W piątek (17 lutego) spółka PKP PLK podpisała z firmą Budimex umowę na remont linii obwodowej w Warszawie, opiewa ona na kwotę ponad 196 mln zł.
Zmodernizowane mają zostać tory, wiadukty i urządzenia sterowania ruchem kolejowym na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska oraz Warszawa Gołąbki – Warszawa Gdańska. Trzy stacje zostaną przebudowane oraz powstaną dwie nowe.
– Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w aglomeracji warszawskiej pozwolą na lepsze podróże oraz integracje kolei z komunikacją miejską. Przebudowa linii obwodowej to jeden z projektów na przebudowę warszawskiego węzła kolejowego, na którą w Krajowym Programie Kolejowym przewidziano ok. 2 miliardy zł. – mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Nowe stacje
Już za rok w Warszawie powstaną 2 nowe przystanki: Warszawa Koło (w okolicy ul. Obozowej) i Warszawa Powązki. 2 istniejące już stacje zostaną przebudowane i zmienią się ich nazwy. Po remoncie stacja Warszawa Kasprzaka przyjmie nazwę Warszawa Wola, a Warszawa Koło nazwana zostanie Warszawa Młynów. Modernizacja obejmie także peron nr 8 na stacji Warszawa Zachodnia. Wszystkie nowe perony zostaną wyposażone w nowe wiaty, funkcjonalne oświetlenie, ławki, megafony i tablice informacyjne. Przystanki będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Komunikacje ułatwią m.in. windy.
Między stacją Warszawa Gdańska – Warszawa Zachodnia oraz Warszawa Gdańska – Warszawa Główna Towarowa – Warszawa Gołąbki wymienione zostaną tory, rozjazdy, sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Na stacji Warszawa Główna Towarowa wybudowane będzie Lokalne Centrum Sterowania.
Zmiany na czas remontu
W czasie przebudowy linii obwodowej, pociągi od strony Legionowa będą dojeżdżały do stacji Warszawa Gdańska. Dalszą podróż zapewni komunikacja miejska, gdyż jest możliwość przesiadki do metra, autobusów i tramwajów.