Dzisiaj

16°C
ciśnienie 1014 hpa,

Jutro

11°C
min. 11°C, maks. 16°C
ciśnienie 1014 hpa,
Poziom zanieczyszczenia powietrza:Pył zawieszony PM 2.5: 4.4 µg/m3 (18% normy)Ozon gazowy (O3): 74.3 µg/m3 (62% normy)Dwutlenek siarki (SO2): 8.5 µg/m3 (2% normy)Dwutlenek azotu (NO2): 2.1 µg/m3 (1% normy)

Dzień Nowych Technologii w Edukacji w Szkole Podstawowej w Łajskach

kodowanie szkoła-104

21 marca obok Światowego Dnia Osób z Zespołem Downa i Pierwszego Dnia Wiosny obchodzony był DZIEŃ NOWYCH TECHNOLOGII w EDUKACJI pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Z tego powodu w naszej szkole w klasie 0c zorganizowane zostały zajęcia otwarte z udziałem nauczycieli i rodziców z cyklu KODOWANIE NA DYWANIE, jako wstęp do programowania i zajęć komputerowych. Zajęcia miały charakter otwarty, a zadania do wykonania skierowane były nie tylko do uczniów, ale również do rodziców i zaproszonych nauczycieli.

Celem zajęć było poszukiwanie możliwości kodowania i odkodowywania treści w różnych obszarach poznawczych. i tak w znakach np. drogowych, elementach pogody, w tańcu, wierszach, i wreszcie na planszach z wykorzystaniem łatwodostępnych materiałów np. kolorowych kubeczków. Dzieci uczyły się, w jaki sposób myśli komputer poprzez zadawanie i odczytywanie prostych komend i znaków bez użycia komputera.

 

 

Wpływ kodowania

Zajęcia z kodowania otwierają się możliwość eksperymentowania, kombinowania, poszukiwania własnych rozwiązań, a także tworzenia własnych gier i zabaw. Wspomagają myślenie logiczne abstrakcyjne oraz twórcze działania dzieci. Pozytywnie wpływają na rozwijnaie pamięci, uwagi i spostrzegawczości. Rozwijają również kompetencje społeczne.
Katarzyna Krzyżek

Junna Terakowska