Tuż za ekranami znajdującymi się na styku ulic Jana III Sobieskiego i Warszawskiej w Legionowie, swoją nową siedzibę będzie miała spółdzielcza administracja osiedla Sobieskiego. Budowa ma ruszyć jeszcze w tym roku.
Legionowska SMLW chce jeszcze w tym roku rozpocząć budowę budynku mającego być w przyszłości siedzibą administracji osiedla Sobieskiego. Obiekt o takim charakterze zostanie wybudowany na mierzącej 930 m² działce, leżącej za ekranami w sąsiedztwie skrzyżowania ulic Jana III Sobieskiego i Warszawskiej w Legionowie. – Wydaliśmy pozwolenie na budowę budynku o kubaturze wynoszącej 1,262 tys. m³ oraz o powierzchniach zabudowy liczącej 299 m² i użytkowej wynoszącej prawie 399 m² – wylicza Joanna Kajdanowicz, rzeczniczka prasowa Starostwa Powiatowego w Legionowie, podkreślając zarazem, iż stosowna zgoda na budowę tego obiektu wydana została jeszcze w grudniu ubiegłego roku. – Zaprojektowano wolnostojący budynek usługowo-biurowy z garażem i częścią magazynową. Zaopatrzony on będzie w media z sieci miejskich – wodę, energię elektryczną, gaz, teletechnikę. Parter budynku, gdzie znajdują się pomieszczenia obsługi i biurowe został przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Wejścia do budynku umożliwiają bezpośredni wjazd wózkiem inwalidzkim do holu w parterze. Miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych usytuowano na terenie przy wejściu głównym – ujawnia tymczasem zarząd SMLW w sprawozdaniu z ubiegłorocznej działalności tutejszej spółdzielni.
Muszą się przeprowadzić, bo sprzedali swoją dotychczasową siedzibę
Póki, co siedziba spółdzielczej administracji osiedla Sobieskiego mieści się jeszcze na tyłach legionowskich sądu i prokuratury. Jednak od końca 2015r. władze SMLW usilnie poszukiwały dla niej innego miejsca. Zmiana adresu podyktowana jest dokonaną już sprzedażą blisko 1 ha placu leżącego na styku ulic Jana III Sobieskiego i Rycerskiej w Legionowie, na którym to właśnie placu stoją jeszcze obecnie budynki m. in. administracji spółdzielczego osiedla Sobieskiego oraz sądu i prokuratury. Spółdzielnia zarobiła na tej transakcji przeszło 17 mln zł brutto. Po zapłaceniu podatku dochodowego, część z zarobionych wówczas pieniędzy posłużyła m. in. do zorganizowania nowej siedziby dla administracji osiedla Sobieskiego. Zgodnie bowiem z zawartym przez SMLW z resortem sprawiedliwości porozumieniem działające w pawilonach za sądem spółdzielcze służby i siedziba administracji osiedla Sobieskiego mogą korzystać z tych obiektów tylko doraźnie.