Powiat. Przebudowa Wolskiej, Akacjowej i Kościelnej w gminie Nieporęt będzie znacznie tańsza! Kto wygra przetarg?

roboty drogowe

Roboty drogowe w gminie Nieporęt, fot. UG Nieporęt (archiwum)

Zdaje się, że największa tegoroczna inwestycja drogowa powiatu legionowskiego może być znacznie tańsza, aniżeli spodziewali się tego urzędnicy. Na przebudowę przeszło 2 kilometrów drogi powiatowej nr 1810W w gminie Nieporęt chciano wydać nawet 6,3 mln zł. Po otworzeniu ofert przetargowych okazało się zaś, że są firmy, które są w stanie zmodernizować tą drogę za nawet 2,4 mln zł mniej.

Konkurencyjne ceny

Wciąż trwa przetarg na przebudowę przeszło 2-kilometrowego odcinka drogi powiatowej nr 1810W tj. ulic Wolskiej, Akacjowej i Kościelnej w gminie Nieporęt. We wtorek, 16 marca otworzono oferty, które padły w tym konkursie. Urzędnicy Starostwa Powiatowego w Legionowie ogłosili, że za realizację tej inwestycji są w stanie zapłacić nawet 6,3mln zł – część z tych pieniędzy, bo kwota przeszło 1,1 mln zł ma pochodzić z środków Funduszu Inwestycji Lokalnych. Firm chcących zrealizować to przedsięwzięcie drogowe znacznie taniej jest aż 5. Najtańszą ofertę w kwocie niespełna 3,9 mln zł złożyła firma Drogi i Mosty z Pułtuska, a najdroższą w kwocie blisko 5,3 mln zł Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. Obie ceny są znacznie niższe od przewidywań urzędników starostwa – „najtańsza” jest tańsza aż o 2,4 mln zł, a najdroższa o przeszło 1 mln zł.

 

3 miesiące utrudnień drogowych

Wobec pomyślnego przebiegu wskazanego przetargu należy się spodziewać jego rychłego rozstrzygnięcia. Zgodnie z jego zapisami, zwycięska firma powinna przebudować drogę powiatową nr 1810W w ciągu 3 miesięcy od podpisania umowy.

Co się zmieni?

Przedmiotem zbliżających się wielkimi krokami robót drogowych będzie frezowanie i wykonanie nakładki na przeszło 2-kilometrowym odcinku drogi powiatowej nr 1810W tj. w ulicach Wolskiej, Akacjowej i Kościelnej w gminie Nieporęt. Oprócz modernizacji wskazanego odcinka drogi, zbudowane zostaną przy niej chodnik z kostki betonowej oraz pobocze o szerokości 1 metra. Ponadto utworzone zostaną zjazdy publiczne i indywidulane, a przydrożne oświetlenie zostanie zmodernizowane.