Trasa kolejowa między Wieliszewem a Zegrzem Południowym funkcjonowała przez 97 lat, do roku 1994. Na koniec, po zdemontowaniu sieci trakcyjnej, jeździł już po niej tylko pociąg dowożący samochody do pobliskiego składu celnego. Trwało to do roku 2015. Od tej pory linia jest nieużywana.
Plany przywrócenia
Plany przywrócenia funkcjonowania tej linii kolejowej pojawiły się już w 2014 roku a 12 miesięcy później podpisano list intencyjny. Na początku 2017 roku Zarząd Województwa Mazowieckiego podjął decyzję o dofinansowaniu projektu i to dało zielone światło do jego realizacji. Według koncepcji do stacji w Zegrzu Południowym będą dojeżdżać pociągi, które obecnie stację końcową mają w Wieliszewie. To przedłużenie linii o niespełna 4 km, ale jest bardzo istotne komunikacyjnie, nie tylko dla turystów ale i okolicznych mieszkańców.
Inwestycyjny rozkład jazdy
Całkowity koszt planowanej inwestycji ma przekroczyć 35 000 000 zł. Z czego prawie 23 000 000 zł będzie pochodziło z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Na lata 2018 – 2019 zaplanowano działania na uzyskanie stosownych pozwoleń i decyzji środowiskowych. W 2019 planowane jest ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy inwestycji. Ta ma być przeprowadzona w latach 2020 – 2021. Przy takim założeniu jest więc szansa, że na koniec 2021 roku linią kolejową 28 po rewitalizacji pojadą pierwsze składy.
Ponadto według ostatnich zapowiedzi urzędników w Wieliszewie w pobliżu skrzyżowania DW 631 z DK 61 ma powstać nowy przystanek kolejowy.