Urząd Gminy Jabłonna poinformował mieszkańców o konieczności zaopatrzenia się we własne pojemniki na odpady zmieszane. Od początku 2020 roku firma Partner będzie odbierać od mieszkańców użyczone pojemniki. Urzędowi Gminy Jabłonna i firmie Partner na razie nie udało się dojść do porozumienia w tej sprawie.
Zmiany od 2020 roku dla mieszkańców
Rada Gminy Jabłonna 27 maja 2019 roku przegłosowała uchwałę o konieczności zakupu przez mieszkańców własnych pojemników na odpady zmieszane o pojemności 120 lub 240 litrów. Związane jest to między innymi z końcem umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od mieszkańców gminy Jabłonna. Obecna umowa z firmą Partner upływa z końcem 2019 roku. Firma do tej pory użyczała mieszkańcom 5743 pojemników, jednak zaoferowała urzędowi odkup użyczonych pojemników.
Zbyt wysoka oferta ?
Jak poinformował nas Urząd Gminy Jabłonna, pertraktacje w sprawie odkupu pojemników od firmy są prowadzone od końca 2018 roku. Do tej pory nie udało się jednak wypracować żadnego porozumienia w tej sprawie. W ocenie urzędu proponowana kwota w wysokości blisko 600 tys. złotych za 5743 pojemniki o pojemności 120 l, 240 l, 1100 l i 1500 l nie jest wystarczająco atrakcyjna. Cały czas aktualna jest więc informacja Urzędu Gminy Jabłonna o tym, że mieszkańcy nieposiadający własnych pojemników na odpady zmieszane muszą się w nie sami zaopatrzyć do końca 2019 roku.
W środę (30 października) firma Partner poinformowała nas, że na chwilę obecną nie będzie prowadzona sprzedaż użyczonych pojemników mieszkańcom indywidualnie.