Nadal poza zasięgiem

520449e7b18ea.jpg

W wyniku braku  komunikacji pomiędzy Gminą Jabłonna oraz Polską Telefonią Cyfrową S.A. mieszkańcy Gminy Jabłonna i części Legionowa  nadal skarźą się na jakość usług i brak zasięgu w sieci T-mobile. Operator, który na skutek wyroku sądowego  zlikwidował antenę, nie spodziewał się tak drastycznego spadku zasięgu. Gmina i telekom przerzucają odpowiedzialność za obecna sytuację na drugą stronę . – Pełną odpowiedzialność za problemy z połączeniami z telefonów komórkowych tego operatora w naszej gminie ponosi Polska Telefonia Cyfrowa – mówiła Wójt Gminy Jabłonna Olga Muniak. Według niej gmina dołoźyła wszystkich starań, by zadowolić swoich mieszkańców.

Tymczasowo

Tymczasowe rozwiązania, czyli maszt mobilny znajduje się na terenie przepompowni przy ul. Przylesie 3a w Jabłonnie. Będzie on działał do momentu ustawienia masztu w docelowej lokalizacji, czyli działce leśnej o numerze 1898/8 będącej własnością Nadleśnictwa Jabłonna. Jednak mimo źe wieźa tymczasowa juź funkcjonuje, nadal Inspektor ds. promocji Urzędu Gminy Jabłonna Michał Smoliński przyjmuje telefony z prośbą o interwencję. Wiele mieszkańców skarźy się na brak zasięgu i problemy z Internetem.

Rzecznik pomoźe?

Krzysztofa Chwiejczak jest jedną z klientek T-mobile, która od miesiąca nie moźe korzystać z Internetu. Mimo to operator wystawia jej normalne faktury. W przypadku zerwania umowy zmuszona byłaby płacić wysoką karę. W podobnej sytuacji jest wiele innych osób. Niektóre z nich dzwoniły o radę do Agnieszki Załuskiej, Powiatowego Rzecznika Konsumentów Starostwie Powiatowym. Według niej kaźda umowa powinna być rozpatrywana osobno. Umowy z operatorami oferującymi usługi mobilne są skomplikowane i trudno je rozwiązać. Ale według rozmowy telefonicznej, którą przeprowadziła, jednemu rozmówcy udało się uzyskać upusty w związku z obniźeniem jakości usług. Pani Rzecznik zaprasza na indywidualne rozmowy.

Konkurencja nie śpi

Klienci szukają rozwiązań, dzwonią do operatora, by przywrócił deklarowane w umowie warunki techniczne. Domagają się zniźek, rekompensaty, zmiany umowy lub nawet chcą rezygnować z usług. Wykorzystując sytuację, na rynek wkracza konkurencja. Jeśli ktoś prowadzi firmę i ma problemy z korzystaniem z telefonów komórkowych, doradcy z konkurencyjnych firm chętnie proponują pomoc w kompleksowej obsłudze, jeśli chodzi o usługi telekomunikacyjne. Pomagają w przeniesieniu numerów a nawet proponują pokrycie kar umownych w całości lub części. Inni operatorzy nie śpią.

Winne lobby

By uzyskać informacje, które pomogą odnależć się w nowej rzeczywistości klientom T-mobile, przez miesiąc próbowaliśmy uzyskać informację o zasięgu, o planach , o spodziewanej poprawie warunków technicznych. Pan Wojciech Strzałkowski z Biura Prasowego PTC poinformował, źe od ponad 7 lat sygnalizują władzom Gminy Jabłonna występowanie problemów z realizacją inwestycji telekomunikacyjnych na terenie gminy.
Problemy te wynikają w duźej mierze z warunków Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego jak równieź związane są z działalnością lokalnego lobby sprzeciwiającego się rozwojowi nowoczesnych mobilnych technologii telekomunikacyjnych na terenie gminy. Obecny niski poziom rozwoju infrastruktury telekomunikacyjnej na terenie gminy jest efektem działań wskazanego lobby – pisze przedstawiciel T-mobile. – Pomimo tych ograniczeń PTC z duźym nakładem czasu i środków aktywnie poszukiwała moźliwości rozbudowania swojej sieci. Obecnie na terenie gminy zasięg zapewnia rozwiązanie tymczasowe, które planujemy zastąpić docelową instalacją. PTC ma nadzieję, źe dzięki współpracy z władzami gminy inwestycja ta powstanie do końca roku. Zamierza równieź w przyszłości ściśle współpracować z władzami gminy i powiatu w celu usprawnienia realizowania inwestycji telekomunikacyjnych na ich terenie, zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców i przedsiębiorców.

iw