W poniedziałek w legionowskim ratuszu podpisano umowę na wykonanie tunelu w ciągu Krakowska–Al. Róź. Będzie to największe skrzyźowanie dwupoziomowe na linii Warszawa–Nasielsk.
– To największy wiadukt kolejowy, jaki budujemy między Warszawą i Nasielskiem w ramach modernizacji linii kolejowej do Gdyni – mówi Krzysztof Pietras z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., odpowiedzialny za realizację kontraktu.
W związku z prowadzeniem pociągów z prędkością powyźszej 160 km/h, między Warszawą i Gdynią zostanie zlikwidowanych ponad 100 przejazdów.
O kontrakt o wartości 8.574.437,61 euro netto ubiegało się 7 firm i konsorcjów. Ostatecznie komisja przetargowa, po przeanalizowaniu złoźonych ofert pod kątem ich zgodności z wymogami formalnymi i technicznymi, wybrała ofertę Katowickiego Przedsiębiorstwa Budownictwa Przemysłowego „BUDUS”, na kwotę 5.643.726,14 euro netto.
Przed przystąpieniem do robót wykonawca zobowiązany jest do wykonania projektu organizacji ruchu na czas budowy. – Deklarujemy, źe pierwsze projekty nowej organizacji ruchu na czas budowy, będziemy Państwu przedstawiać do akceptacji po otrzymaniu placu budowy, pracujemy nad tym, by utrudnienia były jak najmniejsze dla mieszkańców. Juź jesteśmy w trakcie tych ustaleń. Jest tam sporo uzgodnień dotyczących mediów ale nadrzędnym celem będzie nieutrudnianie mieszkańcom źycia – powiedział przedstawiciel firmy Budus S.A.Inwestycja będzie wykonana w okresie 12 miesięcy od daty rozpoczęcia robót.
/GP/