Jak działa pozycjonowanie w Google?

seo-g9ba8626b7_1280

fot. Mohamed Hassan/pixabay.com

Internet to dynamicznie rozrastająca się przestrzeń, której towarzyszą procesy globalizacji i rozwoju technologii. Jeśli myślisz, że jedna strategia wystarczy Ci na zawsze – niestety musimy wyprowadzić Cię z błędu. Musisz być elastyczny, a to zapewni SEO (Search Engine Optimization). Zanim jednak zaczniesz opracowywanie planu działania, musisz dowiedzieć się, jak działa wyszukiwarka.

 

Google, Bing, Yahoo! i inne wyszukiwarki 

Wyszukiwarka internetowa (Search Engine) to program, którego zadaniem jest odnajdywanie umieszczonych w sieci informacji pod kątem intencji wyszukiwania użytkowników. Automatycznie gromadzi ona wszystkie dostępne dane i za pomocą słów kluczowych tworzy listę rankingową na konkretne zapytanie. Pierwszą wyszukiwarką jest Google – generuje ponad 93% zapytań z całej sieci, będąc tym samym liderem pośród wszystkich. 

Tak zaczynamy wkraczać w świat SEO, w czym pomoże Ci grupa-icea.pl. Dzięki niej poznasz znaczenie takich pojęć, jak indeksowanie, crawlowanie oraz ranking. Te trzy elementy narzucają początek pracy, bowiem musisz:

  • znaleźć się w indeksie Google, aby ktokolwiek mógł skorzystać z Twojej strony,
  • opracować taką strategię, która zachęci roboty sieciowe do częstego crawlowania zawartości witryny,
  • spełnić wymogi czynników rankingowych, on-site i off-site, aby zająć wysoką pozycję rankingową.

SEO jest długotrwałym procesem, wykorzystującym szereg technik informatycznych, programistycznych, marketingowych oraz promocyjnych, aby zwiększyć widoczność danej strony oraz docierać do szerokich grup odbiorców z całego świata (ale także ze swojego miasta, jeśli interesuje Cię działanie lokalne). 

Wyniki organiczne i nieorganiczne 

Optymalizacja skupia się przede wszystkim na organicznych, czyli darmowych wynikach wyszukiwania. To właśnie z nich korzysta największa liczba internautów. Ponad nimi, u góry i u dołu listy, znajdują się wyniki płatne, czyli dobrze znane Ci reklamy. Są one częścią strategii SEM (Search Engine Marketing), która jest znacznie szerszym pojęciem niż SEO. Efektywna strategia wykorzystuje potencjał obu tych technik, ponieważ tylko w ten sposób masz szansę wyprzedzić konkurencję.

Co wpływa na pozycjonowanie witryny w Google?

Wujek Google wraz z szeregiem robotów sieciowych oraz algorytmów stworzył regulamin pozycjonowania zawierający się w terminie White Hat SEO. Możesz więc wpływać na ranking, ale tylko na tyle, na ile pozwala regulamin. Jego celem jest zapewnienie wszystkim użytkownikom bezpieczeństwa oraz równych szans. Ów regulamin zawiera listę ponad 200 czynników rankingowych, które musisz spełnić. Do najważniejszych można zaliczyć:

  • Core Web Vitals,
  • treść,
  • profil linkowy,
  • strategię słów kluczowych,
  • zaufanie i bezpieczeństwo (E-A-T),
  • dostosowanie do urządzeń mobilnych,
  • prędkość ładowania strony,
  • multimedia.

Wszystko to zawiera się w optymalizacji on-site (w obrębie technicznej budowy strony) oraz off-site (w kontekście całej sieci internetowej), z czego najważniejszy jest link building.

Strona biznesowa – najlepsze techniki pozycjonowania

Oto 4 techniki, które zwiększą Twoją widoczność w SERP-ach. Wybierz tę, która odpowiada Twoim potrzebom, a najlepiej połącz je wszystkie!

Słowa kluczowe

Keywords to wyrazy wpisywane do wyszukiwarek przez użytkowników pomagające znaleźć określone informacje. Służą również do pozycjonowania oraz optymalizowania stron internetowych w celu osiągnięcia synergii pomiędzy witrynami a użytkownikami sieci. Właściciele stron umieszczają słowa kluczowe w:

  • obrębie adresu URL,
  • meta tytule,
  • opisach meta,
  • nagłówkach (od H1 do H6),
  • treści strony,
  • atrybutach ALT,
  • linkach wewnętrznych i zewnętrznych.

Widzisz więc, że ich zastosowanie jest szerokie, a wręcz niezbędne, jeśli zależy Ci na zaznaczeniu swojego miejsca w sieci. 

Content marketing

Content marketing koncentruje się na tworzeniu i dystrybucji wartościowych, istotnych oraz spójnych treści w celu przyciągnięcia, a co więcej, zatrzymania określonej grupy odbiorców. Nie chodzi tylko o tworzenie contentu, ale również o dotarcie do właściwych osób we właściwym czasie.

Celem content marketingu jest kierowanie działaniami klientów. Dostarczając czytelnikom przydatnych informacji, możesz zachęcić ich do podjęcia pożądanych akcji. Ponadto marketing treści może pomóc w budowaniu relacji z klientami, zwiększaniu świadomości marki i ruchu na stronie, a nawet generowaniu leadów.

Social media marketing

Internet to ogromna sieć połączeń, które nieustannie się rozrastają. Przeciętny użytkownik spędza dziennie ponad sześć godzin w świecie wirtualnym, co przekłada się na około sto dni bycia online w ciągu całego roku. Gdzie spędza ten czas? Odpowiedź jest banalnie prosta – w social mediach.

Działania marketingowe w social mediach przyczyniają się do budowania wizerunku marki, zwiększenia jej świadomości, a także plasowania się na rynku w roli eksperta. Najważniejsze są wiarygodność oraz komunikacja. Pamiętaj, że trendy często się zmieniają – dziś królują influencer marketing oraz real time marketing.

Adsy

Płatna reklama pojawia się w ekspresowym tempie w przestrzeni internetowej, od razu generując kliknięcia. Dzięki temu od samego początku możesz badać jakość oraz dobór słów i fraz kluczowych, poprawiać ruch na stronie, generować leady, a tym samym poprawiać wynik ROI. Reklamy PPC zajmują pierwsze miejsca na liście wyników wyszukiwania. W związku z tym widoczność strony automatycznie się zwiększa. Jeśli zintegrujesz działania marketingowe z SEO, Twoja strona może wyświetlić się również w bezpłatnych wynikach poniżej. Już wiesz, od czego zacząć. Podbijaj więc Google!