Przedsiębiorco, uzupełnij nr PESEL w CEIDG. Tylko do 19 maja

komputer

fot. Twinfieldinternational / Foter / CC BY

Przedsiębiorcy, którzy zakładali firmę przed 1 stycznia 2012 roku, do 19 maja mają czas na uzupełnienie numeru PESEL we wpisie w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Jeśli tego nie zrobią, ich wpis zostanie wykreślony.
Dotyczy to przedsiębiorców, którzy założyli firmę przed 1 stycznia 2012 r. i ich wpis został przeniesiony do CEIDG z gminnej ewidencji. Spokojni mogą być też ci przedsiębiorcy, którzy po 1 stycznia 2012 r. składali jakiekolwiek wnioski do CEIDG. W takiej sytuacji ich PESEL został uzupełniony podczas wprowadzania zmian.

Jak sprawdzić, czy PESEL jest na wpisie?

  • Znajdź swój wpis w bazie przedsiębiorców i zobacz w historii wpisu, czy składałeś jakieś wnioski po 1 stycznia 2012 roku. Jeśli tak – już uzupełniłeś PESEL i nie musisz nic robić.
  • Jeżeli nie składałeś wniosków po 1 stycznia 2012 roku, znajdź swój wpis w bazie przedsiębiorców i zobacz, czy pod statusem działalności jest informacja „wpis nie przeszedł weryfikacji, przyczyna: braku numeru PESEL”. Jeśli jest – udaj się do urzędu gminy, żeby uzupełnić dane.
  • Nie możesz znaleźć wpisu lub nie składałeś żadnych wniosków przez CEIDG? Udaj się do urzędu gminy, gdzie urzędnik odnajdzie Twój wpis i sprawdzi, czy jest na nim PESEL. Jeśli go nie ma – od razu przyjmie od Ciebie wniosek o zmianę, na którym uzupełnisz brakujące dane.

Kontakt do poszczególnych urzędów gminy:

Legionowo – tel. 22 766 40 30/31, osobiście w pokoju nr 219 na I piętrze

Wieliszew – tel. 22 782 27 86 lub 22 782 18 85, osobiście w pokoju nr 7 na parterze

Serock – tel. 22 782-88-35, osobiście w pokoju nr 1 na parterze

Nieporęt – tel.  22 767 04 26, osobiście w pokoju nr 34 na parterze

Jabłonna – tel. 22 76 77 300, osobiście w biurze obsługi interesanta na parterze

Gdy nie uzupełnisz PESEL

Jeśli nie zdążysz uzupełnić numeru PESEL do 19 maja 2018 r. i wpis zostanie wykreślony z urzędu, będziesz mógł wystąpić do Ministra Przedsiębiorczości i Technologii o przywrócenie wpisu i umieszczenie na nim brakujących danych. Pismo będzie trzeba przesłać do Departamentu Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii na adres sekretariatDMP@mpit.gov.pl lub pocztą tradycyjną na adres: Plac Trzech Krzyży 3/5, 00-507 Warszawa.