Search Engine Optimalization (SEO) to działania, których celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej. Każdy chciałby dążyć do tego, aby w naturalnych wynikach wyszukiwania strona wyświetlała się na pierwszej stronie Google. Nie jest to łatwe do osiągnięcia, ale też nie można powiedzieć, że niemożliwe. Do tego właśnie służy pozycjonowanie, które powinno zostać wykonane przez specjalistów z zakresu SEO.
Organiczne wyniki wyszukiwania
Pozycjonowanie SEO odnosi się do organicznych (naturalnych) wyników wyszukiwania. Tych działań nie można mylić z płatnymi kampaniami reklamowymi – m.in. Google Ads. Klient będzie wpisywał ważne dla siebie słowa kluczowe. Mechanizmy indeksujące Google zaoferują strony, które owe słowa kluczowe mogą mieć na swojej stronie zastosowanie. Chociaż należy przyznać, że słowa kluczowe to tylko niewielki ułamek, który wpływa na osiągniecie wysokiej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Należy również dodać, że pozycjonowanie SEO ma to do siebie, iż musi być prowadzone na bieżąco, wciąż aktualizowane. Po to, aby osiągnięty, upragniony wynik, nie został szybko zaprzepaszczony.
Dlaczego pozycjonowanie SEO jest tak ważne?
Wielu przedsiębiorców zadaje sobie to pytanie. Czasem cofają się oni myślami do dawnych czasów, jeszcze kilkanaście lat temu, kiedy to nikt nie pomyślał o stosowaniu takich rzeczy. Po co takie działania teraz? Ponieważ czasy się zmieniają, a walka z konkurencją staje się coraz bardziej wymagająca. Pozycjonowanie SEO jest ważne z tego względu, że:
- pomaga pozyskać nowych klientów – dzięki temu, że strona jest bardziej widoczna i dostępna dla nowego grona potencjalnie zainteresowanych osób,
- walka z konkurencją – dzięki czemu będzie można znaleźć się wśród innych firm, starając się im odebrać klientów, pokazując im, że jest kolejna, atrakcyjna oferta do wyboru,
- optymalizacja strony – możliwość dopasowania wyglądu strony zgodne z wymaganiami wyszukiwarek.
Pozycjonowanie i Google Ads
Kolejne pytanie, które może kołatać się po głowie przedsiębiorców to fakt, co jest lepsze? Pozycjonowanie SEO czy Google Ads? Tak naprawdę nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie.
Obydwie te formy są dobre. Każda osoba, która dąży do tego, aby pozyskać nowych klientów powinna pomyśleć o obu tych formach, jakie połączone razem, mają większą formę przebicia. Reklama Google As przynosi szybsze efekty, dzięki czemu marka staje się bardziej rozpoznawalna. Jednak to pozycjonowanie SEO daje skutki długofalowe, lepiej mierzalne. Poza tym – każdy po sobie wie, że klikanie w wyświetlane reklamy nie kończy się zawsze dobrze. Nie do końca ma się zaufanie do takich form. Nie można płatnych kampanii pomijać, ale to pozycjonowanie SEO (organiczne wyniki wyszukiwania) stosowane są zdecydowanie częściej.
Pozostaje jedynie zainwestować w obie te formy. W ludzi, którzy wiedzą, jak pozycjonować,aby osiągnąć zamierzony efekt. Nie ma co samemu się za to brać, jeżeli ktoś nie ma w tym doświadczenia, ponieważ błędnie podjęte decyzje mogą zaszkodzić firmie.