Sprzedaż produktów podczas live streamingów to coraz częściej wykorzystywane rozwiązanie przez przedsiębiorców. Co zrobić, aby przyciągnąć widzów do swojej transmisji sprzedażowej i sprawić, aby coś podczas niej kupili? O tym w dzisiejszym artykule.
Kwestie techniczne
Doskonała jakość wideo jest bardzo ważna podczas live streaming, szczególnie w live streaming sprzedażowym. Klienci nie kupią przedstawianego podczas transmisji produktu, jeśli nie będą mogli go dobrze zobaczyć przez słabą jakość wideo. Ważny jest również dźwięk – uczestnicy live’a powinni dokładnie słyszeć opis danego przedmiotu i jego cenę. Oprócz tego, warto zainwestować w szybkie łącze internetowe, aby transmisja się nie zacinała.
Odpowiedni prowadzący
Do live sprzedażowego najlepiej jest zaangażować dwóch prowadzących. Jeden z nich będzie przedstawiał sprzedawane produkty, a dugi je opisywał i odpowiadał na pytania widzów. Prezenterzy powinni być charyzmatyczni i komunikatywni. Muszą zyskać sympatię widzów i wzbudzić ich zaufanie. Dobrze, jeśli prowadzący mają dryg do opowiadania. Storytelling jest bowiem czymś, co może wpłynąć na wyobraźnię klientów i przekonać ich do zakupów.
Plan streamingu
Sprzedażowy live streaming nie może być chaotyczny. Trzeba dokładnie zaplanować co i w którym momencie chcemy pokazać. Należy pomyśleć również nad tym, w jaki sposób zaprezentujemy daną rzecz, znaleźć jej zalety, możliwe wykorzystanie i parametry czy wymiary. W przypadku sprzedaży ubrań warto skompletować sobie wcześniej gotowe stylizacje z wykorzystaniem sprzedawanych produktów.
Połączenie live shopping z influrencer marketingiem
Współprace firm z influrencerami nie są nowością na rynku. Dzięki kampaniom promocyjnym z udziałem znanych w sieci osób, wiele marek rozgłośnio swoją działalność i osiągnęło doskonałe wyniki sprzedażowe. Dlaczego nie wykorzystać tego również podczas live sprzedażowych? Można to zrobić w prosty sposób. Wystarczy zaprosić influrencera do udziału w live i zaangażować go w prezentowanie produktów, np. przymierzanie ubrań czy poproszenie go, aby wykonał sobie makijaż sprzedawanymi kosmetykami. Obecność influrencera podczas live streaming nie tylko przyciągnie większą ilość ludzi na live, ale też sprawi, że więcej osób zakupi reklamowany przez niego produkt.
Sesje Q&A podczas live shopping
Sprzedaż produktów podczas transmisji online można z powodzeniem połączyć z sesją Q&A. Podczas takiej sesji pytań i odpowiedzi, widzowie mogą dopytać o szczegóły produktów, np. wymiary, skład czy możliwości zastosowania i otrzymać natychmiastowe odpowiedzi. Tymczasem, dobry i profesjonalny prowadzący streaming, może w taki sposób odpowiadać na pytania, aby jednocześnie przekazać wszystkie niezbędne informacje o produkcie i zachęcić widzów do zakupu produktów. Taka rozmowa z uczestnikami live pomoże również zbudować z nimi więź, co z kolei zwiększa zaufanie do marki, które może zaprocentować od razu lub skłonić kogoś do zakupu podczas następnego live.
Konkursy
Konkursy z nagrodami, np. w postaci bonów zniżkowych na zakupy czy darmowych produktów, zawsze cieszą się powodzeniem wśród widzów i przyciągają dużą widownię, dzięki czemu jest większa szansa, że ktoś dokona zakupu. Oprócz tego ciekawym rozwiązaniem są różnego rodzaju akcje, trwające tylko 5-10 minut podczas transmisji, np. ,,drugi produkt tańszy o 50%”.
Co oprócz dobrego live shopping?
Przedsiębiorcy, którzy prowadzą sprzedaż swoich produktów nie tylko podczas live streamingów, ale również za pomocą tradycyjnych stron i sklepów internetowych, powinni pamiętać, aby zadbać również o:
- optymalizację treści pod kątem SEO na stronie www i w sklepie online,
- kampanie reklamowe, np. Google Ads czy Facebook Ads,
- aktywność w social media,
- bezpieczeństwo dokonywanych przez kupujących transakcji,
- atrakcyjność, intuicyjność i sprawne działanie sklepu online.