300 plus. Jak złożyć wniosek i dostać 300 zł na początek roku szkolnego 2018/2019?

300 plus2

Mazowsze szykuje się do obsługi programu „Dobry Start”, fot. MUW w Warszawie

Rusza rządowy program „Dobry Start”. Aby uczeń szybciej otrzymał 300 zł z tytułu rozpoczęcia roku szkolnego, jego rodzice już od 1 lipca br. mogą aplikować o to świadczenie. Przez cały lipiec wnioski będą przyjmowane jedynie drogą elektroniczną – bądź przez stronę internetową Ministerstwa rodziny, pracy i polityki społecznej, bądź też przez bankowość elektroniczną wybranych banków.

300 zł świadczenia przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia przez nie 20. roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24. roku życia. O te dodatkowe pieniądze na wyprawkę szkolną – bez względu na dochody danej rodziny – mogą aplikować rodzice lub opiekunowie prawni wszystkich wymienionych powyżej uczniów. – Wnioski o świadczenie będą przyjmowane i realizowane przez te same instytucje, które realizują obecnie świadczenie wychowawcze w ramach programu „Rodzina 500 plus” – informują urzędnicy z Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego (MUW) w Warszawie, podkreślając jednak, że papierowe wnioski będą przyjmowane w upoważnionych do tego urzędach dopiero od 1 sierpnia br. Od 1 lipca br. będzie można aplikować o te pieniądze drogą elektroniczną. Programem na terenie województwa mazowieckiego objętych będzie 700 tys. dzieci.

W których bankach można złożyć wniosek?

Wnioski o 300 zł wyprawki szkolnej dla ucznia będzie można wypełnić i złożyć w internecie przez stronę prowadzoną przez resort rodziny, pracy i polityki społecznej – empatia.mrpips.gov.pl. Będzie też można skorzystać z bankowości internetowej. – Alior Bank S.A, Bank Millennium S.A, Bank Pekao S.A, Bank Pocztowy S.A, Bank Polskiej Spółdzielczości S.A oraz wybrane zrzeszone Banki Spółdzielcze, Credit Agricole Bank Polska S.A, Getin Noble Bank S.A, ING Bank Śląski S.A, mBank S.A, Nest Bank S.A, PKO Bank Polski S.A (oraz Inteligo) i SGB-Bank S.A – to krajowe banki, które obsługują rządowy program „Dobry Start”. – Możliwość składania wniosku będzie dostępna niebawem również w Banku BGŻ BNP Paribas, natomiast Bank Zachodni WBK włączy się w akcję informacyjną o programie „Dobry Start” i będzie zachęcać do złożenia wniosku korzystając z profilu zaufanego – wyliczają urzędnicy wojewody mazowieckiego.

Kiedy pieniądze na koncie?

Aby jeszcze w tym roku otrzymać świadczenie, wniosek należy złożyć do 30 listopada br. – W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, rodziny wyprawkę otrzymają nie później niż 30 września. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach gminy będą miały maksymalnie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku na jego rozpatrzenie i wypłatę świadczenia. Złożenie wniosku o świadczenie dobry start w lipcu i sierpniu to gwarancja wypłaty świadczenia nie później niż do 30 września – czytamy na stronie stołecznego MUW-u.