Urząd Gminy Jabłonna poinformował o rozstrzygnięciu konkurs pt. „Koncepcja Architektoniczna Szkoły Podstawowej i Liceum na działce gminnej w Jabłonnie”. Spośród 23 prac komisja wybrała jej zdaniem 3 najlepsze.
W środę (14 października) Kapituła Konkursowa wybrała 3 najlepsze projekty spośród 23, które przedstawiono w ramach konkursu pt. „Koncepcja Architektoniczna Szkoły Podstawowej i Liceum na działce gminnej w Jabłonnie”. Do konkursu przystąpili studenci Wydziału Politechniki Warszawskiej oraz studenci Wydziału Architektury Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania.
Nagrodzone projekty
1. Miejsce przyznano pracy przedstawionej przez zespół studentów Politechniki Warszawskiej w składzie: Mateusz Mościcki, Marianna Rybarczyk i Michał Skurzewski.
– Główną ideą projektu było powstanie szkoły skonstruowanej z trzech modułów nauczania – klas 1-3, klas 4-8 szkoły podstawowej oraz liceum, a także dwóch części wspólnych które tworzą reprezentacyjne serce całego obiektu. Dodatkowo funkcje sportowe, biblioteczne i żywieniowe zostały zaprojektowane tak, aby stanowiły odrębną część od modułów nauczania. Dzięki takiemu rozwiązaniu unikamy sytuacji, w której lokalna społeczność narusza prywatność i funkcjonowanie młodzieży szkolnej oraz nauczycieli, natomiast zachowujemy możliwość korzystania lokalnej społeczności z dodatkowych funkcji obiektu. Dodatkowo takie rozwiązanie pozwala podzielić ten projekt na dwa zasadnicze etapy budowy: dwóch modułów szkoły podstawowej wraz z funkcjami uzupełniającymi i modułu licealnego wraz z towarzyszącą strefą reprezentacyjną i komunikacyjną – możemy przeczytać w opisie zwycięskiego projektu.
Fot. Urząd Gminy Jabłonna
2. Miejsce przyznano pracy przedstawionej przez Wojciecha Smólskiego z Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania.
Fot. Urząd Gminy Jabłonna
3. Miejsce przyznano pracy przedstawionej przez Łukasza Bala z Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania.
Fot. Urząd Gminy Jabłonna