Nieporęt. Od nowego roku SKM dojedzie do Nieporętu i Radzymina. Wydłużą trasę S3

SKM

Pociąg SKM, fot. GP (archiwum)

Szybka Kolej Miejska dojedzie do Nieporętu. Pociągi zostaną uruchomione wraz z początkiem nowego roku – zapowiedział Daniel Złamal, kierownik sekcji transportu aglomeracyjnego w Zarządzie Transportu Miejskiego (ZTM) w Warszawie podczas ostatniej sesji rady powiatu legionowskiego (25 lipca).

Od 1 stycznia 2020r. Szybka Kolej Miejska (SKM) ma obsługiwać gminę Nieporęt i miasto Radzymin. O współpracy podjętej przez te dwie jednostki samorządu terytorialnego w celu uruchomienia wspomnianego połączenia kolejowego informowaliśmy na początku roku. Wówczas cel, jaki chciały osiągnąć te dwie gminy, wydawał się odległy i nie do końca było wiadomo, jak dokładnie to nowe połączenie kolejowe będzie wyglądać.

Wydłużą trasę S3

Dzisiaj, na ten temat wiemy już o wiele więcej. Wiadomym jest, że gmina Nieporęt i miasto Radzymin obsłużone zostaną przez pociągi linii S3. Składy, które dotychczas jeżdżą z Warszawy do Legionowa i kończą swój bieg na stacji kolejowej w Wieliszewie, wraz z 2020 rokiem skierowane zostaną dalej w kierunku Nieporętu i Radzymina. – Zamówiliśmy kursowanie pociągów S3 na nowej wydłużonej relacji od 1 stycznia 2020r. W związku z tym będą one obsługiwać przystanki w Nieporęcie, Dąbkowiźnie i w Radzyminie – tak pod koniec lipca br. informował radnych powiatu legionowskiego Daniel Złamal, kierownik sekcji transportu aglomeracyjnego w ZTM. Specjalista dodał, że zarządca komunikacji autobusowej obsługującej gminę Nieporęt pod postacią linii np. L31 począwszy od przyszłego roku chciałby zmienić jej charakter, czyniąc z niej typową linię dowozową do świeżo co uruchomionych przystanków kolejowych.

 

Rozluzują poranny szczyt

Z zapowiedzi specjalistów z ZTM, Daniela Złamala oraz Jakuba Zachora, specjalisty ds. kolei, wynikało ponadto, że już w przyszłym roku transport kolejowy w aglomeracji warszawskiej obsłużą nowe dłuższe pociągi SKM. – Te dłuższe składy w pierwszej kolejności będą kierowane w miejsca, w których występują największe przepełnienia, w tym m. in. do Legionowa – sygnalizowali. Oznajmili również, że począwszy od 2020 roku w porannym szczycie komunikacyjnym Koleje Mazowieckie (KM) chcą uruchomić dodatkowe połączenie kolejowe, łączące Legionowo z Warszawą.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 23

  1. ciekawe gdzie wszyscy pasażerowie się pomieszczą jeśli w tej chwili już w Legionowie ledwo mogą wsiąść wszyscy, a jak dodamy do tego Radzymin i Nieporęt to jakoś tego nie widzę. No chyba, że jednak będą jechały dłuższe składy, ale to proponuję je wydłużyć o 100% inaczej nie ma to sensu.

  2. Jest kłopot z dłuższymi składami. Po pierwsze tabor nie jest z gumy i ZTM nie ma wolnych wagonów. Po drugie perony na Warszawa Okęcie są za krótkie i nie mogą przyjmować dłuższych składów. Należy spodziewać się „Poprawy jakości usług”, czyli jazdy w syfie i ścisku. Może coś sie poprawi, jak ZTM dostanie tabor, jaki zamówił, wtedy szansa na zwiększenie częstotliwości ale tu tez sa problemy.Do legionowa z Wawy są tylko 3 tory, zamiast 4, więc nie ma separacji ruchu podmiejskiego od towarowego i dalekobieżnego, stąd nie da się łatwo „zagęścić” siatki połączeń.

  3. Nie ma żadnych szans na wydłużenie taboru bo złączone dwie jednostki które użytkuje SKM nie zmieszczą się w peronach na większości szlaku. SKM przy zamawianiu taboru popełniło wielki błąd zamawiając bardzo długie składy których nie można skrócić ani wydłużyć
    Każde wydłużenie trasy bez zasilenia dodatkowym taborem spowoduje zmniejszenie częstotliwości pociągów,a w chwili obecnej szału nie ma

    • ZTM powinien rozpatrzeć otworzenie linii S-4 na trasie Radzymin – Legionowo – Warszawa Wschodnia/Centralna lub Gdańska.

  4. Nowy Serocki burmistrz dał ….
    Za to Mazur elegancko się ogarnął.
    Gdyby był dalej Sokolnicki to scenariusz byłby inny.

  5. Dawno temu czytałem na forum o koncepcji uruchomienia peronu nr 3 od strony garaży na Piaskach. Niewielkim kosztem można by stamtąd kierować pociągi na linii Legionowo-Nieporęt Zegrze czy Radzymin. Miasto ma duży dworzec, idealnie nadający się jako stacja przesiadkowa. I z Legionowa powiedzmy co 4 minuty (w szczycie) połączenia do Warszawy (co 8 minut S9 i co 8 minut S3). Resztę uzupełniałyby KM, kursujce co 12 minut. I tylko takie rozwiązanie poprawi komunikację, inaczej nielicznym uda się wsiąść w Legionowie. Ale jak rozumiem, otwarcie drugiego toru na moście gdańskim, planowane na dniach, doraźnie zwiększy częstotliwość kursowania…Przynajmniej w szczycie do max 4-5 minut. Poza szczytem co 10 minut

    • Przydałoby się przywrócić wahadło Tluszcz – Legionowo, raz na godzinę + SKM do Radzymina na dwóch jednostkach. Ciekawie się zrobi jak w końcu przywrócą ruch do Zegrza.

  6. Jechanie do Warszawy naokolo przez Legionowo to chyba jakis bezmozg wymyslil przed wyborami do sejmu zagrzala mu sie czacha ?
    Radzyminiaki nie beda jezdzic naokolo no chyba, ze jako wycieczka krajoznawcza pozwiedzac,a nie do pracy.
    Za to Legionowo dostanie po dupie, bo nie zmieszcza sie do pociagu. Poza tym tak drastyczne wydluzenie linni spowoduje ogromne spoznienia, awarii po drodze itp.
    Legionowo godzac sie na taki uklad olalo swoich wyborcow. Niech na nich teraz Radzymin glosuje.
    Dla Radzymina oferta fatalna, a dla Legionowa porazka i strata S3. A bylo tak pieknie i trzeba bylo to psuc ?

  7. Radzyminiak zamiast jechać 26 km do Warszawy, będzie jechał 50 km Skm s3. Najpierw 22 km z Radzymina do legionowa i potem 24 km do Warszawy. Świetna propozycja. A my w Legionowie juz ledwo wchodzimy do S3 rano.

    • Teraz, o ile załapie się na jeden z dwóch kursów szynobusu do Tluszcza, do Wileńskiego też ma 50 km. Problem leży w likwidacji wąskotorówki i braku pomysłu czym ją zastąpić.

  8. Sens przedłużenia jest o 3,8 km do zegrza lub 4,2 km do nieporetu.

    • Jest sens przedłużać do Radzymina, szczególnie dla jego mieszkańców. Jeszcze więcej sensu miałoby przywrócenie regularnych kursów Tłuszcz – Legionowo (rano przedłużony kurs do Warszawy Gdańskiej).

      • A kto będzie korzystał z tej linii/połączenia ? W powiecie legionowskim nie ma żadnego przemysłu. (…) Przez Moskwę też można jechać do Warszawy.

        • DLa mnie osobiscie nie ma sensu przedluzac do Radzymina, busem 738, metrem i pociagiem mozna na zachodni dojechac w 1h 10min, SKMką jakies 55min. Troche krocej ale busy z rana sa co 20min

  9. a po wakacjach jakby kursów mniej. jadę rano o 6.34 SKM (pełna) ale kilka minut wcześniej odjeżdża KM i tam jest masakra, konserwa że ludzie niedługo będą jechać na dachu jak w Indiach… (widziałem walkę matki z wózkiem aby dostać się do pojazdu). czekamy na tragedię? co za „mózg” układa” rozkład i ilość składów? dlaczego w takim szczycie jedzie skład jednopoziomowy a nie piętrus?

    • od lat zarządzają tym idioci a bilety jak za biznes klase jakąś haha

    • krzychu złóż podanie do pracodawcy aby zmieniłgodziny twojej pracy………….

  10. Nie narzekać – jak nie podoba się SKM szanownym Legionistom, to jeździć autobusami.

    • Potwierdza się to co twierdzę od dawna, Legionowo to nie miasto, to stan umysłu niestety odmiennego.

      • Daro, sam to wymyśliłeś ?

  11. A nie mówiłem?????
    Mieszkańcy Legionowa zamiast działać we wspólnym interesie wywierać presję po to aby wymóc poprawę komunikacji wyśmiewają się z innych
    Czego jednak można się spodziewać???

    • przecież o to chodzi. skłócić ludzi. zamiast na złe decyzje władz to przeciw sobie. jak z tunelem, pociagami, komunikacją, etc. a nagrody i apanaże dalej ida na nieudolnych…..

  12. Pociąg z Radzymina na niech się nie zatrzymuje w Legionowie w godzinach szczytu np.niech co drugi się zatrzyma w godz szczytu i będzie może dla wszystkich lepiej. Oczywiście nie ujmując kursów linii z Legionowa.

Dodaj komentarz