Jak sprawdzić silniczek wycieraczek na krótko?

silniczekwycieraczek

Układ wycieraczek samochodowych często bywa przez kierowców bagatelizowany. Zapominają oni, jak dużą rolę odgrywa on w zapewnianiu bezpiecznej jazdy. Mechanizmowi odpowiedzialnemu za pracę wycieraczek warto poświęcić nieco uwagi, aby nie zawiódł całkowicie w najmniej oczekiwanym momencie. Niestety czasami wycieraczki przestają poprawnie pracować, jednak ciężko określić, w czym jest problem. Pierwszym co przychodzi wtedy na myśl, jest sprawdzenie silniczka wycieraczek.

 

Silniczek wycieraczek czy układ elektryczny?

Niektóre objawy niesprawności wycieraczek mogą oznaczać różne usterki. Przykładowo, jeśli wycieraczki się nie włączają lub robią to z opóźnieniem, albo ich praca jest wolniejsza niż dawniej, problem może tkwić w silniczku. Niemniej jednak może to być też problem w elementach łączących poszczególne części układu wycieraczek. Ostatnią alternatywą jest awaria układu elektrycznego w pojeździe. Niewątpliwie jest to zawsze najbardziej pesymistyczna opcja. Należy jednak w tym miejscu podkreślić, że najczęściej to silniczek wycieraczek odpowiada za tego typu problemy. Dlatego jest to pierwszy element, którego awarię należy wykluczyć w przypadku wspomnianych objawów. Dopiero kiedy się okaże, że działa prawidłowo, należy przejść do sprawdzania całego układu elektrycznego. Chociaż lepiej poprzedzić to jeszcze kontrolą pozostałych części układu wycieraczek.

Podłączanie silniczka wycieraczek na krótko

Najprostszym sposobem na sprawdzenie, czy silniczek wycieraczek działa prawidłowo, jest podłączenie go na krótko. Co to oznacza? Mówi się tak o podłączeniu urządzenia bezpośrednio do gniazdka elektrycznego. Jak to zrobić w przypadku silniczka napędzającego pracę wycieraczek?

Należy zacząć od wyjęcia urządzenia, które znajduje się pod przednią szybą. Następnie trzeba wziąć dowolny kabel lub obejmy, które dadzą się przyłączyć do plusa i minusa silniczka. Przeciwległe bieguny mogą znajdować się w różnych miejscach, jednak z pewnością będą podpisane. Następnie pozostaje już jedynie podpiąć kabel do gniazdka. Jeśli silniczek jest sprawny, podłączenie do gniazdka spowoduje jego uruchomienie. Jeżeli silniczek nie będzie działał po podłączeniu go na krótko, warto sprawdzić, czy wszystkie elementy zostały prawidłowo przyłączone. Jeśli tak, pozostaje wymienić silniczek wycieraczek na nowy. Natomiast jeśli w teście na krótko silniczek okaże się sprawny, należy dalej szukać przyczyny niesprawności wycieraczek. Najlepiej jednak zrobić to w profesjonalnym warsztacie.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 4

  1. Podłączenie silniczka wycieraczek bezpośrednio do gniazda sugeruje czytelnikowi napięcie 230 V.
    Wtedy jeśli prąd nas nie porazi, silnik będzie na pewno do wymiany.
    Autor artykułu powinien napisać o podłączeniu bezpośrednio do akumulatora 12 V

  2. Artykuł pisał idiota.

  3. Dokładnie jak przedmówcy, może bez ostrego slowa idiota, ale z pewnością powinno się jeśli nie usunąć to skorygować ten artykuł aby ktoś nie stracił poza silniczkiem być może swego życia. Natychmiast !!!

    • A u mnie działa chodzą lewo prawo A jak nie działa to zapraszam do mnie

Dodaj komentarz