Przy rondzie na styku ulic Modlińskiej i Brzozowej przy wjeździe na obwodnicę Jabłonny pojawią się kamery rejestrujące wjazd na czerwonym świetle, ale dopiero w 2015 roku.
Po inspekcji przeprowadzonej w marcu br. na skrzyżowaniu położonym przy wjeździe na obwodnicę do Jabłonny, stołeczna Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zdecydowała, że stanie tam fotoradar. W związku z tym, już w kwietniu br. wystąpiła ze stosownym wnioskiem do Inspekcji Transportu Drogowego (ITD). – Na rondzie leżącym przy wjeździe na obwodnicę w Jabłonnie stanie jedno z 20 krajowych urządzeń wszechstronnie rejestrujących wjazdy na czerwonym świetle – potwierdza Łukasz Majchrzak, rzecznik prasowy Centrum Automatycznego Nadzoru Nad Ruchem Drogowym (CANNRD). – Przetarg na montaż kamer został już rozstrzygnięty, zaś umowa z wykonawcą podpisana. Zgodnie z zaplanowanym harmonogramem prac, przy wjeździe na obwodnicę w Jabłonnie na pewno stanie fotoradar, najwcześniej jednak na początku 2015r. – dodaje Majchrzak z CANNRD.
Kolejny śmiertelny wypadek na obwodnicy
Do wypadku, w którym wczoraj (15 lipca) zginęły 3 osoby, doszło na obwodnicy Jabłonny, tuż za sygnalizacją świetlną ustawioną przy skręcie w ulicę Szkolną na osiedle Przylesie w Jabłonnie. Do czołowego zderzenia 3 aut, volvo z nissanem i z oplem doszło w miejscu oddalonym o nieco ponad 500 m od leżącego na wjeździe na obwodnicę Jabłonny ronda, na którym do tej pory doszło do 2 śmiertelnych w skutkach wypadków drogowych. W pierwszym, 2 lata temu, na miejscu zginął wykładowca jednej z warszawskich uczelni, w drugim 17 października 2013r. zaś, kierująca bmw młoda ciężarna kobieta.
Posypały się prośby i skargi do zarządcy drogi
Powyższe tragedie zwróciły uwagę całego powiatu legionowskiego na organizację ruchu drogowego na skrzyżowaniu w Jabłonnie. Ze wszystkich stron posypały się wtedy zarówno prośby, jak i skargi do stołecznej GDDKiA, zarządzającej drogą krajową nr 61, na której mieści się feralne skrzyżowanie z ulicą Brzozową. Wielu mieszkańców było wówczas przekonanych, że przyczyną wypadków w tym konkretnym miejscu jest sam układ skrzyżowania.
Postawili znaki ograniczające prędkość
Na skutek podniesionego alarmu, GDDKiA w 2 tygodnie po śmierci młodej kobiety w ciąży przeprowadziła na tym skrzyżowaniu wizję lokalną. Zaowocowało to jeszcze pod koniec zeszłego roku montażem znaku B-33, ograniczającego prędkość do 70 km/h przy ulicy Modlińskiej od strony Warszawy. Wtedy jednak nie przychylono się do wniosków o zmianę ustawień sygnalizacji świetlnej oraz do montażu dodatkowych świateł na niższej wysokości.
Za drugim razem poskutkowało
Dopiero kiedy w marcu br. mieszkańcy upomnieli się o swoje, przypominając swoje prośby i wnioski domagające się poprawy bezpieczeństwa na obwodnicy Jabłonny, GDDKiA przeprowadziła drugą z kolei inspekcję na wspomnianym skrzyżowaniu. Tym razem już ostatecznie i na szczęście skutecznie zdecydowano o postawieniu fotoradaru w tym konkretnym miejscu.