Na decyzję o tym, czy to właśnie w twoim sklepie klienci zrobią zakupy lub, czy to na twoim portalu zatrzymają się na dłużej i przeczytają artykuły do porannej kawy, czy wybiorą konkurencję, wpływa wiele czynników. Zadbaj o dobre SXO i spraw, by twoja strona internetowa ciągle się rozwijała, wzbudzała zainteresowanie nowych kupujących i skłaniała ich do transakcji. Czym jest SXO i jakie przynosi efekty? Sprawdź poniższy artykuł!
SXO — co to jest?
SXO to szereg skutecznych działań, które mają na celu przyciągnięcie klienta na twoją stronę, zatrzymanie go na niej, tak aby przejrzał ofertę i zachęcenie go do zakupu. Aby było to możliwe SXO łączy w sobie SEO, UX i CRO. W pełnym zrozumieniu tego procesu pomogą ci poniższe definicje.
Czym jest SEO?
Specjaliści od SEO sprawią, że twoja strona będzie się szybko ładowała i wyglądała równie dobrze i czytelnie zarówno na ekranie laptopa, jak i telefonu. Dzięki temu będzie wygodna w przeglądaniu i przejrzysta (przypomnij sobie, ile razy zamknąłeś jakąś witrynę, bo za długo się ładowała!).
Na SEO składa się również content. To umieszczenie na stronie opisów kategorii, produktów, a także artykułów. Zawierają one słowa kluczowe, czyli takie, które klienci wpisują w wyszukiwarkę, by znaleźć daną rzecz.
Dzięki tym działaniom twoja strona będzie lepiej widoczna w Google. Przydatne informacje o twojej ofercie sprawią też, że staniesz się wiarygodniejszy w oczach klientów i pokażesz, że znasz się na dziedzinie, w której prowadzisz sprzedaż — będą bardziej skłonni do zrobienia zakupów w twoim sklepie.
UX — wygodna w obsłudze strona
UX zajmuje się takim zaprojektowaniem strony, by była jak najwygodniejsza dla użytkownika i, aby jego wrażenia z wizyty w twoim sklepie były jak najpozytywniejsze. Składają się na to wrażenia estetyczne: atrakcyjny wygląd witryny, a także intuicyjne poruszanie się po niej (klient szybko znajdzie produkt, który go interesuje).
Łatwa w obsłudze strona będzie też bardziej doceniona przez roboty Google i pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania. Prawidłowe zaprojektowanie sklepu podniesie także sprzedaż — pozytywne odczucia i wrażenia z wizyty w witrynie zwiększą szansę na dokonanie w niej transakcji i wrócenie w przyszłości czy polecenie sklepu znajomym.
CRO — mniejsza liczba przeglądających, większa kupujących
CRO ma na celu zwiększenie liczby osób, które wykonają na stronie pożądaną przez ciebie czynność (np. wypełnią formularz, złożą zamówienie). Klienci zaczną nie tylko odwiedzać twój sklep, ale również coraz częściej dokonywać w nim zakupów.
CRO zajmuje się m.in. zmniejszeniem działań wymaganych do złożenia zamówienia, tak aby ta ścieżka była, jak najwygodniejsza dla klienta (to np. niewymaganie rejestracji, dobrze widoczna ikonka koszyka). Składa się na to również np. wyświetlanie pozytywnych opinii od osób, które dokonały już zakupów na twojej stronie. Takie działania sprawią, że zwiększysz zaufanie klientów do swojej witryny i podniesiesz sprzedaż.
SXO — dla nowo założonych sklepów czy takich z dłuższym stażem?
Jeżeli jesteś początkującym sklepem internetowym, SXO pomoże ci szybciej stać się zauważonym przez roboty Google. To one skanują przeglądarkę i indeksują strony — dopiero po tym witryna staje się widoczna w wynikach wyszukiwania. Bez wprowadzenia SEO ten proces może trwać nawet kilka tygodni!
Kilkuletniej witrynie działania z zakresu SXO pomogą podnieść swoją pozycję, zwiększyć liczbę klientów i podkręcić sprzedaż produktów. Współpraca z agencją zajmującą się tymi działaniami pomoże zarówno świeżo założonemu sklepowi, jak i temu z dłuższym stażem osiągnąć satysfakcjonujące efekty!