Prezydent Roman Smogorzewski wszczął procedurę administracyjną zmierzającą do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy tunelu w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej na legionowskim Bukowcu. W jej trakcie rozstrzygnie się, czy realizacja tej inwestycji będzie wymagała szczegółowszego raportu środowiskowego.
W czwartek, 22 kwietnia na wniosek miasta Legionowa oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK S.A.) prezydent Roman Smogorzewski wszczął procedurę administracyjną zmierzającą do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy tunelu w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej na legionowskim Bukowcu. W trakcie tego postępowania okaże się, czy realizacja tego przedsięwzięcia będzie wymagała opracowania szczegółowego raportu środowiskowego. Rekomendacje w tym zakresie powinien wydać Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie. Jeśli ocena oddziaływania na środowisko, czyli tzw. raport ooś okaże się konieczny, postępowanie będzie trwało dłużej. Jeśli zaś raport ooś okaże się w tym przypadku zbędny, pomyślna decyzja środowiskowa dla tego przedsięwzięcia zostanie wydana znacznie szybciej. W raporcie środowiskowym kompleksowo oceniany jest wpływ danej inwestycji na środowisko, w tym na zdrowie ludzi. Głównym zadaniem takiego dokumentu jest przedstawienie wszystkich możliwych zagrożeń związanych z jej realizacją.
Skompletowali projektantów, budowniczych i nadzorców
Dopiero pomyślna decyzja środowiskowa dla tunelu kolejowego na Bukowcu w Legionowie, umożliwi jej realizatorom ubieganie się o pozwolenie na budowę i tym samym rozpoczęcie faktycznych prac inwestycyjnych. Dotąd, decydenci w dwóch odrębnych przetargach skompletowali firmy odpowiedzialne za wykonanie tego przedsięwzięcia. Projektanci wystąpili do gestorów sieci kolejowych z wnioskami o wydanie warunków technicznych na usunięcie kolizji. Obecnie trwają również prace związane z opracowaniem operatu geologicznego.
Zdążą do 2022r.?
Tunel kolejowy w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej na Bukowcu w Legionowie ma być realizowany w formule projektuj i buduj. Obiekt za blisko 32 mln zł zaprojektuje i wybuduje firma Intop z Warszawy, zaś nadzór nad tym pracami za nieco ponad 634 tys. zł pełnić będzie firma SPD z Warszawy. Z harmonogramu realizacji tej inwestycji wynika, że najpóźniej do września tego roku jej generalny wykonawca opracuje jej projekt. Potem przyjdzie czas na roboty budowlane. Z tunelu, zamiast obecnego przejazdu mamy zaś skorzystać już pod koniec 2022r.