Poruszający się budynek ratusza i skacząca po jego elewacji postać zainaugurują nową markę miasta „Legionowo. Porusza!”. Ten niezwykły spektakl moźna będzie obejrzeć 23 czerwca br. o godz. 22.00 na dziedzińcu legionowskiego ratusza podczas wydarzenia pod nazwą „Akcja. Poruszenie!”. Mieszkańcy miasta zobaczą widowisko „światło i dżwięk” w technice 3D, rzadko jak dotąd wykorzystywanej podczas imprez plenerowych w naszym kraju.
Zanim jednak ratusz oźyje i poruszy się, od godziny 16.00 moźna będzie aktywnie spędzić czas, korzystając ze sportowych animacji plenerowych, takich jak Maraton Zumba oraz aerobik dla najmłodszych, podczas których do wygrania będą liczne miejskie upominki promocyjne. W wydarzeniu udział zapowiedziały druźyny sportowe, m.in. Siódemka Legionovia, która wywalczyła w tym roku awans do Plus Ligi Kobiet oraz KPR Legionowo, które wywalczyło awans do pierwszej ligi męźczyzn w piłkę ręczną. Zwieńczeniem tych aktywności będzie uruchomienie finałowego pokazu połączonymi siłami uczestników, którzy pedałując stacjonarnie na rowerach dostarczą energii do rozpoczęcia pokazu. Zaprezentowana zostanie wielkoformatowa projekcja 3D na budynku Ratusza, tzw. mapping 3D.
„Akcja. Poruszenie!” będzie pierwszą z cyklu imprez wdraźających nową markę miasta. Jej celem będzie publiczna prezentacja nowego logo miasta oraz podkreślenie wartości marki – aktywności, zdrowia i wspólnoty, poprzez dostarczenie mieszkańcom pomysłów na wspólne, aktywne spędzanie czasu. Akcja zaplanowana jest w noc świętojańską – najkrótszą w roku, zazwyczaj spędzaną na wspólnej zabawie – dlatego po finałowej prezentacji mieszkańcy zostaną zaproszeni do Kina pod Gwiazdami na dwa seanse filmowe, wybrane wcześniej przez internautów. Realizatorem wydarzenia jest agencja „Anix Production House”.
Równolegle z „Akcją. Poruszenie!” w parku za ratuszem odbywać się będzie rodzinny piknik kulinarny „Fish&Greek”, którego tematem przewodnim będzie kuchnia grecka, a jedna z atrakcji – wspólne przygotowanie największej sałatki greckiej.
– Inauguracja marki „Legionowo. Porusza!” będzie promowana przez trzy tygodnie. Wykorzystane zostaną miejskie nośniki reklamowe – bilbordy, ekrany plazmowe, plakaty oraz ulotki, miejski serwis sms, a takźe witryna www.legionowo.pl i fanpage miasta na facebook’u. Samo wydarzenie poprzedzone będzie akcją ambientową: na ulicach rowerzyści będą rozdawać ulotki z symboliczną latarką, zapowiadającą pokaz.- mówi Kinga Bąk z Referatu Marketingu UM Legionowo. – Aktywność dla zdrowia ciągnie za sobą aktywizację w szerszym kontekście społecznym – pojawią się okazje do nawiązywania inicjatyw sąsiedzkich, osiedlowych, kulturalnych, hobbystycznych – zbliźających mieszkańców do siebie nawzajem i tworzących nowe więzi lokalne. Wykorzystując potencjał Legionowo pobudza w ten sposób mieszkańców miasta, aby aktywnie współuczestniczyli w udoskonalaniu dobrych warunków źycia.- dodaje Anna Szwarczewska Inspektor w Referacie Marketingu UM Legionowo.
Marka „Legionowo. Porusza!” wdraźana jest od 2012 r. Najwaźniejszym obszarem działania marki jest aktywność dla zdrowia – miasto tworzy mechanizmy informacyjne, społeczne i infrastrukturalne, sprzyjające aktywności ruchowej, propagujące racjonalne i zdrowe odźywianie oraz inne działania prozdrowotne w odniesieniu do kaźdej grupy wiekowej mieszkańców miasta. Taka aktywność przyczyni się do podniesienia witalności mieszkańców, czyli ogólnego dobrego stanu zdrowia i samopoczucia wraz z równowagą umysłową i emocjonalną.
/ad, UM. Legionowo/