Strategia marketingowa każdej firmy zakłada prowadzenie takich działań, które doprowadzą do jej rozpoznawalności oraz zwiększenia przychodów. Procesem, który ma na to ogromny wpływ, jest pozycjonowanie stron. Jest ono uwzględniane jako jedno z głównych działań w strategii marketingowej firmy z uwagi na efektywność oraz popularność, jaką cieszy się internet. Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Przeczytaj poniższy artykuł!
Pozycjonowanie strony internetowej a strategia marketingowa
Strategia marketingowa jest podstawowym dokumentem w firmach. Zawiera ona szereg informacji na temat przedsiębiorstwa, jego charakterystycznych cech oraz kierunków rozwoju. Ponadto strategia marketingowa określa, w jaki sposób firma będzie promowana, aby stała się rozpoznawalna, a co za tym idzie – zwiększała swoje zyski. Wśród procesów, które mogą do tego doprowadzić, jest pozycjonowanie stron. Zakłada ono podejmowanie określonych działań w celu uzyskania wysokich miejsc w bezpłatnych (organicznych) wynikach wyszukiwania. Naturalnym więc jest uwzględnianie pozycjonowania stron w strategii marketingowej firmy.
Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej?
Żeby witryna miała szansę na zdobywanie pierwszych miejsc w wyszukiwarce, niezbędne jest zadbanie o nią. Dlatego też pozycjonowanie stron składa się z działań podejmowanych on-page, jak i off-page. Zabiegi dotyczące bezpośrednio witryny (on-page) zakładają jej optymalizację pod silniki wyszukiwarki. Przedstawiciele Agencji interaktywnej Manley podają, że w związku z SEO podejmowane są następujące działania:
- przegląd kodu, jego struktury i wprowadzenie modyfikacji dla zachowania przejrzystości,
- optymalizacja czasu ładowania witryny na różnych urządzeniach,
- zbudowanie responsywnego interfejsu, dostosowanego do wyświetlania na urządzeniach desktopowych (komputery), jak i mobilnych (smartfony, tablety),
- modyfikacja treści celem zwiększenia ich atrakcyjności oraz użyteczności.
Z kolei działania off-page realizowane są poza witryną. W ich ramach prowadzony jest tzw. link building. Polega on na budowaniu bazy linków przychodzących do pozycjonowanej strony z uznanych źródeł.
Pozycjonowanie strony internetowej, czy to coś daje?
Pozycjonowanie stron przez wiele lat opierało się na umieszczaniu dużej ilości fraz kluczowych w dolnych częściach witryny. Takie działania już dawno odeszły w zapomnienie. Dziś pozycjonowanie stron to skomplikowany proces, który wymaga analiz oraz przygotowania strategii. Jak wskazują przedstawiciele Manley – indywidualne opracowanie działań oraz harmonogramu dostosowanego do każdej witryny, pomaga w zwiększaniu jej widoczności w sieci. To akurat jeden z najbardziej oczekiwanych efektów pozycjonowania stron. Jest on punktem wyjścia do uzyskania kolejnych (zgodnych ze strategią marketingową firmy) skutków, czyli:
- zwiększenia ruchu na stronie,
- dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej,
- budowanie rozpoznawalności marki,
- zwiększanie zaufania do firmy,
- wzrost sprzedaży.
Podsumowanie
Strategia marketingowa dotyczy działań, jakie są podejmowane w celu promowania firmy oraz zwiększania jej zysków. Pozycjonowanie stron jest jednym z głównych procesów, które ona uwzględnia. Tym samym możliwe jest budowanie rozpoznawalności firmy w internecie za pośrednictwem wyszukiwarki.