Dzisiaj

14°C
ciśnienie 1025 hpa,

Jutro

19°C
min. 10°C, maks. 22°C
ciśnienie 1021 hpa,
Poziom zanieczyszczenia powietrza:Pył zawieszony PM 2.5: 8.9 µg/m3 (36% normy)Ozon gazowy (O3): 50.25 µg/m3 (42% normy)Dwutlenek siarki (SO2): 6.6 µg/m3 (2% normy)Dwutlenek azotu (NO2): 8.6 µg/m3 (4% normy)

Trening Umysłu Dla Seniorów – książka do wygrania

T239986

 

Starzenie się to naturalny proces każdego organizmu. Z naszym mózgiem dzieje się tak samo.W wyniku tego procesu zdolność przetwarzania i zapamiętywania nowych informacji słabnie. Obniżają się także funkcje poznawcze i spada sprawność intelektualna. Szare komórki zaczynają pracować na coraz niższych obrotach, a myślenie staje się wolniejsze.

Tak jak praca wszystkich organów tak i praca mózgu znacznie się spowalnia. Pogarszająca się wraz z wiekiem sprawność umysłowa jest sytuacją nieuniknioną. O mózg trzeba dbać całe życie, m.in poprzez dostarczanie mu odpowiednich składników mineralnych poprawiających jego funkcjonowanie.
Słabnąca pamięć nie świadczy jednak o wieku, lecz o rozleniwieniu i braku odpowiednich ćwiczeń. Najszybciej ulega spowolnieniu pamięć krótkotrwała, która odpowiada za zapamiętywanie i uczenie się nowych rzeczy. Stare wspomnienia z przeszłości mocno tkwią w umyśle, a codzienne obowiązki i zdarzenia umykają z głowy. Nie możemy całkowicie temu zapobiec, ale jesteśmy w stanie znacznie spowolnić ten proces. Świadome używanie mózgu może wywołać wiele pozytywnych zmian. U osób starszych na pewno jest to związane z dłuższym czasem reakcji, ale zmiany prędzej czy później pojawią się. Nasze komórki mózgowe, pozbawione połączeń stopniowo, samoistnie kurczą się, czego powodem jest ograniczenie ich funkcji. Zadbajmy o to, by nie dopuścić do ich biernego zamierania. Wszystko zależy od naszych chęci, samozaparcia i pozytywnego nastawienia.

 

Jedną z charakterystycznych cech starzenia się człowieka są zmiany w funkcjach poznawczych, takich jak pamięć, myślenie, orientacja w przestrzeni, liczenie, pisanie, czytanie, zdolność uczenia się i planowanie. Często u osób starszych obserwuje się spowolnienie, nawet znaczne tych procesów. Utrudnia to aktywność zawodową i społeczną, a czasem także wykonywanie codziennych czynności, komunikację z innymi i zaspokajanie podstawowych potrzeb. Dlatego ludzie w pewnym wieku powinni systematycznie wykonywać ćwiczenia usprawniające umysł, które spowalniają wystąpienie i rozwój problemów z pamięcią. Jak dotąd nie odkryto możliwości zahamowania upływu czasu, nie ma też szans na zachowanie wiecznej młodości, ale mimo to warto podjąć walkę o samego siebie.

Dzięki książce Natalii i Krzysztofa Minge „Trening Umysłu Dla Seniorów” dowiesz się, co możesz zrobić, by twój mózg pozostawał sprawny. Poznasz zależności występujące pomiędzy twoim ciałem a umysłem. Dowiesz się , co zrobić, by świetnie pamiętać, jak pomóc sobie w podejmowaniu poważnych decyzji. Wykonując ćwiczenia zawarte w poradniku, zadbasz o utrzymanie dobrego nastroju oraz koncentracji. Znajdziesz tu szereg propozycji wykorzystywania wolnego czasu na czynności, które będą przyjemnie a jednocześnie rozruszają twój mózg i pozwolą inaczej spojrzeć na otaczającą nas rzeczywistość.

Ewa Milner-Kochańska

Naczelnik Wydziału Zdrowia Publicznego i Spraw Społecznych

KONKURS

Czym jest umysł? Osoba, która prześlę poprawną odpowiedź na adres: zdrowie@um.legionowo.pl, otrzyma książkę.