Policjanci podczas patrolowania ulic w Ludwinowie Zegrzyńskim zatrzymali do kontroli drogowej kierowcę samochodu, który przy ograniczeniu w danym terenie do 50 km/h na godzinę miał na liczniku 137 km/h. 23-latek został ukarany mandatem karnym w wysokości 2,5 tys. zł oraz przez najbliższe trzy miesiące odpocznie od prowadzenia pojazdów mechanicznych.
Pomimo ciągłych apeli ze strony policji oraz podwyższania przez rządzących kar za nadmierne przekraczanie prędkości nie brakuje osób, które nadal łamią przepisy w tym zakresie. Jeden z takich kierowców został zatrzymany kilka dni temu w gminie Serock. – Nadmierna prędkość jest wciąż jedną z głównych przyczyn wypadków drogowych, które niejednokrotnie kończą się tragicznie. Dlatego legionowscy policjanci każdego dnia kontrolują stosowanie się kierujących do ograniczeń prędkości. Jednego z kierujących, który zlekceważył aktualne przepisy policjanci legionowskiej drogówki zatrzymali w Ludwinowie Zegrzyńskim. Pomiar wykazał, że 23-letni kierowca przy ograniczeniu prędkości do 50 km/h – jechał aż 137. – informuje podkom. Justyna Stopińska oficer prasowa Komendy Powiatowej Policji w Legionowie.
Wysoki mandat i zatrzymane prawo jazdy
– Nieodpowiedzialnemu kierowcy zostało zatrzymane prawo jazdy, w związku z przekroczeniem dozwolonej prędkości. Dodatkowo został ukarany mandatem karnym w wysokości 2500 złotych oraz otrzymał 10 punktów karnych. Legionowscy policjanci po raz kolejny apelują o ostrożną i rozważną jazdę z prędkością dostosowaną do przepisów i warunków panujących na drodze. – dodaje i apeluje podkom. Justyna Stopińska.
Teraz po zatrzymaniu prawa jazdy przez policjantów zostanie ono przesłane do odpowiedniego starosty, którzy podejmie decyzję administracyjną o zatrzymaniu dokumentu na okres 3 miesięcy. Jeżeli w czasie zatrzymania prawa jazdy kierowca wsiądzie ponownie za kierownicę, okres zatrzymania dokumentu wydłuży się do 6 miesięcy. Kolejna próba jazdy pomimo zatrzymanego dokumentu i kontroli drogowej policji skończy się cofnięciem uprawnień i koniecznością ponownego podejścia do egzaminu.