Legionowo. Nowe trasy i rozkłady bezpłatnych linii dowozowych (D1, D2, D3)

autobus-d3-bezplatne-linie-dworzec

Bezpłatne linie dowozowe, fot. GP/kg (archiwum)

Od poniedziałku (2 stycznia) wprowadzone zostaną zapowiadane zmiany w rozkładach jazdy legionowskiej bezpłatnej komunikacji miejskiej. Modyfikacji uległy zarówno trasy jak i godziny odjazdów autobusów.

 

D1

Linia D1 przeszła najmniejszą zmianę. Na trasie tego autobusu zacznie funkcjonować jeden dodatkowy przystanek „Siwińskiego”. Autobus ten w dalszym ciągu będzie jeździł po następującej trasie: Józefów Główna – Wspólna – Grudzie – Zegrzyńska – Piaskowa – Aleja Sybiraków – Zegrzyńska – Warszawska – Jagiellońska – Piłsudskiego – Sobieskiego – Krasińskiego – Sowińskiego – Mickiewicza.

Rozkład jazdy Grudzie – os. Piaski – Centrum (początek ul. Strużańska)

Rozkład jazdy Centrum – os. Piaski – Grudzie (początek ul. Mickiewicza)

D2

Linia D2, dotychczas dowożąca legionowian z III Parceli, Przystanku, Ludwisina i osiedla Sobieskiego do centrum miasta teraz pojedzie dłuższą trasą. Do tej pory autobus wyruszał spod stacji kolejowej PKP Legionowo Przystanek. Z początkiem 2017r. trasę rozpocznie z Osiedla Młodych, a do stacji PKP Legionowo Przystanek dojedzie ulicami Suwalną, Cynkową, Aleją Legionów, Aleją Róż, Piastowską i Krakowską, pokonując po drodze tunel i rondo Poniatowskiego. Stamtąd do swej pętli przy Centrum Komunikacyjnym dojedzie już swoją standardową trasą, czyli ulicami Jagiellońską, Parkową, Sobieskiego, Piłsudskiego i Kościuszki.

Rozkład Os. Młodych – PKP Legionowo Centrum

Rozkład: PKP Legionowo Centrum – os. Młodych

D3

Najwięcej zmian szykuje się w przebiegu trasy linii D3 dotychczas dowożącej legionowian z osiedla Młodych i III Parceli do centrum miasta. Do tej pory autobus ruszał z osiedla Młodych i jechał do stacji kolejowej PKP Przystanek, następnie zaś ulicami Parkową, Jagiellońską i Słowackiego dojeżdżał do legionowskiego dworca. Od poniedziałku trasa autobusu zmieni się diametralnie. D3 nie dojedzie już do Błękitnego Centrum, ominie także PKP Legionowo Przystanek, szkołę specjalną i szkołę „dwójkę”. D3 swój kurs rozpocznie z osiedla Młodych i jechać będzie ulicami Suwalną, Cynkową, Aleją Legionów, Wyszyńskiego i Kolejową do stacji PKP Legionowo Piaski, następnie zaś ulicami Piaskową i Szwajcarską do głównej stacji PKP Legionowo, potem ulicami Plantową i generała Bolesława Roi do osiedla Nowy Bukowiec. Zmiana ta od początku budziła największe niezadowolenie mieszkańców, ale pomimo tego zdecydowano się ją wprowadzić.

Rozkład Os. Młodych – Os. Bukowiec

Rozkład os. Nowy Bukowiec  – Os. Młodych

schemat-bezplatne-linie-dowozowe-2017

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 15

  1. Czyli mamy epickie wręcz pogorszenie oferty komunikacyjnej. Częstotliwość kursowania D2 spada, teraz będzie raz na godzinę – brawo. D3 częściowo dublował trasę z D2 (do skrzyżowania Jagiellońskiej z Piłsudskiego), a teraz pojedzie Bóg wie gdzie – zatem dojazd ze stacji przy Kościuszki do Urzędu Miasta czy dalej będzie o wiele, wiele gorszy.

    Dojazd na stację też gorszy. Ja wsiadam przy Urzędzie Miasta, dotychczas o 7.22. Teraz muszę wyjść wcześniej na L9 albo L10, które są ok. 7.15, bo na pociąg o 7.39 nie ma jak zdążyć D2 – będzie po 7.50. Brawo.

    • D3 pojedzie trasą, którą nie jeździł wcześniej autobus. Będzie to udogodnienie dla osób z obszarów nie skomunikowanych tak dobrze, jak centrum Legionowa, w którym zapewne Pan mieszka;) Ze stacji PKP do Urzędu Miasta jest 15 min piechotką lub autobusami linii L, ewentualnie 736. No masakra, rzeczywiście. Co do D1, rzeczywiście warto, żeby dojeżdżał lub chociaż przejeżdżał przy dworcu.

      • Nie rozumiem dlaczego D1 nie dojeżdża do dworca. Pasażerowie z os. Grudzie nie korzystają z kolei, czy jak?

  2. Nic tylko narzekać . Za darmo jeździ!!! Zawsze na czas można zamówić taksówkę!!!

    • Za darmo? A podatki płacisz na pensje Smogorzewskiego, czy na zaspakajanie Twoich lokalnych potrzeb?

    • Miło jest tak bredzić bez sensu? Nie szkoda życia na trollowanie? Płacę podatki, to wymagam. Tym bardziej w zimie, gdy niekoniecznie mogę lub chcę pokonać dystans spod Ratusza na stację przy Kościuszki na piechotę.

      A fakty są takie, że dotychczas D2 jeździło praktycznie dwa razy na godzinę – co prawda wyłapywało opóźnienia i nie jeździło zgodnie z rozkładem w godzinach szczytu, lecz alternatywnie było jeszcze D3. Teraz D3 skierowano zupełnie gdzie indziej, a D2 jeździ raz na godzinę. I co? I wczoraj, czyli DRUGIEGO dnia funkcjonowania nowego rozkładu, o g. 17.22 zamiast autobusu D2 pod stacją na Kościuszki było jedno wielkie NIC. Trzeba było chwilę poczekać na L11, które odjeżdża o 17.30. Jednak autobusy L współfinansują nam inne gminy.

      Zatem nie trolluj, nie bredź, tylko pomyśl Edytko, że potrzeby innych mieszkańców i pasażerów są prawdziwe, a nie wyssane z palca.

      • rozumiem rozgoryczenie osób, które do tej pory z centrum Legionowa miały bardzo dogodny dojazd do stacji. Należy jednak zauważyć, że mieszkańcy wszystkich dzielnic płacą podatki i chcą mieć dostęp do komunikacji dowozowej, stąd zmiana linii d3, która będzie dowozić z Bukowca i z okolic ul. Kolejowej. Rozumiem rozgoryczenie, że ma się teraz jeden autobus, a nie dwa. Tylko niektórzy wcześniej nie mieli ani jednego. Pragnę również zauważyć, że mimo ograniczonej liczby kursów mieszkańcom centralnej części Legionowa pozostają jeszcze 736 i linii L. Więc Wojciechu, proszę nie trolluj;)

        • Rozgoryczenie nie dotyczy tego, że innym się poprawia, tylko tego, że nowa oferta jest uboższa od starej. 736 jeździ jedno na godzinę czy półtorej, a linie L też mają duże przerwy w kursowaniu. Chyba nie jest wielkim wyzwaniem zapewnienie dwóch kursów D2 na godzinę w momencie szczytu komunikacyjnego (16-19)?

      • faktycznie dystans jak maraton..Astmę masz? Jeśli tak to rozumiem ten ból przed przejściem kilkuset metrów

  3. To są linie bezpłatne, nie można narzekać, cieszmy się że są…Natomiast ciekawie jest co do linii ZTM, jak wejdziemy do I strefy ( a typuję że będzie to kwiecień), to częstotliwość nowych linii 124, 131, 136 co najmniej dwukrotnie wzrośnie, jak teraz w Markach i za chwilę w Otwocku. I to powinno być budujące, jestem spokojny:-)

    • Można i trzeba narzekać, bo nikt nam łaski nie robi. Zapewnienie transportu to zadanie własne samorządu, na które każdy mieszkaniec płaci podatki. Dlatego należy wymagać, aby rozkład jazdy i częstotliwość kursowania spełniała nasze oczekiwania. A po korekcie tych oczekiwań nie spełnia. Oferta przewozowa pogorszyła się i należy to jak najszybciej zmienić.

      • Moje spełnia i też płace podatki;p

  4. Szanowna Redakcjo,

    Skoro już układ linii dowozowych mamy jaki mamy, to chciałbym zwrócić uwagę na pewną anormalną sytuację występującą na trasie linii D2.

    Otóż podczas kursu z Os. Młodych do PKP Legionowo autobus ten ma przystanek przy Miejskim Ratuszu, a następny zlokalizowany jest dopiero przy nowym dworcu (koniec trasy). Bardzo wiele osób, zwłaszcza starszych z rejonu Os. Młodych czy III parceli mogłoby skorzystać z w miarę wygodnego dojazdu do Centrum miasta (Rynek, klinika Mediq) co w chili obecnej jest niemożliwe, ponieważ muszą wysiadać albo przy Ratuszu albo aż przy Dworcu PKP… Co ciekawe w drodze powrotnej autobus linii D2 NA TYM SAMYM ODCINKU zatrzymuje się AŻ DWA RAZY (przystanki: Rynek oraz Błękitne Centrum).
    Widać zatem jak wielka jest dysproporcja między rozmieszczeniem przystanków na trasie tej linii w obu kierunkach.
    Zdaję sobie sprawę, że w przeciwną stronę brak jest stosownych zatok przystankowych, ale czy wobec tego autobus linii D2 nie mógłby wyruszywszy spod Ratusza i jadąc ulicą Piłsudskiego do Błękitnego Centrum skręcać w prawo w ulicę Jagiellońską, gdzie tuż za skrzyżowaniem zlokalizowany jest przystanek na którym mogłyby spokojnie wysiąść osoby zmierzające do kliniki Mediq lub w okolice Rynku? Dalej autobus dojeżdżałby do ulicy Słowackiego, gdzie skręciwszy w lewo zmierzałby już prosto w kierunku budynku Dworca. Powrót mógłby pozostać bez zmian (ul. Piłsudskiego z dotychczasowymi przystankami). Czas dojazdu byłby porównywalny, a korzyść dla mieszkańców przeogromna.

    De facto taką właśnie końcówkę swojej trasy miała linia D3 w kształcie z roku 2016.

    Uprzejmie proszę Szanowną Redakcję o próbę przeforsowania u miejskich włodarzy proponowanej korekty, co bardzo ułatwi i tak wystarczająco trudne życie, zwłaszcza starszych mieszkańców naszego miasta.

  5. Ten nowy rozkład to chyba jakiś żart!!! Miał być bardziej przystosowany do pociągów, a jeździ co godzinę(wcześniej mniej więcej co pół godziny) i nie pasuje do większości pociągów!!! DOBRA ZMIANA!!! BRAWO!!!

    • Problem jest w tym że to co oferuje Legionowo pod nazwą Linie Dowozowe rzekomo bezpłatne a finansowane przecież z naszych podatków to żart w czystej postaci z mieszkańców
      Autobus który kursuje co 60 minut w 55 tyś mieście to kpina z mieszkańców, cały czas króluje totalna amatorka.
      Czy my jako mieszkańcy nie zasługujemy na normalną komunikację lokalną, taką z prawdziwego zdarzenia tak jak to funkcjonuje w większości miast ???
      Te linie to namiastka prawdziwej komunikacji, kursuje tylko po to aby pokazać że przecież mamy komunikację lokalną

Dodaj komentarz