Cztery na Euro

52045187ba563.jpg

Co za kultura. Rano nie mogę przejść spokojnie przez bramę. Nos urywa – źaliła się jedna z legionowianek na uciąźliwości związane z mieszkaniem w pobliźu pubów i innych lokali. – Nikt nie mówi o wstydliwym problemie, a co będzie w czasie Euro2012?

Urząd Miasta Legionowa miał duźe kłopoty związane ze znalezieniem przedsiębiorcy, który zorganizowałby strefę wspólnego kibicowania na legionowskim Rynku. Powodem tego nie były warunki zaproponowane przez urzędników, ale konieczność zdobycia licencji UEFA. Koszty z tym związane powodują, źe taka propozycja wspólnej zabawy dla legionowian jest nieatrakcyjna ze względów ekonomicznych. Stawki zaczynają się od 35 euro za kaźdy metr kwadratowy ekranu, na którym będą wyświetlane mecze. W takim razie podczas Euro 2012 będziemy się bawić w nieoficjalnych „strefach kibica” i podobnie jak w innych miastach, będą musiały nam wystarczyć ogródki piwne.

Kibicowanie na rynku

Właściciele Kawiarni Olimpia, mieszczącej się w Błękitnym Centrum, od 8 czerwca zapewnią obsługę kibiców na miejskim Rynku. W tej nieoficjalnej strefie będzie moźna bawić się z przyjaciółmi i oglądać mecze. Na miejscu ma znależć się ekran wielkości 3×4 metry, który zapewni sportowe emocje przy wszystkich meczach. Szczegóły dotyczące ustaleń są nadal uzgadniane. Jeśli mieszkańcom spodoba się wspólne kibicowanie, być moźe strefa pozostanie na dłuźej.

Niespodzianki pod drzwiami

Mimo dość kameralnych imprez na terenie miasta Legionowa, mieszkańcy Rynku obawiają się o stan ich kamienic. Goście pobliskich restauracji oraz pubów, po wypiciu odpowiedniej ilości alkoholu, nie korzystają z przenośnej toalety ustawionej w okolicy. W zaułkach oraz na klatkach schodowych moźna zauwaźyć rankiem niepoźądane przez gospodarzy niespodzianki. W mieście pojawiły się dekoracje, bannery i flagi, które mają wprowadzić nas w sportowy radosny nastrój. Czy jednak pod względem sanitarnym Legionowo jest przygotowane, by przyjąć gości lub zabezpieczyć imprezy?

Wstydliwy problem

Legionowo nie posiada miejskich toalet. Od 8 sierpnia 2007 do 30 czerwca 2010 roku UML podpisał umowę na wynajem i serwis 12 kabin sanitarnych na terenie miasta. Obsługę sanitariatów zapewniała firma TOI TOI z Warszawy. Miesięcznie to koszt około 3,6 tysiąca złotych. Od 1 lipca 2010 roku ta sama firma wynajmuje i serwisuje 13 kabin na terenie miasta Legionowo. Koszt wynajmu to 3,2 tysiąca złotych. Umowa obejmuje termin do 30 czerwca 2013 roku. Lokalizację toalet ustanawia urząd. Zakres obowiązków określały warunki przetargu. Według nich powinny być serwisowane trzy razy w tygodniu. Serwis polega na wymianie papieru, uzupełnieniu mydła, odkaźaniu i opróźnianiu kabin.

O 4 więcej

Na czas Euro 2012 legionowski urząd przewiduje, źe Strefa Wspólnego Kibicowania pomieści około 120 osób. Oprócz 13 toalet zapewniono dodatkowe 4. Umieszczone zostaną głównie w miejscach często uczęszczanych czy teź w okolicach pętli autobusowych. Dwie z nich trafią na ulicę Parkową, jedna na dworzec PKP i jedna przy pętli autobusowej przy ulicy Sowińskiego.

 

iw

 

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 9

  1. Jeżeli właściciele kawiarni Olimpia w tej „nieoficjalnej strefie” będą prowadzili sprzedaż napojów i jedzenia, to powinni posiadać licencję UEFA na komercyjne pokazy publiczne, bo w świetle warunków UEFA będą prowadzili działalność komercyjną np. sprzedaż jedzenia i przekąsek. Ekran 3×4 metry ma przekątną 5 metrów, czyli większą od 3 metrów.
    Opłata licencyjna na komercyjne pokazy za taki ekran wyniesie 3x4x35x0,5=210 euro na wszystkie 31 meczów EURO 2012. Kraje gospodarze Polska i Ukraina mają 50% zniżki od opłat licencyjnych. Bez licencji UEFA można prowadzić pokazy publiczne spełniające następujące warunki: przekątna wykorzystywanego ekranu jest mniejsza niż 3 metry, w pokazie nie może uczestniczyć więcej niż 150 osób, nie zaangażowano żadnych sponsorów ani nie jest pobierana opłata za wstęp – dozwolona jest sprzedaż jedzenia i przekąsek. Przy rezygnacji z działalności komercyjnej strefy i ekranie 3×4 metry – przekątna większa od 3 metrów – trzeba mieć licencję UEFA na niekomercyjne pokazy publiczne za którą UEFA nie pobiera żadnych opłat, ale licencję trzeba mieć. Kontrolę zgodności pokazów publicznych i działania strefy z wymaganiami UEFA mogą prowadzić inspektorzy UEFA, policja, straż miejska – UEFA zapowiedziała podejmowanie zdecydowanych kroków prawnych w przypadku naruszania warunków pokazów publicznych EURO 2012 np. za nieuczciwą konkurencję. Piątek 18 maja był oficjalnie ostatnim dniem składania aplikacji o licencję do pokazów publicznych w czasie UEFA EURO 2012.
    Wszystkie informacje dotyczące warunków pokazów publicznych EURO 2012 dostępne są na stronie pl.uefa.com.

  2. miejskie toalety.. kto z nich będzie korzystał skoro np „kulturalny” sąsiad wracając do domu, zamiast szybciej wdrapać się do siebie, woli odlać się pod oknem sąsiada, pod własnym blokiem.. jak się oborę we własnym miejscu zamieszkania robi to co się dziwić, że i reszta miasta obszczana od stóp do głów..

  3. @Kibic. Zgadzam się z tym co piszesz, bo nie można z tym nie zgodzić się – wszystkie szczegółowe info są na stronie UEFA. Tak zwane oficjalne strefy kibica mają obowiązek utworzyć miasta -gospodarze (Warszawa, Wrocław, Poznań, Gdańsk) i nawet otrzymują na ten cel dotację UEFA. Warunki pokazów publicznych EURO 2012 są precyzyjnie unormowane przez prawników – według prawa szwajcarskiego- UEFA bez podziału na strefy oficjalne, nieoficjalne, strefy wspólnego oglądania itp. i warunki uzyskania licencji na sam pokaz są dla wszystkich jednakowe. Nawet zwolnienie z obowiązku uzyskania licencji na pokaz dla ekranów o przekątnej mniejszej od 3m i jednorazowej obecności do 150 osób też jest decyzją UEFA, ale te warunki muszą być przestrzegane. Wyjaśnienie tej sprawy leży w interesie Urzędu Miasta, bo UM wydzierżawił teren na tą strefę i ją jeszcze reklamuje. Jeżeli dojdzie do jakiegoś piractwa lub innego złamania warunków UEFA to będzie totalna kompromitacja miasta pod okiem przedstawicieli UEFA, a są niedaleko bo na stadionie.

  4. „Urząd Miasta Legionowa miał duże kłopoty związane ze znalezieniem przedsiębiorcy, który zorganizowałby strefę wspólnego kibicowania na legionowskim Rynku. Powodem tego nie były warunki zaproponowane przez urzędników, ale konieczność zdobycia licencji UEFA. Koszty z tym związane powodują, że taka propozycja wspólnej zabawy dla legionowian jest nieatrakcyjna ze względów ekonomicznych” – KIT LUDZIOM WCISKAJĄ!!!!!!!. Złożenie aplikacji o licencję do pokazów publicznych w czasie UEFA EURO 2012 to była kwestia wypełnienia prostego i krótkiego formularza na portalu UEFA i według UEFA powinno to zająć 5-10 minut czasu. Po przyjęciu aplikacji trzeba było zapłacić za ekran 3×4 metry tylko 210 euro – po dzisiejszym kursie 903 zł. Zrobienie Strefy Wspólnego Kibicowania na tylko 120 osób w mieście 50000 ludzi, ba w miejscu treningowym czy nawet według niektórych pobytowym to już nie kpina, tylko szyderstwo z mieszkańców i kibiców, przy tych kwotach wywalanych na na przygotowanie pobytu Greków i propagandę sukcesu z naszych pieniędzy. Może zrobią znowu jakieś głupawe konkursy na wejściówki do Strefy, bo co zrobią jak przyjdzie 180 osób- 150% planowanej pojemności strefy?. W takim wydaniu ta Strefa ma główne zastosowanie, jako napędzanie klienteli na piwo i kasy prowadzącym ogródek piwny, bo sens tych stref polega na masowości oglądania i stworzeniu wrażenia pobytu na stadionie. Legionowo Porusza w następnych wyborach samorządowych na kilka tysięcy głosów w plecy za takie traktowanie wyborców i podatników.

  5. „W takim razie podczas Euro 2012 będziemy się bawić w nieoficjalnych „strefach kibica” i podobnie jak w innych miastach, będą musiały nam wystarczyć ogródki piwne”. Na stronach gmin Wieliszew i Serock są programy imprez z okazji EURO – tam jest dużo więcej, niż ogródki piwne, tam są imprezy przy których Legionowo to dno.

  6. Pojemność Strefy Wspólnego Kibicowania na około 120 osób jest zadowalająca, bo 120 statystów na zdjęciu person z UM całkowicie wystarczy i może o to chodziło od samego początku. Być może dzieciaki nawalą się piwem i obleją klatki i podwórka w rynku, ale sukces wymaga poświęceń.

  7. Zaproszenie do ogródka piwnego na Rynku Miejskim w Legionowie- sponsor ogródka Urząd Miasta: cafe-olimpia.za.pl/images/plakat.jpg

  8. „W takim razie podczas Euro 2012 będziemy się bawić w nieoficjalnych „strefach kibica” i podobnie jak w innych miastach, będą MUSIAŁY nam wystarczyć OGRÓDKI PIWNE”.- to nieprawda!!!!!!!!!!!!!!!!!!, bo na przykład w Wieliszewie jest już inaczej. Zaproszenie do Wieliszewskiej Strefy Kibica link: wieliszew.pl/index.php?cmd=aktualnosci&opt=pokaz&id=2106

  9. Urzędowi Miasta chyba bardzo zależało na ogródku piwnym na rynku i oddało teren na rynku pod ogródek w bezpłatną dzierżawę, a na ostatniej sesji Rady Miasta w maju zdecydowano o pokryciu kosztów ekranu na 75 tysięcy złotych. W sobotę na meczu Holandia-Dania w ogródku może było z kilkadziesiąt osób i wolne miejsca pod parasolami, ale nie skorzystałem z tej usługi- piwo 7 zł i pełno dymu z papierosów, a jakość obrazu nawet jak na ekran LED słabiutka i oglądanie transmisji z meczów nadawanej w jakości HD jest bez sensu. Wejściówki na drugi otwarty trening Greków można było dostać bez problemu przed stadionem i konkursów urządzanych przez Urząd Miasta.

Dodaj komentarz