Jeszcze w maju br. urzędnicy z warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wybiorą firmę, która zmodernizuje ostatnią legionowską nitkę drogi krajowej nr 61 (DK nr 61). Chętnych do realizacji tego przedsięwzięcia jest aż 4 inwestorów.
W czerwcu umowa
– Trwa procedura wyboru najkorzystniejszej oferty, z 4 jakie zostały złożone w przetargu na „Kontynuację projektowania i budowę wiaduktu w Legionowie na drodze nr 61 odc. III od wiaduktu do rejonu skrzyżowania z ulicą Wolską”. Planowany termin wyboru najkorzystniejszej oferty przewidzieliśmy w bieżącym miesiącu – oznajmia Małgorzata Tarnowska, główny specjalista ds. komunikacji społecznej ze stołecznego oddziału GDDKiA, podkreślając zarazem, że od tego dokonanego przez urzędników wyboru, wszyscy czterej potencjalni wykonawcy tej inwestycji w ciągu 10 dni mogą się odwołać. – Jeśli nie będzie odwołań planowany termin podpisania umowy z wykonawcą to czerwiec 2017r. – dodaje po chwili.
Wrocławski „Strabag”?
Przybliżmy. 1 października 2015r GDDKiA ogłosiła przetarg nieograniczony na wybór wykonawcy modernizacji ostatniej legionowskiej 1,8 km nitki DK nr 61 tj. ulicy Zegrzyńskiej na odcinku od wiaduktu kolejowego w Legionowie do ulicy Wolskiej na granicy Legionowa z Michałowem-Reginowem. W kwietniu br., po 18 miesiącach od ogłoszenia konkursu, poznaliśmy oferty 4 firm chcących zrealizować tę inwestycję. Najtaniej, bo za kwotę nieco ponad 41,7 mln zł, to ogromne przedsięwzięcie drogowe chce zrealizować konsorcjum 2 spółek, wrocławskiej „Strabag” i pruszkowskiej „Strabag Infrastruktura Południe”, zaś najdrożej, bo za kwotę przekraczającą 47,2 mln zł warszawska firma „Ids-Bud”. Oferty złożyły jeszcze 2 znane firmy. Konsorcjum 2 firm z mińskim „Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów” na czele za modernizację ostatniego legionowskiego 1,8 km odcinka DK nr 61 zażyczyło sobie nieco ponad 43,1 mln zł, zaś warszawska „Skanska” przeszło 45,7 mln zł. Wszystkie wymienione powyżej 4 firmy chcące dokończyć przebudowę legionowskiej nitki DK nr 61 deklarują, że zrewitalizują tą inwestycję w ciągu nieco ponad 2,5 roku od dnia wejścia ich robotników na budowę, zaś na wykonaną już inwestycję są chętne udzielić 10-letniej gwarancji.
Coraz bliżej…
Obecnie urzędnicy z warszawskiego oddziału GDDKiA badają te wszystkie 4 złożone oferty. Niewykluczone, że ostatnią legionowską nitkę DK nr 61 przebuduje konsorcjum firm z wrocławską spółką „Strabag” na czele. Inwestor ten zaproponował, bowiem najniższą, czyli najatrakcyjniejszą cenę za jej realizację. Wiążące okaże się to dopiero w czerwcu br. Zanim przy DK nr 61 ruszą pierwsze roboty drogowe upłynie jednak jeszcze trochę czasu. – Realizacja robót przewidziana została w okresie III kw. 2018r. – III kw. 2020r. Harmonogram prac będzie można wskazać po podpisaniu umowy oraz pozyskaniu od wykonawcy – wyjaśnia Małgorzata Tarnowska, główny specjalista ds. komunikacji społecznej ze stołecznego oddziału GDDKiA.