Tańszy internet, bo większa konkurencja

komputer-foter-com

Spółdzielcza kablówka (SSTP) chce zwiększyć swoje udziały w lokalnym rynku usług internetowych. Od 2 października oferuje swoim klientom szybszy internet w niskich cenach. Czy nowa strategia uratuje SSTP?

Spółdzielcy nie zgodzili się na sprzedaż SSTP. SMLW chciała ją sprzedać ze względu na dużą konkurencję na lokalnym rynku i zmniejszającą się z roku na rok jej dochodowość. SMLW, zgodnie z obecnie obowiązującym prawem telekomunikacyjnym, musi udostępniać swoje nieruchomości wszystkim chętnym operatorom telekomunikacyjnym. Ci skorzystali z możliwości rozwoju na legionowskim rynku i już zgłosili się do SMLW. Swoje instalacje rozwijają „Vectra”, „Margo-Sat”, „JMDI”, czy „Point”.

Robią swoje instalacje na spółdzielczych osiedlach

Konkurencja na lokalnym rynku coraz bardziej się zaostrza. SMLW uzgadnia warunki techniczne poprowadzenia własnych instalacji wśród chętnych operatorów telekomunikacyjnych. Obecnie swoje instalacje na spółdzielczych osiedlach montuje „Vectra”. Monika Żelazko z biura prasowego „Vectry”, ze względu na strategię marketingową spółki, nie chciała zdradzić wielkości udziałów spółki w usługach świadczonych na legionowskim rynku. W kolejce do poprowadzenia własnych instalacji w Legionowie ustawiły się też m.in. „JMDI” ze stołecznej Białołęki, lokalny „Point” – posiadający już ok. 1,2 tys. klientów typowo „internetowych”, a także „Margo-Sat” z Otwocka. – Swój sygnał najprawdopodobniej puścimy latem 2014r. – uprzedził przedstawiciel operatora z Otwocka. – Jeszcze w tym roku będziemy mieć w zasięgu ok. 1,2 tys. spółdzielczych mieszkań, podłączonych w technologii FTTH (fiber to the home). Jest to bezpośrednie podłączenie terminala klienckiego z usługami takimi jak TV, Internet, telefon po światłowodzie z prędkością 1Gb/s. W Legionowie jako pierwsi wykonaliśmy taką instalację, a aktualnie w tej technologii są podłączone 3 budynki przy Hubala 1, Mickiewicza 37 i 3-go Maja 26 – wyjaśnił Maciej Wielgosz ze spółki „Point”.

Im więcej operatorów, tym lepsze ceny

Spółdzielcza SSTP, chcąc sprostać rygorom, zwłaszcza cenowym, narzucanym przez konkurencyjnych operatorów telekomunikacyjnych, wprowadziła nowe prędkości Internetu – 10, 20, 40, 80 i 160 Mb/s. Za prędkość 20 Mb/s, zapłacimy w SSTP ok. 50 zł miesięcznie przy umowach zawartych na czas określony i ok. 140 zł przy umowie bezterminowej. „Point” z kolei, za prędkość 25 Mb/s przy 3-letniej umowie miesięcznie policzy sobie ok. 40 zł, zaś przy umowie bezterminowej ok. 75 zł. U pozostałych operatorów za podobną prędkość Internetu, miesięcznie trzeba zapłacić ok. 100 zł w „Vectrze”, 80 zł w „JMDI” i 70 zł w „Margo-Sat”. Poza tym „Vectra” proponuje lokalnym abonentom Internet mobilny w cenie od 40 zł za 100 MB do 170 zł za 10 GB miesięcznie.

„Eurosport 2” wzbogacił ofertę spółdzielczej telewizji

Oprócz zwiększonych prędkości internetowych, SSTP proponuje także spakietowaną sprzedaż usług telewizji i Internetu. W pakiecie „Komfort” Internet do 10 Mb/s wraz z telewizją to koszt ok. 80 zł miesięcznie przy umowie 2-letniej. Ponadto osoby, które podpiszą umowę na Internet w prędkości od 40 Mb/s wzwyż, dodatkowo mają otrzymać modem z funkcją Wi-Fi. Przy umowach zawartych na czas oznaczony dla klientów przewidziane są też liczne rabaty związane z samym montażem tych usług. Spółdzielcza kablówka ostatnio poszerzyła również o kanał „Eurosport 2” swoją telewizyjną ofertę.

 

ms

fot. foter.com