Legionowo. Przejazd kolejowy na Krasińskiego na czas remontu tunelu?

krasinskiego-przejscie

Przejście przez tory na Kozłówce (fot. GP/kg)

Zdaje się, że na przedłużeniu ulicy Zygmunta Krasińskiego w Legionowie powstanie przejazd kolejowo-drogowy. Usprawni on ruch w mieście na czas naprawy jezdni w łączącym Aleję Róż z ulicą Krakowską tunelu kolejowym. O realizacji inwestycji przesądzają właśnie legionowscy politycy wraz z przedstawicielami spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK S.A.).
Zdaje się, że te nowe rozwiązania kolejowo-drogowe mogą być konsekwencją usterki, którą w ciągu kilku ostatnich tygodni wykryto na jezdni w legionowskim tunelu kolejowym. Wybrzuszenie w asfalcie, które się tam pojawiło, jest obecnie nieco niższe, ale za to jest bardziej rozległe. Z uwagi na bezpieczeństwo kierowców korzystających z tego szlaku drogowego, przy wlotach do tunelu stanęły znaki drogowe ostrzegające o nierównościach drogowych oraz ograniczające prędkość w tunelu do 40 kilometrów na godzinę. Eksperci kolejowo-drogowi jeszcze badają, co jest przyczyną tej awarii. Jak tylko się dowiedzą, spółka PKP PLK S.A. ma w przetargu wybrać firmę, która naprawi tę drogę. – Jeszcze nie wiemy, jak duże utrudnienia pojawią się w tunelu na czas wykonywanych napraw – informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego „PKP PLK S.A.” Aby zapobiec paraliżowi miasta związanego z możliwym wyłączeniem tunelu kolejowego z ruchu drogowego, w ostatnim czasie zintensyfikowano rozmowy na temat alternatywnych rozwiązań.

 

 

Doraźne czy trwałe rozwiązania?

Tuż przed świętami Bożego Narodzenia doszło do ważnego spotkania, na którym poczyniono dosyć obiecujące dla legionowian ustalenia. – 20 grudnia 2017 roku odbyły się wstępne rozmowy z Prezydentem miasta Legionowo. W trakcie spotkania podjęto temat możliwości przekształcenia przejścia dla pieszych przy ulicy Zygmunta Krasińskiego na przejazd kolejowo-drogowy. Przejazd miałby służyć jako alternatywa i usprawnić ruch w mieście na czas naprawy nawierzchni drogowej pod wiaduktem kolejowym w ciągu Alei Róż – ujawnia Karol Jakubowski z zespołu prasowego spółki PKP PLK. -Władze miasta zadeklarowały się przygotować wstępną koncepcję. Dopiero po sporządzeniu tego dokumentu będą możliwe dalsze uzgodnienia dotyczące formy realizowania i finansowania inwestycji – kontynuuje następnie Jakubowski. Zapytaliśmy wprost, czy przejazd kolejowo-drogowy na przedłużeniu ulicy Zygmunta Krasińskiego w Legionowie byłby jedynie doraźnym rozwiązaniem i czy po remoncie nawierzchni drogowej w tunelu kolejowym zostałby zlikwidowany? Jednak pracownicy zespołu prasowego PKP PLK nie byli w stanie nam jednoznacznie na to pytanie odpowiedzieć.

Negocjują i tworzą koncepcje

Legionowski magistrat potwierdza te ustalenia. Mało tego, okazuje się, że to właśnie lokalni urzędnicy zainicjowali to przedświąteczne spotkanie. – Władze miasta poprosiły o spotkanie z koleją w sprawie ewentualnych, awaryjnych rozwiązań w przypadku tymczasowego zamknięcia tunelu. Z rozmów wynikło, że władze miasta mają przygotować koncepcję rozwiązania w ulicy Krasińskiego. Koncepcja takiego awaryjnego, tymczasowego przejazdu jest przygotowywana. Zostanie ona przedyskutowana z koleją m. in. pod względem możliwości finansowych i technicznych – potwierdza Tamara Mytkowska, rzeczniczka prasowa legionowskiego ratusza. – Chciałabym podkreślić, że to tunel PKP PLK w ciągu dróg powiatowych, jednak władze miasta, widząc możliwy problem, który będzie dotyczyć naszych mieszkańców, starają się przygotować i przeciwdziałać możliwym trudnościom komunikacyjnym – dodaje Mytkowska, sygnalizując zarazem, że miasto jednocześnie prowadzi jeszcze inne rozmowy z PKP PLK. Negocjacje te dotyczą innych docelowych rozwiązań kolejowo-drogowych w mieście.