Legionowo. Korki w rejonie tunelu, na wiadukcie i przejeździe na Polnej

20181114_153007

Utrudnienia drogowe w legionowskim tunelu kolejowym, fot. GP/kg (archiwum)

Dzisiaj (14 listopada) rozpoczął się remont tunelu w ciągu ulicy Krakowskiej i Al. Róż. Po 15 w okolicach wszystkich przepraw przez tory zaczęły się tworzyć duże korki. 

Remont tunelu okazał się konieczny z uwagi na nieszczelności w podbudowie obiektu. Najprawdopodobniej wody gruntowe przeniknęły przez zbyt słabo zabezpieczone podłoże tunelu a na jezdni zaczęły się tworzyć wypukłości. Specjaliści zatrudnieni przez PKP PLK orzekli, że konieczne jest wykonanie remontu.

We środę, z jednodniowym opóźnieniem roboty zaczęły być przygotowywane. Na razie zwężono drogę w tunelu do jednego pasa, wprowadzono ruch wahadłowy regulowany światłami i ustawiono przenośną toaletę. Potem budowlańcy zniknęli.

Tyle wystarczyło by całe Legionowo stanęło w korkach. W rejonie tunelu korek ma około 2 kilometrów. Mieszkańcy próbujący przedostać się na drugą stronę torów szukają alternatywnych przepraw, ale i tam utworzyły się większe niż zwykle korki.

Mowa tu o wiadukcie, gdzie w kierunku Zegrza zator sięga ul. Jagiellońskiej a kolejka aut przy przejeździe na ul. Polnej ma także kilkaset metrów. Relatywnie najluźniej jest na wiadukcie w Chotomowie, ale zapewne do tylko do jutra.

Według zapewnień PKP PLK prace mają być zrealizowane w ciągu 17 dni.

Etykiety
,

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 26

  1. Rozumiem, że pozwolenie na remont wydane zostało przez starostwo, tak więc gratuluję. A co do tego PKP, które dzieli legionowo na pół to niech się z tymi torami przesuna na obrzeża miasta,Polska ponobno jest bogatym krajem więc problemu finansowego nie powinno być.

    • Pozwolę sobie wyprowadzić Pana z błędnego rozumowania, pozwolenie na budowę tego obiektu wydawał Wojewoda tak więc w przypadku remontu jest dokładnie tak samo – zgłoszenie rozpoczęcia prac remontowych przyjął Wojewoda.

  2. Byłoby łatwiej, gdyby światła w tunelu były skorelowane z ruchem samochodowym. Dziś po południu wszystkie drogi do tunelu od strony Przystanku były zakorkowane, a od strony III Parceli puste. Zakładam, że rano będzie odwrotnie. Pytanie, czy sytuacja będzie się powtarzać przez wszystkie 17 dni?

  3. Remont miał odbyć się już w lato, rozważano uruchomienie zastępczego przejazdu w rejonie Smereka, Jak zwykle skończyło się na planach,zapewnieniach a mieszkańcom zafundowano gehennę
    Dziś pokonanie odcinka od Areny do tunelu, kilkaset metrów zajęło nam jakieś 25 minut. Rewelacja w tym tak wspaniale zarządzanym mieście

    • Ano nasi włodarze zrzucaja nieudolnie winę na kolej, a kto im wydał pozwolenie na remont. Pewnie bezpartyjni z powiatu. Wstyd. A na kladce na parkowej 10 osób na godzinę przechodzi panie prezydencie. To był pomysł na nagrodę pomidora

      • Dokładnie w ten sposób działa propaganda sukcesu w tym a jakże „wspaniale” zarządzanym mieście. Do granic absurdu wyeksponowano pierdoły, wmówiono ludziom w jak wspaniale zarządzanym mieście żyją. A jak przyszło rozwiązać podstawowy problem czyli totalny brak infrastruktury to mówiąc delikatnie wypięto się na mieszkańców licząc że przy następnych wyborach mieszkańcy kolejny raz zapomną o wtopie

      • Pozwolenie na budowę tego obiektu wydawał Wojewoda tak więc w przypadku remontu jest dokładnie tak samo – zgłoszenie rozpoczęcia prac remontowych przyjął Wojewoda.

  4. Co za tępy Baran podjął decyzję o remoncie tunelu w tym terminie!!!! Dzisiaj środa o godzinie 16.00 od ronda za Areną, czyli Sobieskiego i Parkowa, do początku tunelu 25 minut stania!!! Sobieskiego zakorkowana, Jagiellońska również. Droga na Chotomów – korek w stronę torów już przed rondem koło szkoły. Wiadukt wiadomo….Najlepsze jest to, że po dojechaniu do zamkniętego odcinka drogi w tunelu, można było zobaczyć zamknięty odcinek, kibel typu ToiToi i ani żywego ducha. Myślę, że skoro podobno to PKP ustaliło termin , można chociaż wymusić pracę na tym kawałku 24h na dobę !!!! A nie postawimy barierki z już 1 dniowym opóźnieniem i tyle. A ludzi niech szlag trafia i niech stoją. Baran jakiś zakorkował całe miasto. I strach pomyśleć co będzie, gdy jakiś mróz tęgi wyskoczy i okaże się, że nie można prowadzić prac. Jako mieszkańcy powinniśmy szczególnie mieć te roboty „na oku” i dopilnować jak najszybszego ich ukończenia.

    • W Chotomowie na ul. Partyzantów (ok.Jasnej) też jest zamknięty fragment drogi i wprowadzony ruch wahadłowy. Korki w godzinach szczytu są już tam od kilku dni.

    • Decyzję o remoncie i terminie jego przeprowadzenia podjął właściciel obiektu, a jest nim PKP PLK.

  5. A jeszcze w przyszły piątek po południu blokada przez mieszkańców Bukowca przejazdu Polna – Kwiatowa przeciwko nieudolności władz w ograniczeniu hałasu i ciężarówek na Bukowcu… Ale ja im się wcale nie dziwię.

    • Teraz wiem dlaczego tyle rowerowych ścieżek zrobiono, chyba kupię rower.

  6. Szukacie wwinnego- było nie głosować na alfonsa!!!

    • niby kto jest tym rajfurem? jakieś dowody? chętnie poczytamy razem z naczelnikiem wydziału 😉

  7. Alfons pokazał jak wygląda perspektywa mieszkańców w przyszłości. Mieszkańców i samochodów coraz więcej, podatki również a co w zamian.? Co w przypadku gdy po odkrywce okaże się że tunel należy wyłączyć z eksploatacji. Rozumiem, że wtedy burzymy kladke na parkowej wykonanej dla….

  8. Nie rozumiem, czemu narzekacie. Przecież 60% z Was nie może się mylić, ktoś na romana zagłosował a tak w realu wygląda jego nadzór na inwestycjami. Teraz czekajcie na park na Prymasowskiej i kino, co po roku jednak zostanie przerobione na centrum handlowe.

    • Od dawna twierdzę że Legionowo to niestety nie miasto a stan umysłu. Tak, (przepraszam za określenie ale tego nie można nazwać inaczej) skretyniałych i odmóżdżonych mieszkańców, w dodatku w takiej ilości nie spotkałem w żadnym innym mieście

      • @Daro sam jesteś skretyniały i odmóżdżony kretyn. Doszedłem do tego po przeczytaniu paru Twoich postów

        • Stado BARANÓW zwanych mieszkańcami swoimi głosami zezwoliło na zniszczenie miasta, ta sama grupa BARANÓW ponownie wybierając DESTRUKTORA zezwoliła na dalsze niszczenie resztek miejskiej tkanki, To co dzieje się w okolicach tunelu to zapowiedź tego co już wkrótce będzie czekać mieszkańców Legionowa codziennie
          Oczywiście referat propagandy i ogłupiania mieszkańców nadal będzie twierdzić że miasto się rozwija i nadal będzie walczyć z „niepokornymi” mieszkańcami
          Ja przynajmniej mam odwagę podpisywać się jedynym nickiem a nie co chwilę zmieniać tożsamość

  9. przeciez w tych miejscach zawsze sa korki.

  10. Takie są efekty jak się niszczy tereny zieleni a stawia się bloki mieszkalne i bierze kasę pod stołem. Obecna władza zniszczyła to miasto.

  11. 1. Od 15 lat było wiadomo w UM Legionowo, że w tym miejscu nie można budować tunelu ze względu na złe warunki geologiczne („niecka geologiczna”). Potrzebny był w tym miejscu wiadukt, a nie tunel z problemami. Kwestią czasu było, kiedy zaczną się problemy i nie trzeba było długo czekać.
    2. Stary przejazd pod szlabanami należało zablokować, ale nie likwidować. Teraz byłby przydatny, ale „geniusze” zlikwidowali przejazd i spaprali tunel, więc mamy to co mamy !!!
    3. Romek, włącz myślenie !!!

    • Zgadzam się całkowicie. Dodam tylko, że podobne atrakcje czekają nas w przyszłości jeszcze pewno kilka razy. czytałem, że w tym miejscu gdzie jest tunel było kiedyś koryto dawnego potoku. Więc trzeba było mieć deficyt oleju w głowie i kopać tutaj tunel zamiast wiaduktu. Zresztą wielkie opóźnienie tej budowy było spowodowane własnie zalewaniem przez wody gruntowe. I tak będzie dalej, takie są prawa fizyki.

  12. Lepiej państwo poczytajcie, jakie jaja się szykują – do walki z sygnalizacją w tunelu rzucili Kajdanowicz. Teraz to dopiero bałagan się zacznie – na zmianę ustawienia świateł potrzebuje 3 dni 🙂

  13. Czy w dniu dzisiejszym widać chociaż że ktoś tam pracuje? Wczoraj zamknęli pas ruchu i żywego ducha nie było!!! Prace w takim miejscu powinny trwać 24h na dobę !!! Ale spokojnie może mróz chwyci to postoją w korkach ludziska do wiosny…

    • Tak dzisiaj wieczorem była koparka i 2 pracowników, pracę pala im się niczym stodoła

Dodaj komentarz