Jak informuje portal rynek-kolejowy.pl w 2022 roku ma zakończyć się remont linii kolejowej z Warszawy nad Zalew Zegrzyński. PKP PLK pod koniec tego roku ma ogłosić przetarg na projekt i roboty na tej linii.
W ramach inwestycji powstać ma około trzykilometrowa trasa łącząca Wieliszew z Zegrzem. Dzięki temu stolica przy wykorzystaniu linii kolejowej Legionowo – Tłuszcz zyska połączenie z Jeziorem Zegrzyńskim. Na przebiegu linii, w Wieliszewie, zbudowany zostanie także nowy przystanek kolejowy. Jego lokalizacja, w sąsiedztwie skrzyżowania DK 61 i DW nr 631, również stworzy nowe możliwości transportowe. W Zegrzu, na końcowym odcinku, powstanie nowy, wyższy peron wyposażony w ławki, wiatę oraz gabloty informacyjne. Na całym odcinku z Wieliszewa do Zegrza wymienione zostaną szyny i podkłady, wybudowana będzie nowa sieć trakcyjna i powstanie nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym. Przebudowany ma zostać także przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Modlińskiej w Wieliszewie.
Inwestycja miałaby zostać zrealizowana do końca 2022 roku. Projekt znajduje się na liście podstawowej Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r. oraz w wykazie projektów współfinansowanych ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020 – przypominają służby prasowe zarządcy infrastruktury.
Kiedy zakończyły się kursy do Zegrza?
Pociągi pasażerskie kursowały do Zegrza do grudnia 1994 roku. W ostatnim roku funkcjonowania linii pasażerskiej dziennie kursowało na tej trasie około 11 pociągów w relacjach do i z Legionowa oraz – jeden kurs – z Warszawy Gdańskiej. W kolejnych latach, do stycznia 2015 roku, torami tymi jeździły już tylko pociągi towarowe. Po tym czasie rozkradzione zostały elementy torowiska, a linia stała się nieprzejezdna.