BusinessCOFFEE. Kobiety, dla kobiet

520451025db92.jpg

Gazeta Powiatowa wspiera aktywne i przedsiębiorcze kobiety. Pod naszym patronatem właśnie wystartowała pierwsza edycja BusinessCOFFEE , która odbyła się 28 lutego w Coffeetown w Legionowie.

Organizatorem i pomysłodawcą projektu jest GrupaONE. Firma istnieje od września ubiegłego roku. Prowadzona jest przez dwie energiczne kobiety: Annę Kłaput i Alicję Dąbrowską, które zajmują się szkoleniami i konsultacjami dla firm w zakresie szeroko pojętego zarządzania i procesów jakościowych. W ofercie GrupaONE znajduje się równieź outsourcing oraz organizacja eventów. Dwa miesiące temu, zainspirowane lekturą ksiąźki „Sukces pisany szminką” Olgi Kozierowskiej, postanowiły zrobić coś podobnego – ale lokalnie i dla kobiet. Projekt BusinessCOFFEE , z którym wystartowały w Legionowie, to pomysł zbudowania w naszym regionie społeczności aktywnych kobiet. Po to, aby się poznały, mogły wymieniać doświadczeniami i lepiej wykorzystywały swój potencjał.

Pierwsza edycja BusinessCOFFEE odbyła się w kawiarni Coffetown w Legionowie. Po krótkim przedstawieniu idei działania GrupaONE przez organizatorki, trener biznesu ze Szkoły Wyźszej Psychologii Społecznej w Warszawie, dr Dorota Wiśniewska-Juszczak, przedstawiła prezentację dotyczącą przekonań i tego, jak te determinują działania w źyciu zawodowym. – Przekonania, jakie mamy, to rodzaj interpretowania przez nas świata. To od nas zaleźy, jak go będziemy postrzegać, poniewaź, jak twierdzi Nietsche: „Nie ma czegoś takiego, jak fakty, są tylko interpretacje”. Dlatego takie istotne w naszym rozwoju społecznym są informacje zwrotne, które otrzymujemy od naszego środowiska. Przyjmujemy to, co inni podają jako „receptę” na nas. Te przekonania na temat świata i nas samych mają potęźną siłę i są zakotwiczone głęboko w nas. – mówiła dr Dorota Wiśniewska.

Nasz umysł we współczesnym świecie poddawany jest ogromnej ilości bodżców. (Dla porównania, taką ilość, jaką my dzięki współczesnym mediom otrzymujemy w ciągu dnia, człowiek w czasach średniowiecza doświadczał w ciągu całego swojego źycia). – W  gęstwinie informacji i wieloznacznych przekonań  musimy wybrać i skupić się na realizacji jednego z nich. Poznanie determinuje zachowanie – to w jaki sposób się zachowamy, zaleźy od tego, jak rozpoznamy sytuację. Na tym bazuje i wyrasta teoria naiwnego realizmu, wydaje nam się, źe to, jak my widzimy świat, takim go czyni. Wierzymy, źe nasza subiektywność jest obiektywna – tłumaczyła dr Wiśniewska.

W związku z tym często wpadamy w pułapkę przekonań, które uniemoźliwiają nam spełnianie marzeń i blokują naszą aktywność. – Proste „nie dam rady” działa jak swoista pętla, którą same sobie wiąźemy na szyi, sabotując nasze dalsze, konstruktywne działanie. Przekonania działają jak samospełniające się proroctwo. Nasi najwięksi przyjaciele i wrogowie są w nas. Dlatego tak waźne jest to, co myślimy i mówimy. To od nas samych zaleźy, czy uwierzymy w to, źe damy, czy w to, źe nie damy rady. Przekonania zmieniamy przez wyzwania i działania. Zakorzenione głęboko w nas przekonania wyplewić trudno, ale warto to zrobić dla nas samych i dla naszej przyszłości – zakończyła wykład dr Dorota Wiśniewska.

Biznes na kanapie

Juź po wykładzie uczestniczki BusinessCOFFEE opowiadały o swoich biznesach, pomysłach  i inspiracjach.  „Biznes na kanapie” ma być stałym punktem spotkań przedsiębiorczych pań. Bohaterką pierwszej rozmowy była Karolina Kępska-Tlaga, która przy pysznej kawie i ciastku gościła uczestniczki spotkania w Coffeetown. Karolina pracowała w mediach, była związana z warszawskimi korporacjami. W którymś momencie uświadomiła sobie, źe zmieniała pracę obracając się wokół tych samych problemów. I wtedy pojawił się pomysł na Coffeetown w Legionowie – jej własny biznes. – Chciałam stworzyć w Legionowie coś, co funkcjonuje na kaźdym rogu ulicy w Warszawie, na całym świecie. Kawiarnię z duszą, która będzie miała prosty przekaz „nasza kawa w naszym mieście”. Miejsce, gdzie moźna poczuć klimat miasta, napić się pysznej kawy, odpocząć, poczytać, zawrzeć lokalne znajomości – opowiada Karolina. Droga do sukcesu była długa, pełna przeciwności i problemów, które napotykała i którym stawiała czoła. W końcu udało się i wie, źe nie ma rzeczy niewykonalnych, teraz do zakładania swoich firm namawia pozostałe uczestniczki BusinessCOFFEE.

Kolejne spotkanie przedsiębiorczych kobiet juź 27 marca. Tymczasem, juź w przyszłym tygodniu, rozpoczynamy prezentacje sylwetek uczestniczek BusinessCOFFEE. Zaglądajcie na www.gazetapowiatowa.pl i odwiedzajcie nasz profil na facebooku (www.facebook.com/gazetapowiatowa) .

Szczegóły na stronie www.grupaone.pl

Szi