Dzisiaj

18°C
ciśnienie 1015 hpa,

Jutro

15°C
min. 12°C, maks. 15°C
ciśnienie 1015 hpa,
Poziom zanieczyszczenia powietrza:Pył zawieszony PM 2.5: 0.4 µg/m3 (2% normy)Ozon gazowy (O3): 66.65 µg/m3 (56% normy)Dwutlenek siarki (SO2): 2.4 µg/m3 (1% normy)Dwutlenek azotu (NO2): 3.7 µg/m3 (2% normy)

Nowe wiadukty, kładki i drogi? Rewolucyjne pomysły na przeprawy kolejowe w Legionowie.

plan-wiadukt-kladka

2 wiadukty kolejowe, kładka pieszo-rowerowa i 2 nowe legionowskie drogi – to sformalizowane w koncepcjach pomysły legionowskich włodarzy na bezkolizyjne pokonanie torów kolejowych. Plany inwestycyjne są obecnie konsultowane ze spółkami kolejowymi, które na początku roku zapowiedziały, że są gotowe partycypować w finansowaniu ich realizacji.

 

Legionowski magistrat zaplanował na 14 czerwca konsultacje społeczne koncepcji bezkolizyjnych przepraw przez tory kolejowe. Na stronie internetowej Urzędu Miasta w Legionowie opublikowane  zostały dokumenty obrazujące planowane inwestycje.

Wiadukt przy Krasińskiego

Pierwszy z nich odnosi się do budowy bezkolizyjnej przeprawy przez tory kolejowe w ciągu ulicy Zygmunta Krasińskiego w Legionowie. W tej lokalizacji miałby powstać wiadukt kolejowy. Pomysł zakłada budowę nowej drogi, która byłaby drogą równoległa do obecnych ulic Tadeusza Kościuszki i Kolejowej w Legionowie. W jej ciągu nad torami kolejowymi powstałyby wiadukt. Nowa droga zaczynałaby się mniej więcej na wysokości skrzyżowania ulic Tadeusza Kościuszki i Aleksandra Głowackiego i biegłaby wzdłuż torów kolejowych. Potem, tuż za skrzyżowaniem  nowej legionowskiej drogi z ulicą Zygmunta Krasińskiego, nad liniami kolejowymi nr 9 i 10 zbudowany zostałby wiadukt. Następnie, nowo projektowana droga biegłaby wzdłuż torów kolejowych i byłaby drogą równoległą do ulicy Kolejowej. Swój bieg zakończyłaby w okolicach obecnego skrzyżowania ulic Kolejowej i Stefana Gawryszewskiego. Na tym skrzyżowaniu, projektanci zaplanowali rondo. Nowa legionowska ulica od równoległych do niej ulic Tadeusza Kościuszki i Kolejowej oraz od torów kolejowych oddzielona zostałaby murami oporowymi.

Wiadukt na Roi i kładka na Kwiatowej

Drugi pomysł na bezkolizyjne pokonanie torów kolejowych zakłada realizację 2 inwestycji. Pierwszą z nich miałaby być k kładka pieszo-rowerowa z obustronnymi pochylniami i schodami w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej, zaś drugą wiadukt na przedłużeniu ulicy generała Bolesława Roi w Legionowie. Aby wiadukt kolejowy w tej lokalizacji mógł w ogóle powstać, niezbędne byłoby zbudowanie nowej drogi w Legionowie. Według inżynierów opracowujących tę koncepcję droga powstałaby na przedłużeniu ulicy Przemysłowej i biegłaby wzdłuż torów kolejowych, mniej więcej na wysokości osiedla mieszkaniowego mieszczącego się przy ulicy generała Bolesława Roi  powstałby wiadukt. Po drugiej stronie wiaduktu nowa legionowska ulica znów biegłaby wzdłuż torów kolejowych i połączyłaby się z obecną ulicą Plantową, mniej więcej w okolicach jej skrzyżowania z ulicą Zaciszną. Wzdłuż całego tego szlaku komunikacyjnego powstałyby również jednostronne ciągi pieszo-rowerowe.

 

 

Przeszło 32 mln zł za wszystko

Obie koncepcje już trafiły do spółki „PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.” („PKP PLK S.A.) i będą przedmiotem dalszych rozmów. Legionowskie władze zobowiązały się, że do końca maja br. przedłożą przedstawicielom tej spółki wspomniane dokumenty. – Według naszych analiz są to 2 optymalne lokalizacje takich przepraw. Przeprawy naziemne są preferowane przez kolej, ponieważ priorytetem jest zachowanie ciągłego ruchu kolejowego – ocenia Tamara Boryczka, rzeczniczka prasowa UM w Legionowie. – Szacujemy, że koszt jednej przeprawy to 14-16 mln zł brutto – dodaje. Na ten moment jeszcze nie wiadomo, czy szefostwo spółki „PKP PLK S.A.” zaakceptuje te wszystkie 3 bezkolizyjne przeprawy przez tory kolejowe, czy też jedynie wybierze którąś z tych opcji. Rozmowy w tej sprawie wciąż trwają i jeszcze nie znamy żadnych wiążących ustaleń.

Konsultacje

Z rozwiązaniami drogowo-kolejowymi, które upubliczniono na stronie internetowej UM Legionowo, mieszkańcy mogą się dokładnie zapoznać i tym samym merytorycznie przygotować do zaplanowanych na za 2 tygodnie konsultacji. – Rozmowy z koleją oraz konsultacje z mieszkańcami będą prowadzone równolegle – na tę chwilę z koleją ustalamy liczbę przepraw oraz ich przebieg względem linii kolejowej. Po konsultacjach z mieszkańcami przekażemy wszystkie uwagi spółce PKP – wyjaśnia Tamara Boryczka z legionowskiego magistratu.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 20

  1. Skoro koncepcje zostały już przekazane PKP to po co te konsultacje? Jaka jest możliwość zmiany? Żadna. No może taka, że będzie pomalowane na szaro a nie na brązowo. Prezydent obiecywał mieszkańcom mały tunel tylko dla samochodów osobowych a koncepcja zakłada duży wiadukt dla ciężarówek. To jest logiczne, skoro nie zaplanowano dojazdu do przyszłej galerii na Bukowcu (prędzej czy później coś tam powstanie) z drogi krajowej to jedyna możliwość to puścić TIRy przez Bukowiec.

    • ……….Skoro koncepcje zostały już przekazane PKP to po co te konsultacje? Jaka jest możliwość zmiany? ………….i to jest ta prawda o konsultacjach Romana

    • Skoro podobno projekt dofinansuje PKP z instrumentu finansowego, którego celem jest zastępowanie dotychczasowych przepraw kolizyjnych bezkolizyjnymi to przecież z góry wiadomo, której to przeprawy dotyczy. Na pewni nie Krasińskiego. Skoro przedstawiono koncepcję która jest po myśli PKP a nie mieszkańcow to również z góry wszystko wiadomo. Trzeba było konsultować pół roku temu, wtedy kiedy gazety pisały że do końca maja mają wysłać koncepcje do PKP. Nie lubię kiedy ktoś robi mnie w bambuko. Po co więc te konsultacje?

  2. I co z tego, że kolej preferuje wiadukt. Mieszkańcy preferują tunel. Kogo pan reprezentuje Panie (jeszcze) Prezydencie?

  3. W mojej ocenie strata czasu na konsultacje z Romanem. Rok temu na Bukowcu już takie konsultacje się odbyły. Obiecał rozwiązać problem ciężarówek, obiecał parę innych rzeczy w ciągu 6 tygodni. Po spotkaniu już te obietnice przestały obowiązywać. Zaraz minie 1,5 roku. A przede wszystkim miał być mały tunel dla osobówek a do PKP wysłano wiadukt. Co tu więc konsultować i po co?

  4. Plan jest sensowny. Jeśli można mieć jakieś uwagi, to aż się prosi o kolejny przystanek kolejowy na wysokości ulicy Roi, z dojściem poprzez nowy wiadukt.

    Legionowo siedzi na piaskach, budowa tutaj tuneli jest karkołomna, czego świadkami już byliśmy.

    • Po co przeprawa w lesie 400 metrów od obecnej? Jaki jest tego sens? Lepiej zbudować na Krasińskiego, wtedy ogólna liczba przepraw wzrośnie i powstanie nowa, w centrum miasta.

      • Przecież docelowo mają powstać obydwie. Wiadukt na Roi połączy Bukowiec dla ruchu lokalnego.

  5. a może należałoby pomyśleć nad obwodnicą Legionowa.na Bukowcu i tak nic nie ma / kino,place zabaw dla dzieci daleko od samochodów,park a nie wyprawy do lasu,coś dla emerytów, lepsza komunikacja/.nowe przeprawy zaburzą wygląd i spokój tego osiedla.

  6. ten wiadukt do lasu…. no nie mogę się nadziwić durnocie tego pomysłu.. i do tego jeszcze widzę pomysł na włączenie ruchu w ul. Przemysłową centralnie przy parku i placach zabaw gdzie nawet nie ma chodnika.
    I gdzieś tu ktoś pisał,że działka na której jest narysowany nasyp tego wiaduktu od niedawna jest w planie zagospodarowania jako zabudowa mieszkalna wilorodzinna z usługami.
    NIC tu się kupy nie trzyma
    czyli te rysunki to tylko na wybory?
    I powiedzcie mi kto ma tak ogromną siłę przebicia, że już nawet nie bierze się pod uwagę budowy tunelu w najbardziej oczywistym miejscu czyli tam gdzie przejazd kolejowy Polna-Kwiatowa?

    • Żeby zbudować tunel Polna-Kwiatowa potrzeba byłoby wyburzeń i przerw w ruchu kolejowym. Cena idzie w górę co najmniej dwa razy.

      • gdzie te wyburzenia? na Kwiatowej na pewno nie, na Polnej? Też dużo miejsca
        Wiaduktu też się nie buduje bez ograniczeń w ruchu kolejowym
        cena co najmniej 2x w stosunku do czego, do ceny za wiadukt na roi i kładkę na polnej? nie sądzę..

        • W jaki sposób chcesz zorganizować dojazd do posesji, które obecnie mają ten wjazd od Polnej lub Kwiatowej i leżą na odcinku potencjalnego tunelu? Do wyburzenia byłyby więc co najmniej 3 budynki od Kwiatowej i kolejnych 8 na Polnej – jeśli założyć nachylenie takie jak przy tunelu na Przystanku.

  7. To jakaś bzdura ten wiadukt na Roi, chyba że ma służyć jako obwodnica i kierować ruch z i do Strużańskiej kosztem mieszkańców Bukowca. To PKP ma problem z przejazdem i niech samo sobie finansuje przejazdy dla przyśpieszenia ruchu pociągów. Mieszkam tu 10 lat i generalnie nic ten Roman nie robi ale poparcie ma jakby to jakiś cudotwórca był. Ja na szczęście się wyprowadzam już niech się Bukowiec zastawi wiaduktami i szybkim ruchem a całe Legionowo niech finansuje pkp mam już to gdzieś.

  8. Dodam jeszcze że nie potrafił rozwiązać problemu skrzyżowania przy Strużańskiej z trasą tyle lat…. Teraz jak będzie krajówka robiona to się za wiadukty chce brać. To jakiś przekręt albo wyborcze pierdoły.

    • zdecydowanie stawiam na pierdoły

  9. A pociąg do Zegrza?

  10. Mam podstawowe pytanie, czy o tych planach wiedzą Lasy Państwowe i jakie jest ich zdanie na temat budowy drogi przez ich teren?

  11. Rewolucyjnej drogi!!

  12. Na zebraniu się dowiedzieliśmy że PKP teraz daje jakiś procent bo robiona jest DK61 i potem problemu przejazdu nie będzie. Roman mówi konsultacje ale bierzcie wiadukt pod oknami bo potem nie zrobimy a jak nie to sami zaprojektujcie i sami idzcie do PKP, on jak powiedział swoje super kadry posłał i nic. W jedno osiedle wiaduktu nie wpuści bo sprzeciwu ale ROI ma gdzieś i jakby nie słyszał…. mówi że rozumie ale ma to gdzieś bo nie wie jak rozmawiać z PKP. 10~11 lat nic nie zrobił a teraz na siłę nas uszczęśliwia i jeszcze ta scenka z obrażaniem się i że on nie dla siebie. Nie znałem człowieka ale nie sądziłem że to aż taki człowiek. Słabo……

Dodaj komentarz