Powiat legionowski. Mobilny urzędnik w starostwie już od stycznia

bilbord_mobilny_urzednik.cdr

 

Osoby mające poważne problemy z poruszaniem się od stycznia 2020 zyskają pomoc w załatwianiu spraw urzędowych w legionowskim starostwie. Urzędnicy odwiedzą ich w domu.

 

Od 2 stycznia 2020 starostwo uruchamia nową usługę, tym razem skierowaną do osób z ograniczeniami w poruszaniu się. Z początkiem roku działanie rozpocznie Mobilny Urzędnik. Osoby, które ze względu na wiek lub niepełnosprawność mają problemy z poruszaniem się w stopniu, który uniemożliwia samodzielne dotarcie do starostwa, będą mogły zgłosić potrzebę załatwienia sprawy telefonicznie. Pracownik przyjmujący zgłoszenie umówi termin, w którym urzędnik odwiedzi taką osobę w domu, pomoże wypełnić wniosek i go przyjmie oraz dostarczy do starostwa.

 

 

 

Chcąc skorzystać z obsługi Mobilnego Urzędnika należy zadzwonić pod numer 22 7640 555, pod którym zgłoszenia są przyjmowane codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 – 14.00. Zgłoszenie zostanie obsłużone w najbliższym dostępnym dniu obsługi. Dni obsługi przypadają na każdy wtorek i czwartek w godzinach 10.00 – 14.00.

 

W ten sposób będzie można złożyć wniosek o:

–         przeniesienie pozwolenia na budowę,

–         pozwolenie na rozbiórkę,

–         zaświadczenie o samodzielności lokalu,

–         zgłoszenie dotyczące robót budowlanych,

–         ustalenie i wypłatę odszkodowania za nieruchomość przejętą pod drogę publiczną w trybie art. 98 ustawy o gospodarce nieruchomościami,

–         zaświadczenie o tym, czy nieruchomość jest objęta uproszczonym planem urządzenia lasu,

–         opisy taksacyjne z uproszczonego planu urządzenia lasu,

–         lokalizację zjazdów na drogi powiatowe,

–         wydanie rzeczy z Biura Rzeczy Znalezionych.