków aż dziw bierze ze od samego poczatku wszystkie praktyczne wnioski odmienne od stanowisska „władzy naszej kochanej” zostały po prostu Z M I E L O N Y !!!
      fotyczący ich bezposrednio został potraktowany tak jak wiele takich wniosków praktycznych w naszej Gminie. Zarówno jak władza wykonawcza tak i władza uchwałodawcza prezentując swoje wyimaginowane stanowisko mało praktyczne ale z z kontrolna

    • Szanowny Panie Edmundzie. Odnosząc się z szacunkiem dla Pana wieku oraz działalności społecznej pozwalam sobie zapytać co miał Pan na myśli pisząc: „Dzisiaj na osiedlach mieszka około 8000 tys (tu powinno być albo 8000 albo 8 tys) osób, płacimy największe podatki …. .” Jakie to osiedla miał Pan na myśli? Rajską Jabłoń, Przylesie i Bukowy Dworek? Z informacji na stronie gminy Jabłonna czytam że w połowie roku 2016 w Jabłonnie mieszkało 8425 osób. Czy to oznacza że wszyscy oni zamieszkiwali na osiedlach o jakich Pan napisał? A co ze mną i pozostałymi którzy w Jabłonnie mieszkają „przed obwodnicą” już lat kilkadziesiąt? My potrzeb komunikacyjnych oczywiście nie mamy. Prawda? I może mała uwaga odnośnie podatków. Może nie zdał Pan sobie sprawy, ale użyte przez Pana stwierdzenie: „płacimy największe podatki” jest lekko dla pozostałych mieszkańców Jabłonny (tych nie mieszkających „za obwodnicą”) lekko obrażliwe. Wynikałoby z niego że największy wkład podatkowy w budżecie gminy to podatki mieszkańców osiedli i tym samym im właśnie należy się priorytet w organizacji komunikacji zbiorowej a pozostałej części mieszkańców tej płacącej mniejsze podatki dobra komunikacja się nie należy i niech im wystarczy 1 linia 723 jeżdżąca co 40 minut. Jeśli tak ma wyglądać walka o dobro wszystkich mieszkańców, to proszę wybaczyć, ale w moim imieniu proszę nie walczyć.

      • szanowna pani AMI….czepiasz się pani rzeczy mało istotnych….w sprawie tak itotnej dla innych mieszkańców. co do statystki które klamia zameldowanych mieszkańców jest ok 17.000 natomiast deklaracji odbioru smieci jest 20.000……..

        • Czy Pan rozumie to co czyta bo odnoszę wrażenie że chyba nie do końca. Pan Edmund zamieścił nieprawdziwą informację o ilości mieszkańców jacy zamieszkują na jabłonowskich osiedlach co pozwoliłem sobie uściślić. Moja informacja jakoś do Pana nie dotarło bo rzuca Pan liczbami które odnoszą się nie bardzo wiedzieć do czego. Tak wiec może raz jeszcze. Mowa jest o komunikacji zbiorowej we wsi Jabłonna (dokładniej zaś pokrzywdzonych przez gminna władzę mieszkańców Osiedli Przylesie i chyba Bukowy Dworek). W tej wsi wbrew temu co Pan podaje na pewno nie mieszka 17000 osób czy to się Panu podoba czy też nie.

    • Panie Edwardzie,
      Jak Pan te 8.000 luda skieruje do urn wyborczych, to gwarantuje Panu, ze zostanie Pan Wojtem. A wtedy ja zobowiazuje sie doprowadzic autobus nawet do Pana dom lub klatki schodowej.😉👍😄

  15. Chcemy byc włączeni do Warszawy!!! Os. Przylesie

    • „Chcemy” to liczba mnoga. Można więc zapytać ilu Was tych chcących jest bo zakładam że ma Pan jakieś pełnomocnictwo do reprezentowania Oś. Przylesie?

  16. Tak tak 723 co 30 minut. 731 co 15 minut linia przyspieszona.

  17. Gdyby byla aglomeracja Warszawska i Jabłonna podlegałaby pod Warszawe, nie byłoby problemu komunikacji.

    • Zgadzam się.

    • To znaczy co by się w zakresie komunikacji zmieniło?

    • Na jakiej to podstawie postawił Pan taka tezę? Ma Pan jakieś przykłady z terenu Stolicy na jaj poparcie? P.S.Dla Szanownego Pana zaś zagadka. Jaka jest długość ulicy 1 Sierpnia w Warszawie i jak długo od czasu jak znalazła się w granicach Warszawy, jej mieszkańcy czekali na linię autobusową?

      • AMI brenisz w tematy poboczne a wieszz co to jes za zagaka dwie kulki i armatka……

  18. Najlepiej byloby, tak jak na Aluzyjnej jest petla dla 511, aby na Os.Przylesie zrobic petle z linia czerwona do metra. Po co 2 linie do Legionowa.

    • były takie przymiarki projektow ale epełzło na niczym bo do tego tematu trzeba mieć przysłowiowe „jaja” a nie tylko fale i loki 😉

  19. no tak w Jabłonnie rządzą ” Fale Loki Koki”

  20. Co niektórzy szafują przyłączeniem do Warszawy. To niech zanim to zrobią niech przeprowadzą analizę, powiedzmy SWOT, bo jedno zyskamy a drugie stracimy. Prosto jest wykrzyczec populistyczna hasła, a co dalej, to już za bardzo nie ma myślenia.

    • No cóż. Trzeba napisać brutalną prawdę. Ci co tak bardzo chcieli by aby Jabłonna znalazła się w granicach m.st. Warszawa nie maja w ogóle pojęcia z czym to by się wiązało bo są to niestety ludzie bardzo krótkowzroczni i wszystko co ich interesuje to wyłącznie jedna rzecz. Chcą aby Urząd Gminy uruchomił dla nich linie autobusową z Osiedla Przylesie do metra Młociny bez jakichkolwiek przystanków na trasie. Taka linia miała by być wyłącznie dla NICH i uchowaj Boże aby podjeżdżała do centrum Jabłonny aby i inni mieszkańcy mogli z takiej wygody skorzystać.

      • w centrum Jabłonny mieszka sama geriatria, oni nie potrzebują już tak często autobusów kochana AMI

        • No jasne! Za to na Osiedlu Przylesie mieszka sam kwiat Rzeczpospolitej! Młode prężne BYKI i KLĘMPY więc wszystko dla nich. Cały Świat!

  21. oj AMI AMI, jaka ty mądra jesteś.

  22. Pewnie, że najlepiej byłoby aby Warszawa wchłonęła Warszawę. Na pewno więcej będzie +++ niż —.
    Jabłonna jest strasznie biedna i długo sama nie uciągnie.
    Na pewno wolę Warszawę niż zapierdziałe Legionowo pachnące jeszcze reliktem komuny.

    • Panie Marku. Długo Pan mieszka w tej biednej wsi? Zna Pan choćby trochę jej historie? Tak bez zaglądania do Wiki to Jabłonna liczy już sobie … 70 / 150 / 350 / 650 lat? Jak już Pan sprawdzi, to może Pan pomyśli jak to możliwe że ta bieda uchowała się przez tyle lat.

  23. Jak czytam te komentarze to jestem po prostu PRZERAŻONY, przerażony bezgranicznym niemal poziomem głupoty
    Co komentarz to pyskówki między jednymi a drugimi, władzunia tylko zaciera ręce bo dzięki takim konfliktom zantagonizowani mieszkańcy zamiast walczyć o wspólne dobro to warczą na siebie
    Identyczna sytuacja była w Legionowie, kiedy napisałem o likwidowanych pociągach które docierają na peryferia Legionowa „poradzono” mi że mogę iść ze stacji na piechotę
    Wkrótce ci sami mieszkańcy zaczęli narzekać bo następnym krokiem były zmiany w komunikacji autobusowej, między innymi likwidacja linii 801 czy zmniejszenie kursów 723 i 731
    Tam gdzie społeczeństwo lokalne jest może lepiej zorganizowane to potrafi zadbać o to aby mieć autobus co 4 minuty w szczycie

Dodaj komentarz