Powiat. Kolej Zegrze-Przasnysz będzie kosztować 1,7 mld zł. Samorządy zawarły umowę partnerstwa

0x0

Właśnie zawarto umowę partnerstwa w sprawie budowy linii kolejowej z Zegrza do Przasnysza. Jej sygnatariuszami jest 19 samorządów z terenu Mazowsza. Inwestycja ma duże szanse na dofinansowanie, ponieważ zakwalifikowała się do drugiego etapu rządowego programu Kolej Plus.

Na decyzję o dofinansowaniu trzeba jeszcze poczekać

22 listopada 2021r. w Urzędzie Marszałkowskim w Warszawie zawarto umowę partnerstwa w sprawie budowy linii kolejowej z Zegrza do Przasnysza. Jej sygnatariuszami jest 19 samorządów z terenu Mazowsza. Liderem przedsięwzięcia jest miasto i gmina Serock. Poza tym samorządem, wskazaną umowę podpisały m.in. samorząd Mazowsza, gminy Wieliszew i Nieporęt oraz powiat legionowski. Zawarcie porozumienia o współpracy było niezbędne do dalszego procedowania wniosku dotyczącego realizacji tej inwestycji w ramach rządowego programu Kolej Plus. Co ważne, wniosek ten zakwalifikował się do drugiego etapu wskazanego konkursu. Na tym etapie, wszystkie zakwalifikowane wnioski inwestycyjne będą podlegały kolejnym ocenom. Potem przyjdzie czas na utworzenie ich listy rankingowej oraz ostateczną kwalifikację do dofinansowania.

Artur Borkowski, burmistrz miasta i gminy Serock zwraca uwagę na współpracę między samorządami. – Projekt, który wspólnie chcemy realizować przede wszystkim łączy i to jest najwyższa wartość, którą dzięki niemu realizujemy już teraz. Całe przedsięwzięcie jest przykładem bezprecedensowej współpracy samorządów wszystkich szczebli, w tym wypadku z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. To niezwykle ważne szczególnie w tak niespokojnym czasie, że udaje nam się wdrażać ducha współpracy pomimo różnic w bieżących wyzwaniach, jakie towarzyszą nam w codziennej pracy – dodaje.

Wicemarszałek Wiesław Raboszuk docenia zaangażowanie mieszkańców. – Mazowszanie są bardzo aktywni i interesują się tym projektem. Samorządy rozmawiają i konsultują. Starają się na bieżąco informować. To bardzo ważne, bo to przedsięwzięcie będzie mieć bezpośredni wpływ na życie każdego mieszkańca tej części regionu – dodaje. 

W ramach Programu Kolej+ zostałyby sfinansowane koszty opracowania dokumentacji (Studium Projektowo-Techniczne) oraz koszt wykupu nieruchomości. Dla optymalnego wariantu to kwota 238 mln zł, co przy 15-proc. wkładzie własnym samorządów-partnerów projektu daje 35 mln zł. Podział między partnerów zostałby określony po przyjęciu projektu do realizacji.

Natomiast całkowity koszt inwestycji w tym roboty budowlane szacowany jest na 1,7 mld zł.

Jak zaznacza radny województwa mazowieckiego Konrad Wojnarowski to ogromna inwestycja, która zapewni mieszkańcom północnego Mazowsza dostęp do kolei. – Wiele osób dojeżdża samochodami i autobusami z Przasnysza czy Pułtuska do pracy do Warszawy. Niestety, zabiera im to sporo czasu. Korki czy brak miejsc w autobusach to trudna codzienność. Kolej skróci czas, ale też poprawi komfort dojazdów – dodaje.

 

 

Nadzwyczajne sesje

Aby doszło do pomyślnej finalizacji powyższego porozumienia w gminach m.in. Nieporęt i Wieliszew oraz w powiecie legionowskim zwołano nadzwyczajne sesje. Podczas tych posiedzeń radni wyrazili zgodę na zawarcie  umowy przez ich samorządy.

Kolej z Zegrza do Przasnysza

Utworzenie linii kolejowej z Zegrza do Przasnysza zakłada budowę 70 kilometrów torów, kilku stacji kolejowych oraz powstanie mostu na Narwi w Zegrzu. Na trasie nowej linii kolejowej mają się znaleźć takie miasta jak m.in. Serock, Pułtusk, Maków Mazowiecki i Przasnysz. Szczegółowo tym przedsięwzięciu informowaliśmy w m.in. tej wiadomości.

Realizacja projektu zostałaby podzielona na dwa etapy.

Pierwszy zakłada pozyskanie studium składającego się z koncepcji programowo-przestrzennej określającej w szczegółowy sposób zakres rzeczowy prac niezbędnych do realizacji projektu dla wariantu przyjętego w Studium Planistycznym, a także wykonanie wstępnego kosztorysu robót oraz dokumentacji projektowej (projektu budowlanego wraz z nadzorem autorskim, w tym kosztorysu inwestorskiego dla projektu) oraz uzyskania wszelkich innych niezbędnych dokumentów i pozwoleń, w tym decyzji administracyjnych (m.in. decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (decyzja środowiskowa), decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej/decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzji o udzieleniu pozwolenia na budowę. Drugi etap to roboty budowlane. Ze względu na ograniczenie czasowe Programu Kolej+ do końca 2028 r. i stopień skomplikowania projektu, realizacja robót przewidywana jest już poza tym programem.

 

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 39

  1. Pani Wiesława jest chyba niedoinformowana albo wprowadzona celowo w błąd. Wielu mieszkańców jest wręcz oburzonych tym jak Artur Borkowski chce poprowadzić tory. Co więcej od wielu miesięcy milczy nie chcąc pokazać jaki los zgotował właścicielom domów i gruntów ukrywając jaki przebieg ma trasa kolejowa zgłoszona do następnego etapu kolej+. To jest po prostu wstyd zachowywać się jak dziecko, gdy grę wchodzą domy i grunty warte miliony złotych. Na FB Serocka kasowane są wszystkie niewygodne posty a przyklaskują tej calej sytuacji chyba jedynie koledzy Burmistrza z ratusza. W każdym razie Panie Burmistrzu. Pan się nie boi i opublikuje wraz ze swoimi kolegami trasę kolejki.

  2. No przecież wiadomo że będzie po stronie Jadwisina 😁

  3. Proponuję obejrzeć sesję Rady Miejskiej w Serocku z 17 listopada 2021r. Sprawa kolei zaczyna się w 49 minucie transmisji.
    Transmisje z obrad dostępne są w BIP.

  4. Jesli potwierdza sie doniesienia z gminy, ze kolej ma biec przez Jadwisin, to Borkowski Artur czyli burmistrz Serocka musialby byc kopletnym idiota zeby swiadomie dazyc do zniszczenia jednej z 2 najatrakcyjniej polozonych miejscowosci w naszej Gminie czyli Jadwisina, miejscowosci o wyjatkowych walorach krajobrazowych (dwa rezerwaty przyrody), 3 km linii brzegowej, ogromny potencjal terenow pod budownictwo jednorodzinne i rekreacje. Heretyczny zamiar wprowadzenia halasu do strefy Warszawskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu, nad ktorym piecze trzyma konserwator przyrody to zaglada dla fauny i ciszy tej enklawy, niszczenie jedynych atutow tej gminy. I do tego siedziba Instytutu Geodezji i Kartografii prowadzacego badania 20 metrow od torow kolejowych.
    Kolej prowadzi sie po terenach najtanszych, nieuzytkach, nie ingerujac w przyrode.

    • Pas 15 metrów terenu wzdłuż ekranów zniszczy krajobraz, linię brzegową i zabierze tereny budowlane? Żart i to nie śmieszny. Hałas? Na 166 stronie studium masz badanie natężenia ruchu drogowego, porównanie hałasu ok. 23000 pojazdów do 28 pociągów jest słabe i stanowi raczej argument aby ta linia powstała. Sugeruję jeszcze zerknąć na dane z czujnika powietrza umieszczonego na Szkolnej, te ciągle przekroczone normy to DK61 i syf z kominów.
      Argumenty o nieskalanej przyrodzie Jadwisina są absurdalne! Raz jeszcze, gdzie byliście obrońcy przyrody jak karczowano skarpę na granicy z Zegrzem? Ten wykarczowany las i „nieużytki” na których teraz stoją domy w zamkniętym osiedlu były o wiele bardziej atrakcyjne przyrodniczo niż pas przy ekranach.

      • Idealnie, w punkt!

      • Do Jakuba
        Wykarczowano zwykle krzaki i teraz jest rewelacyjny widok na Zalew, powinno sie wykarczowac wszystkie te dzialki z krzaczorow i starych drzew owocowych, wtedy to bylby piekny kawalek ze spektakularnym widokiem na Zalew patrzac od ulicy Ogrodowej od samej Geovity do Zegrza.
        Moze sie doczekamy takiego dnia i bedziemy spacerowac i jeździc rowerkami podziwiajac rozlegly, otwarty widok na wodę. Marzenie.

  5. Nie płacz już tak nad Jadwisinem, wcale taki ładny nie jest. A pociąg linia brzegową przecież nie będzie jechał ani przez rezerwaty więc Twoje argumenty są nietrafione.

  6. Wybrany wariant to wariant W2. Przez Jadwisin, wzdłuż DK61, z wiaduktem w okolicach szkoły wojskowej. Na wysokości rezerwatu, prawdopodobnie przesunięta zostanie DK61 w głąb Stasiego Lasu tak aby linię zmieścić pomiędzy rezerwatem a DK61 (tutaj możliwe że będzie trochę węziej niż 15m) Melioracje schowane pod ziemię, przebudowana droga lokalna po stronie Stasiego Lasu. Przez Serock pomiędzy Dk61 a Centrum. Linia optymalna aby wyburzeń było jak najmniej. Niestety w Jadwisini nie uda się ocalić 2-3 domów (tu współczuję właścicielom).

    • Lepiej 3 domy w Jadwisinie niż 60 domów po stronie Borowej Góry i Stasiego Ładu.

    • Wariant zgłoszony do kolejnego etapu to W2A a nie W2 i biegnie po zachodniej stronie obwodnicy Serocka a nie po stronie miasta. Było mówione na sesji rady miasta z 17 listopada.

  7. A ile tych opustoszalych starych ruder trzeba wyburzyc przy 1 lub 2 wariancie ? Poprosze konkrety.

    Na pewno to nie sa wieksze koszty niz budowa estakad. Smieszene sa te kalkulacje kosztow robione na kolanie z ktorych nic konkretnego nue wynika.
    Tak, brnijmy w te niechciane horendalne koszty budowy torow, jak gmina oglosi upadlosc to wtedy co po niektorzy przetra oczy ze zdziwienia.
    Z ankiety wynika, ze wiekszosc mieszkancow kolei nie chce, to trzeba im na zlosc zrobic, zadluzyc sie i budowac, ale jak mieszkancy chca drogi czy kanalizacje to kasy w gminie nie ma.
    Uwazam, ze gmina Serock powinna sie z tej smierdzacej inwestycji wycofac, jak innym gminom zalezy np. Przasnyszowi to niech robia na swoj koszt, a nam nic do tego.

    No i przez 10 lat budowy widmo utrudnien w korzystaniu z rozrytej drogi 61. Bajzel na wlasne zyczenie.
    Czy nie mogl by sie znalezc chociaz jeden madry czlowiek, ktory wreszcie bedzie wlasciwie administrowal ta cala gmina ?
    Kandydaci ujawnijcie sie, bo kogo bedziemy wybierac za 2 lata ?

  8. A czemu stacja w Jadwisinie nazywa sie Skubianka kolonia czy tez Stasi Las. Ktos pod wplywem rysowal te trasy ?

  9. Na granicy Jadwisina z Zegrzem (granica przebiega na wysokosci klubu Polonez) nie ma wykarczowanej zadnej skarpy, bylem widzialem jest gesty las, tak ze wody nie widac.
    Nie wprowadzaj ludzi w blad.

  10. Super balagan i plac budowy na drodze 61 przez 10 lat, a my bedziemy fruwac.

  11. Po stronie Stasiego Lasu i Borowej Gory to bedzie 10 domow, a nie zadne 60.
    I w tych 10 domach sa 3 domy ruiny opuszczone i nie trzeba budowac zadnych estakad zeby przerzucac tory nad dwupasmowka, ani rujnowac dwupasmowki.
    Najtansza wersja i najmniej nowych inwestycji.

  12. A po co cala ta inwestycja i balagan przez 10 lat, jak wiekszosc mieszkancow wypowiedziala sie sie przeciwko powstaniu linii kolejowej do Przasnysza ? My mamy blisko Skm, a za rok bedzie jeszcze blizej w Zegrzu. Tak czy inaczej, czy do Zegrza, czy do ktorej stacji w gminie wiekszosc musi dojechac, poza tym ludzie sie wypowiedzieli w ankietach, ze i tak nie zmienia aktualnego sposobu dojazdu, to po co, czyzby uklon w strone Pultuska, Makowa czy Przasnysza ?
    Kolejna sprawa to ogromne nieznane, procentowe !!!! koszty, ktore beda rosly razem z inflacja, gmina bedzie ledwo ciagnac, zeby podolac splacie i nie bedzie juz pieniedzy na zadne gminne inwestycje dla mieszkancow.
    Zwroccie uwage ten, ktory podejmie teraz decyzje o ponoszeniu kosztow tej inwestycji, przez kolejne lata zostawi ,,bardzo klopotliwy prezent,, kolejnemu Burmistrzowi, bo aktualnego dawno tu nie bedzie i to nie on bedzie sie borykal ze splata i tlumaczyl mieszkancom czemu nie bedzie nowych drog, kanalizacji, latarni itp. Ponadto trzeba bedzie podnosic podatki, zeby splacac ta kolej dla Przasnysza i Makowa, bo jak widac naszym mieszkancom na tej kolei nie zalezy.

    Ps. Ja osobiscie mieszkajac w Serocku do stacji za obwodnica bede mial 2 kilometry to i tak nie jest to dystans na piesza wycieczke dwa razy dziennie, dlatego podjade jak teraz do Legionowa, bo mam pociagi co 10-15 minut w obie strony.Gdzie tu sens i logika, o matematyce nie wspomne.

  13. do Realny: Już to było przerabiane. Ty nie chcesz kolei, ja chcę. Ty nie będziesz korzystał, ja będę. Następny burmistrz będzie miał ścieżkę przetartą i miejmy nadzieję prace już rozpoczęte. Drogi, kanalizacja, oświetlenie to pieniądze z innego źródła. Poczytaj więcej o programie Kolej+.
    Mieszkańcom zależy na kolei, może nie wszystkim, fakt. Nie wszyscy też brali udział w ankiecie, którą można było wypełniać wielokrotnie i poprosić dalszą rodzinę i znajomych o jej wypełnienie. I jak to zwykle bywa zawsze uaktywniają się i głośno krzyczą przeciwnicy, czegokolwiek. Choć można zrozumieć ludzi mających domy do wyburzeń.
    Bałagan przez 10 lat? Być może tak będzie ale kiedyś skończą. Realizacja Kolej+ ma swoje terminy.
    Kolej jest potrzebna i czekamy na nią. Jest sens i logika, matematyka również.
    Preferowany przez samorząd wariant to zmodyfikowany w okolicy samego Serocka W2. Pierwotny W2 biegnie po stronie zachodniej DK61. To chyba nie będzie torów przez Jadwisin.

    • W2A biegnie tak jak wariant 4 czyli wzdłuż dk61 po stronie Jadwisina i omija Serock po zachodniej stronie obwodnicy. Plany są zresztą dostępne i można sobie sprawdzić. Co do Serocka to pierwsza naprawdę mądra decyzja. Kolejka przebiegająca po stronie miasta od początku była nietrafionym pomysłem i dobrze że miasto podjęło rozsądną decyzję.

  14. Ta decyzja to kompletne dno, i widac sprawa ma drugie dno. Kolej omija Serock, super zart. Brawo dla idiotow.

    • Kolej niczego nie omija. Trzeba myśleć perspektywicznie o rozwoju miasta. Serock jest zamknięty z jednej strony Narwią. Z drugiej obwodnicą. Tereny do obwodnicy to jedyne które można zabudować i są blisko miasta. Przecinanie tego terenu w pół torami stworzyłoby martwą strefę. Nikt nie chciałby się tam budować a Ci co mają domy blisko trasy po prostu by się wynieśli. Te tereny to także duża kasa z podatków dla miasta. Decyzja jest dobra bo nie zahamuje rozwoju miasta a wręcz go przyspieszy. A co odległości od centrum to z całym szacunkiem ale 10 minut z buta to żaden dystans. Do tego wzdłuż Nasielskiej są chodniki i cała infrastruktura więc mniejsze koszty. Kolejna sprawa to tańszy grunt bo tereny po wschodniej stronie to tereny budowlane a po zachodnie w większości to lasy i pola. Na koniec dochodzą koszty społeczne bo obwodnica po stronie wschodniej była by zbyt uciążliwa dla mieszkańców którzy już tam mieszkają. Tak więc moim zdaniem decyzja bardzo rozsądna.

      • Madralo, decyzja bardzo nietrafiona, a Twoje uzasadnienie pokretne i nielogiczne. Przekaz pozdrowienia swojemu przelozonemu i zacznij klaniac sie z wiekszym unizeniem i czesciej.

        • Decyzja nietrafiona i zerowa argumentacja. Czyli nie bo nie. Osobiście nie widzę żadnej zalety stacji na rogu zakroczymskiej i tchorka. Stacja po środku niczego, bez infrastruktury a do tego uciążliwość dla kilkudziesięciu domów wzdłuż trasy kolejowej w Serocku. Chyba tylko ze zwykłej zawiści albo złośliwości można proponować takie rozwiązanie mieszkańcom Serocka i jeszcze mówić że jest lepsze niż W2A. W2A to wsłuchanie się w argumenty mieszkańców. To samo zrobiono w Pułtusku.

          • Ale jak w Jadwisinie ma być jak napisałeś o Serocku cyt.:
            „uciążliwość dla kilkudziesięciu domów wzdłuż trasy kolejowej” to dla mieszkańców Jadwisina jest wszystko w porządku. Ponadto powstała sprzeczność w Twojej wypowiedzi, zdecyduj się czy „stacja jest pośrodku niczego” czy jak piszesz są te domy w pobliżu dla których to uciążliwość.
            Proponowanie tego wariantu W1 to z kolei wsłuchanie się w oczekiwania mieszkańców Jadwisina nie złośliwość, a odcinek w Serocku jak dla Jadwisina może sobie przebiegać nawet 15 km od Serocka, każdy patrzy na swoją miejscowość.
            Klasyka – Punkt widzenia zależy jak zawsze od punktu siedzenia.

      • To nie 10 min z buta, tylko 2,5 km, a nawet 2,9 km od stacji, to sam sobie lataj z rana pol godziny z buta, ja dziekuje dojade do Zegrza, jesli w koncu powstanie tam pkp, bo jak tak dalej nasz burmistrz lider bedzie nam robil na zlosc to nawet i Zegrza przez niego nie bedzie. Az dziw, ze Wojt Nieporetu nie przywola go do porzadku, ze dziajac na rzecz Przasnysza blokuje mieszkancom Zegrza Skm.
        Zauwazcie, ze stacja na wysokosci Zakroczymskiej to rowny dystans patrzac od ul. Radziwilla i ulic pod Wierzbica, wtedy wszyscy maja podobny dystans do pkp.

    • Kamila, jakie drugie dno? Możesz jaśniej? Poza tym wypowiadaj się merytorycznie.

    • Z Jadwisina zrobia metropolie, a Serock stanie sie dziura z kolejka hen za miastem. Super, bo i tak Serock jest najdalej od Warszawy.

  15. Jedna osoba podejmuje decyzje, wiekszosc mieszkancow wypowiedziala sie na nie. Wspolczuje nowemu Burmistrzowi, ktory bedzie musial wypic to piwo i poniesc konsekwencje decyzji poprzednika.

    Ogladajcie Ranczo, a wszystko stanie sie jasne.

  16. Wariant W 1 najtanszy i najszybszy w realizacji.
    Ok. 10 domow do wykupu, brak ingerencji w Dk 61, mozna normalnie korzystac z dwupasmowki przez czas budowy torow.

  17. Popieram wariant W1 najlepszy i najtanszy.

  18. Przemyslcie sprawe osoby, ktore dostalyby w Stasim Lesie i Borowej Gorze bardzo wysokie kwoty za swoje stare domy, zbudowane przestarzalej technologii, a do tego stojace przy samej obwodnicy. Za kase jaka macie szanse dostac, jako szczesciarze wybudujecie sobie nowe domy, z dala od halasu, w nowej technologii tj. Pompa ciepla i fotowoltaika. Nikt Wam nigdy nie zlozy lepszej oferty, to jest Wasz interes zycia.

    • Fakt to jedyna okazja taka w zyciu, a faktycznie jechalem tamtedy to w Borowce stoja same rudery ktore sie wala.

  19. Przy okazji niech wytrzasną jeszcze dodatkowy miliard na odbudowę brakującego ogryzka Zegrze – Wieliszew. Bo na to że zrobi to pekapiarniana betoniarnia bym nie liczył. Zorali, zbabrali, wywieźli stare szyny na złom a wycięte drzewa przerobili na opał do kominków – po czym dali dyla z placu budowy i od przeszło pół roku nic się dalej nie dzieje. Czekają jakoby już od 5 miesięcy na wydanie pozwolenia na budowę – a ciekawe jaka była merytoryczna wartość przedłożonego projektu skoro pozwoleń ciągle brak? Śmierdzi również zapieranie się jak żaba błota w wykonaniu pekapy, jakoby przyszłoroczny termin oddania 4km toru ze stacją w Zegrzu i przystankiem koło ronda był niezagrożony, oraz że zakończono już prace rozbiórkowe. To bezczelna ściema, bo dawny plac Fermaty w Zegrzu nadal nie jest przygotowany pod budowę stacji
    (kiedy zamierzają skuć bez mała hektar betonu?), a zielsko, krzaki a nawet odrosty drzew ponownie zarosły nasyp. Chyba czekają aż Tusk powróci do koryta, i wywali cały program rewitalizacji kolei do kosza a oni będą mogli uroczyście przekazać teren po zlikwidowanej wbrew obecnie obowiązującej ustawie LK28 pod budowę śmieszki pieszo-rowerowej. Może nawet Szambolan się do niej dorzuci, i dociągnie ją do samej Warszawy.

  20. Czy dobrze sobie wyobrazam przebieg kolei ?

    Od ekranow w Jadwisinie do granicy siatki dzialek przy Krolewskiej jest 28 metrow.
    Ekrany droga krajowa, potem 15 metrow na tory, potem przesunieta droga lokalna z chodnikiem na 13 metrach biegnaca wzdluz granicy dzialek z domami stojacymi przy Krolewskiej. Droga lokalna zostaje przedluzona do samego Zegrza i wyjazd i wjazd do Jadwisina z ulicy Akacjowej jest przy swiatlach przy Jed. Wojskowej w Zegrzu. Lokalna z Zegrza zjezdza sie juz do Jadwisina, kolejny wjazd do Jadwisina wiaduktem przy Szaniawskiego.

    • @MAREK przyjmując wariant W2A nie darmo zwany „samorządowym” to w Zegrzu DK61 przechodzi wiaduktem nad torami które wchodzą na pola po stronie Jadwisina, poprowadzenie drogi lokalnej do Zegrza wiązało by się z wykonaniem przejazdu przez tory (trudno określić czy jest on uwzględniony w studium) więc raczej dokończony będzie „węzeł” ze skrzyżowaniem na Dębe i ruch lokalny wejdzie w DK61 oraz powiatówkę 1802W.
      Jadwisin też tak sobie wyobrażam. Ruch lokalny może przejąć ulica Królewska lub nawet Książęca pamiętając że wiadukt ma być przebudowany i na wylot z Królewskiej może nie być miejsca. Ciekawe jak będzie rozwiązany zjazd z DK61 do Jadwisina? Wjazd na przejazd kolejowy? Słabe trochę.
      Teraz najlepsze… Jadwisin zamiast „ugrać” swój kawałek pola na którym planowana jest stacja z przeznaczeniem na… nie wiem… świetlicę, normalną filię biblioteki, park, posterunek straży miejskiej (przecież bezpieczeństwo jest jednym z postulatów) to opowiada głupoty o ptaszkach przy milczącej (dosłownie) aprobacie sołtysa i jednocześnie radnego… Kolej to szansa żeby Jadwisin z Pekinu stał się atrakcyjną miejscowością z zapleczem innym niż kolejne boisko. Żal patrzeć jak taka szansa jest marnowana.
      Na wysokości parku DK61 wiaduktem nad torami i przebudowa węzła Serock, jak widać z przebiegu w Stasim Lesie i Karolinie „poleci” kilka domów, więcej niż w Jadwisinie.
      Stacja w Serocku po właściwej stronie obwodnicy, skierowanie komunikacji lokalnej żeby dowozić pasażerów z centrum Serocka do pociągów to nie jest raczej problem?
      Całkiem fajnie wygląda ten projekt pomimo braku bocznicy towarowej dla strefy w Serocku, ktoś do tej fabryki kostki dostarczyć musi cement i kruszywo, osobiście wole pociąg z 30 wagonami niż 70 ciężarówek ze żwirem i cementem.
      Ale generalnie nie jest źle przyjmując że to tylko wstępne studium i pomijając sposób w jaki burmistrz Borkowski ten projekt przepychał (raz jeszcze rada miejska z 17 listopada 2021r. od 49 minuty).

  21. Jeszcze przebuduja kompletnie wiadukt w Jadwisinie, 2kladki, tylko nie maja pomyslu jak i jeszcze przesuna dwie dwupasmowki na wysokosci parku Raddiwillow i lokalna, potem tylko jeszcze dwa nowe wiadukty do przerzucania pociagu raz z zachodu na wschod a Zegrzu, a potem powrot ze wschodu na zachod na Serock. Wspaniały zaiste to pomysł i jaki tani.
    To chyba wizja tych podwyżek spowodowała takie bystre myślenie w mózgach naszych reprezentantow, ktorych niestety wybraliśmy.

  22. Do Grzeczny M – nie rozumiem w jakim celu budowac przejazd przez tory po stronie Jadwisina, jesli caly czas Tworcy tego rozwiazania utrzymuja, ze tory ida w sladzie drogi 61 czyli tuz przy tej drodze, a nie zataczaja ogromne zakole wchodzac tak gleboko w pole Ihar. Przyjmujac wersje gminy, ze pociag na wysokosci skrzyzowania w Zegrzu przy jednostce przebiega bezposrednio przy drodze nr 61 a nie oddala sie w glab pola, to istniejacy fragment drogi lokalnej przedluzonej o 1 km przez parking w Zegrzu korzysta z wjazdu i wyjazdu w Zegrzu kolo jednostki. Abstrahuje teraz od kreski namalowanej w glab pola.
    Jako, ze przebudowie ulegnie rowniez kladka w Borowej Gorze to dalej droga lokalna od Zegrza idzie na tej samej wysokosci w kierunku wiaduktu w Jadwisinie i przebiega przed ogrodzeniami posesji na Krolewskiej od strony zachodniej.
    Czyli tak jak pisalem: droga krajowa 61, tory kolei,przesunieta droga lokalna i ogrodzenia od strony zachodniej posesji mieszkancow Krolewskiej.

    Widze, ze Grzeczny M ma jakis kompleks tzw. Pekinu, wiec idac jego sposobem rozumowania to Serock nigdy sie nie oderwie od wizerunku Serocka kojarzonego z serockmi żulami wystajacymi godzinami pod sklepem 🙂

    Odsuniecie kolei 2 km od miasta za obwodnice Serocka sprawi, ze z kolej bedzie, ale jak ,,łazienka u Solskiej,, w Koglu-Moglu. Spojrzcie na przypadek kolei 2 km od Garwolina, ludzie dalej jezdza autobusami, ktore odjezdzaja z centrum miasta. Przypadek Garwolina idealnie pokazuje to co bedzie w Serocku. Moze trzeba sie zainteresowac kto skorzysta na wykupie gruntow pod kolej, ktore sa po stronie zachodniej obwodnicy, w Garwolinie uzasadnienie bylo jasne.

  23. Sprostowane dla lepszego zrozumienia

    Do Grzeczny M – nie rozumiem w jakim celu budowac przejazd przez tory po stronie Jadwisina na granicy z Zegrzem, jesli caly czas Tworcy tego rozwiazania utrzymuja, ze tory ida w sladzie drogi 61, czyli tuz przy tej drodze, a nie zataczaja ogromne zakole wchodzac tak gleboko w pole Ihar ???
    Przyjmujac wersje gminy, ze pociag na wysokosci skrzyzowania w Zegrzu przy jednostce przebiega bezposrednio przy drodze nr 61, a nie oddala sie w glab pola Ihar, to istniejacy fragment drogi lokalnej przedluzonej o 1 km do parkingu w Zegrzu korzysta z istniejacego teraz wjazdu i wyjazdu w Zegrzu kolo jednostki. Abstrahuje teraz od kreski namalowanej w nieudanym studium w glab pola.
    Jako, ze przebudowie ulegnie rowniez kladka w Borowej Gorze, to dalej droga lokalna od Zegrza idzie na tej samej wysokosci w kierunku wiaduktu w Jadwisinie i przebiega przed ogrodzeniami posesji na Krolewskiej od strony zachodniej.
    Czyli tak jak pisalem: droga krajowa 61, tory kolei,przesunieta droga lokalna z chodnikiem i nastepnie poczatek ogrodzen od strony zachodniej posesji mieszkancow Krolewskiej.

    Widze, ze Grzeczny M ma jakis kompleks tzw. Pekinu, wiec idac jego sposobem rozumowania to Serock nigdy sie nie oderwie od wizerunku żulerskiego Serocka kojarzonego z slynnymi serockmi żulami wystajacymi godzinami pod sklepem 🙂

    Odsuniecie kolei 2 km od miasta za obwodnice Serocka sprawi, ze kolej bedzie, ale jak ,,łazienka u Solskiej,, w Koglu-Moglu. Spojrzcie na przypadek kolei 2 km od Garwolina, ludzie dalej jezdza autobusami, ktore odjezdzaja z centrum miasta. Przypadek Garwolina idealnie pokazuje co bedzie w Serocku. Moze trzeba sie zainteresowac kto skorzysta na wykupie gruntow pod kolej, ktore sa po stronie zachodniej obwodnicy w Serocku, w Garwolinie uzasadnienie bylo jasne.

  24. Masz rację sposób w jaki burmistrz poprowadził całą tą sprawę kolei przez Gminę, poziom tych konsultacji spolecznych, to zgadzam sie z przedmówcami, ze to jedna wielka żenada. Wyborcy juz dawno czują sie rozczarowani opisujac w swoich komentarzach butę i kolesiostwo w ratuszu np. przykład Pana zastępcy i jednocześnie prezesa spółki gminnej SIS, w obu przypadkach powołanego jedoosobowo przez pana burmistrza na oba te stanowiska.
    Dodam jeszcze, ze nawet nie chce sie udzielać i zamieszczać odpowiedzi na pytania mieszkancow, bo i po co, to tyle pracy sklecić jakąś odpowiedź, lepiej nie robic nic, tak po prostu.

Dodaj komentarz