Prawie 600 przesłanych zgłoszeń do Drużyny Energii zrobiło wrażenie na Ambasadorach, którzy pieczołowicie zabrali się do pracy, żeby obejrzeć wszystkie filmy i wybrać najciekawsze z nich. Do kolejnego etapu awansowało aż 10 szkół z Mazowsza.
– Wybór był niezwykle trudny, bo młodzież stanęła na wysokości zadania i zrobiła bardzo profesjonalną robotę. Oczywiście nasze zdania były podzielone i nie obyło się bez małej kłótni, ale ostatecznie wybraliśmy finałowe 100 szkół – mówi jeden z Ambasadorów i jurorów jednocześnie, były piłkarz Marek Citko.
– Wiedzieliśmy, że jest w Polsce zapotrzebowanie na projekt taki, jak Drużyna Energii, jednak zaangażowanie placówek przerosło nasze najśmielsze oczekiwania: zarówno, jeśli chodzi o liczbę zgłoszeń, jak i jakość nadesłanych materiałów – podkreśla Anna Ziobroń, Dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji Energa SA.
Pod ich wrażeniem jest też Krzysztof Golonka, najpopularniejszy sportowy youtuber w kraju. – Wiem, jak trudne jest nie tylko wykonanie triku czy ćwiczenia, ale i nagranie go oraz montaż, więc tym bardziej doceniam precyzję, z jaką do nagrania filmów podeszła nasza młodzież. Mogę powiedzieć jedno: jestem dumny, że Drużyna Energii jest taka zdolna – podsumowuje.
Aby zakwalifikować się do Drużyny Energii szkoły lub kluby sportowe musiały przygotować krótkie filmy, w których prezentowały swój sportowy charakter. Sto najlepszych otrzyma 40 zestawów strojów sportowych od New Balance. Wśród nich znalazło się aż 10 szkół z województwa mazowieckiego, które przechodzą do kolejnej fazy turnieju:
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Stanisława Jachowicza – Ostrołęka
Gimnazjum w Lęgu Probostwie – Drobin
Szkoła Podstawowa nr 4 – Ciechanów
Szkoła Podstawowa im. P.J. Gołaszewskiego w Gołyminie-Ośrodku
Szkoła Przyszłości – Warszawa
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika – Ustanów
Szkoła Podstawowa nr 293 im. Jana Kochanowskiego – Warszawa
Zespół Placówek Oświatowych – Samorządowa Szkoła Podstawowa – Bieżuń
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Marii Kownackiej – Łomianki