Legionowo. Rondo na skrzyżowaniu Sowińskiego, Krasińskiego i Grottgera? Trwa projektowanie inwestycji

krasinskiego - krasińskiego

Skrzyżowanie ulic Sowińskiego, Krasińskiego i Grottgera w Legionowie, fot. GP (archiwum)

Urzędnicy projektują rondo na skrzyżowaniu ulic Sowińskiego, Krasińskiego i Grottgera w Legionowie. Jeszcze nie wiadomo, kiedy inwestycja zostanie sfinalizowana. Niewykluczone, że rondo będzie uzupełnieniem planowanego w sąsiedztwie węzła przesiadkowego, który jeszcze w tym roku ma powstać w miejscu obecnej pętli autobusowej przy ulicy Sowińskiego.

O tym, że skrzyżowanie ulic Sowińskiego, Krasińskiego i Grottgera do najłatwiejszych nie należy wiedzą chyba wszyscy legionowianie. W tym miejscu często dochodzi do stłuczek i kolizji. Wkrótce bezpieczeństwo  powinno się tam poprawić. Władze Legionowa planują zastąpić dotychczasowe skrzyżowanie rondem. Jego projektowaniem zajęli się legionowscy urzędnicy.

 

Rondo uzupełni centrum przesiadkowe przy Sowińskiego?

Projektowaniu ronda na skrzyżowaniu ulic Sowińskiego, Krasińskiego i Grottgera towarzyszy kreślenie dwóch nowoczesnych węzłów przesiadkowych. Jeden z nich ma powstać jeszcze w tym roku przy ulicy Sowińskiego i ma kosztować około 1,5 mln zł, drugi projektowany jest przy ulicy Olszankowej na osiedlu Młodych a jego koszt oszacowano na 970 tys. zł.

Z racji bliskości planowanych inwestycji na Sowińskiego i na zbiegu Krasińskiego, Sowińskiego i Grottgera niewykluczone, że budowa ronda zostanie połączona z budową węzłów przesiadkowych.

 

Ładowarki i podgrzewane siedzenia na przystankach

Plany inwestycyjne miasta to nic innego niż modernizacja dwóch istniejących pętli autobusowych znajdujących się przy ulicach Sowińskiego i Olszankowej, połączona z budową w ich sąsiedztwie parkingów w formule „parkuj i jedź”. W ramach każdej z tych inwestycji powstanie po 55 miejsc parkingowych –  29 dla samochodów i 26 dla rowerów. Unowocześnienie tych obiektów będzie również polegać na przebudowie ich nawierzchni i przylegających do nich chodników oraz na wymianie oświetlenia na to ledowe.

Oprócz tego, na każdej z pętli autobusowych powstaną nowe zadaszone perony przystankowe – część z nich wyposażona zostanie w ładowarki elektryczne, podgrzewane siedzenia, klimatyzację i podświetlane gabloty multimedialne. Na każdym z centrów przesiadkowych pojawią się również stacje ładowania aut elektrycznych, a na jednym z nich stacja ładowania autobusów elektrycznych. Infrastrukturze komunikacyjnej towarzyszyć będą samoobsługowe stacje naprawy jednośladów, półautomatyczne toalety publiczne, miejskie poidełka, ławki, kosze na śmieci i nowa zieleń miejska.