Jak oszczędzić w firmie? 7 sposobów

oszczednosciwfirmie1

Niedawno rozpocząłeś swoją pierwszą działalność i posiadasz sporego budżetu? Mamy dla Ciebie 7 sprawdzonych patentów na oszczędności w firmie. Otwarcie własnej działalności to ogromne możliwości rozwoju i zaprezentowania na rynku pełni własnych możliwości. Nic dziwnego, że każdego roku na taki krok decyduje się wiele ludzi. Jednak postawienie na swoim oznacza również spore wydatki, co może być wyzwaniem przede wszystkim dla firm, które nie dysponują imponującym kapitałem. Jak można zniwelować koszty, tak by udało się rozkręcić firmę nawet bez sporej ilości wolnych pieniędzy? Jak zaoszczędzić w pierwszym roku działalności?

 

Pierwszy rok działalności – 7 patentów na oszczędności w firmie

7 sposobów na skuteczne oszczędności w firmie

Niewielki budżet wcale nie musi oznaczać ograniczonego pola manewru. To, co udało się udowodnić wielu ludziom, może udać się również Tobie. Poniżej znajdziesz 7 sprawdzonych sposobów, dzięki którym tysiące firm na całym świecie ograniczyło zbędne wydatki i utrzymuje swoje finanse na optymalnym poziomie. To relatywnie istotne, ponieważ jak pokazują statystyki oraz ankiety, spora część nowych przedsiębiorców raportuje wydatki około dwukrotnie wyższe od pierwotnie zakładanych – w większości przypadków było to efektem możliwych do uniknięcia pomyłek.

Nie zapomnij o dobrym planie finansowym

Brak skrupulatnie ułożonego biznesplanu to jedna z najczęstszych bolączek początkujących inwestorów i nie tylko. Wydaje się, że wszelkie wydatki związane z prowadzeniem firmy wziąłeś pod uwagę, ale zanim dokładnie wszystko obliczysz , to tak naprawdę nigdy nie możesz być pewny, że uda Ci się zmieścić w przewidzianym budżecie. Posiadanie planu zobowiązuje Cię też do jego przestrzegania, co pomaga w dokładniejszym zwracaniu uwagi na wydatki i precyzyjniej kontroli. Ile Twoja firma potrzebować będzie na pierwszy kwartał funkcjonowania? Pół roku? Rok? To wszystko powinno być szczegółowo opisane, zanim zaczniesz rozwijać biznes.

 

 

Rozwijaj sieć zawodową

Największą wartością dla osób prowadzących działalność jest doświadczenie tych, którym się powiodło. Dzięki ich wskazówkom uda Ci się ustalić, ile środków będziesz potrzebować na każdym etapie działania i co warto zrobić, by ograniczyć niepotrzebne wydatki. Niekiedy także udaje się nawiązać współpracę barterową i wyświadczyć komuś usługę lub podarować niezbędny artykuł w zamian za poradę, nieodpłatną usługę bądź rekomendację co pozwala na ewidentne oszczędności w firmie. Wykorzystuj w tym celu sieci społecznościowe – to najprostszy patent na poznawanie wartościowych osób i wymianę doświadczeń, szczególnie w dobie koronawirusa.

Korzystaj z darmowych narzędzi

Choć komercyjne programy i usługi przeważnie działają nieco sprawniej i są łatwiejsze pod kątem obsługi, to wcale nie znaczy to, że bazując na darmowych wariantach, nie będziesz w stanie wykonać zamierzonych zadań. Sprawdź bezpłatne narzędzie do zarządzania swoim budżetem, jaki oferuje Firmbee: https://firmbee.com/pl/narzedzia/finanse. Warto więc wypróbować praktyczność darmowych rozwiązań, zanim sięgniesz po płatne produkty, ponieważ jest wielce prawdopodobne, że nie będziesz w stanie wykorzystać pełni ich wartości.

Realizuj badania rynku

To szczególnie istotne, jeżeli zamierzasz produkować lub świadczyć usługi nieco inne od najpopularniejszych na rynku. Wdrożenie do produkcji rzeczy, która okaże się rynkowym niewypałem lub opłacanie pracowników oferujących usługi, na które nie ma dużego popytu, może okazać się ogromnym finansowym fiaskiem, z którym Twoja początkująca firma może sobie nie poradzić. Rynek można badać zarówno korzystając z usług renomowanych firm doradczych, jak i po prostu rozmawiając z bliskimi, tworząc ankiety, badając trendy Google, zakładając kampanię crowdfundingową, wykorzystując fora internetowe czy oferując swoim kontrahentom przedsprzedaż. Dokładna analiza rynku i wnikliwe przemyślenie tematu pozwoli zaoszczędzić spore sumy, które w przeciwnym razie byłyby zainwestowane niepotrzebnie.

Szczegółowo śledź wydatki

To jeden z najbardziej skomplikowanych elementów planu – realizacja założeń. Nawet w przypadku działań marketingowych spore wydatki nie przekładają się w prostej linii na więcej klientów – dlatego najważniejsze jest znalezienie złotego środka – czyli momentu, w którym dalsze zwiększanie nakładów jest niepotrzebne. Firmy, które wydają przesadnie dużo na marketing, z reguły odnotowują niższe dochody. Pomiędzy 5% a 8% rocznie wydatków skierowanych właśnie na ten cel wydaje się idealnym rozwiązaniem. Nierzadko to właśnie media społecznościowe, optymalizacja strony firmowej, programy skierowane na sprawdzonych klientów, promowanie krzyżowe, mailowy newsletter czy niewielcy influencerzy potrafią przynieść lepsze rezultaty niż bardzo drogie komercyjne kampanie.

Przyglądaj się kosztom związanym z wysyłką

Na rynku dominują bardzo poważni gracze, którzy w przypadku biznesu związanego ze sprzedażą internetową mogą korzystać ze swojej pozycji do generowania przewag rynkowych, np. negocjując bardzo małe koszty wysyłki z usługobiorcami. Jako właściciel początkującej firmy nie będziesz miał takiej pozycji, w efekcie czego warto korzystać z programów lojalnościowych i stale analizować sytuację na rynku, by trzymać koszty jak najniżej – wydasz o wiele mniej lub zaoferujesz tańsze produkty swoim kontrahentom.

Nie zaniedbuj podatków

Podatki są nielubianym obowiązkiem, lecz nie znaczy to, że nie powinieneś się nimi na co dzień przejmować. Zatrudnienie osoby, która pomoże Ci w sprawach księgowych, pozwoli Ci na wyciągnięcie maksimum z istniejącego obecnie systemu podatkowego, dzięki czemu koszty Twojej działalności będą utrzymane na optymalnym poziomie. Zaniedbania mogą nie tylko narażać Cię na sankcje, ale także powodować, że nie skorzystasz z przysługujących Ci zwolnień oraz odliczeń. Dla niewielkiej firmy to nie do zaakceptowania. Jeżeli prowadzisz sklep online, to w sprawie kwestii podatkowych obligatoryjna będzie profesjonalna księgowość dla e-commerce, narzędzie od Ifirma: https://www.ifirma.pl/ksiegowosc-dla-sklepow-online-i-branzy-e-commerce

Możesz zaoszczędzić w pierwszym roku naprawdę dużo!

Wprowadzenie w życie wyłącznie powyższych założeń pozwoli na ewidentne oszczędności w firmie i wygenerowanie imponującego zysku. W połączeniu z Twoją determinacją oraz pomysłowością daje Ci duże szanse na sukces. Wytrwale dąż do postawionego sobie celu, a niebawem Twoja działalność zacznie przynosić wymierne korzyści i zauważysz oszczędności w firmie.