Urząd Gminy Jabłonna planuje przebudowę i modernizację ulicy Milenijnej w Jabłonnie. W przetargu na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej inwestycji udało się urzędnikom wyłonić firmę, która zrealizuje to zadanie. Będzie jednak drożej niż początkowo zakładali urzędnicy.
Było to drugie podejście Urzędu Gminy Jabłonna do wyłonienia firmy, która wykonałaby dokumentację projektowo-kosztorysową przebudowy ulicy Milenijnej. Poprzedni przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokich ofert złożonych przez trzy zainteresowane firmy. Najtańsza oferta opiewała na kwotę trochę ponad 102 tysięcy złotych a najdroższa wynosiła 199 tysięcy złotych, podczas gdy jabłonowski urząd planował przeznaczyć na ten cel maksymalnie kwotę 20 tysięcy złotych.
W obecnym przetargu w wyznaczonym terminie do Urzędu Gminy Jabłonna wpłynęły dwie oferty na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej przebudowy i modernizacji ulicy Milenijnej. Na realizację tego zadania jabłonowscy urzędnicy postanowili znowu przeznaczyć maksymalnie 20 tysięcy złotych. W wyznaczonym terminie do jabłonowskiego magistratu nadesłano dwie oferty – firma CADO z Warszawy (trochę ponad 98 tys. zł) i firma DROMACC z Ostrołęki (trochę ponad 125 tys. zł). Ostatecznie urzędnicy zdecydowali się wybrać tańszą ofertę.
Co ma zostać zrobione na ulicy Milenijnej?
Jak możemy przeczytać w dokumentacji przetargowej wykonany ma zostać projekt budowy ulicy Milenijnej w Jabłonnie (oznaczonej w MPZP jako 4.KDL) na odcinku od ul. Marmurowej do ul. Leśnej, przy założeniach:
- długość drogi około 750 m (nie uwzględnia długości wlotów i zjazdów), na działkach ew. nr 2235 i 2384/16 obręb 1-Jabłonna będących własnością gminy Jabłonna oraz działce 2383 przewidzianej do podziału;
- kategoria drogi: gminna droga jednojezdniowa dwukierunkowa, droga klasy L;
- jednostronna ścieżka pieszo-rowerowa o nawierzchni bitumicznej;
- odwodnienie na całym ciągu projektowanej drogi przy założeniu co najmniej drenaży francuskich lub studni chłonnych oraz zaproponowanie rozwiązań technicznych najkorzystniejszych z punktu widzenia użytkowników dróg;
- zjazdy istniejące dostosować do projektowanej drogi, zaprojektować zjazdy do działek nieposiadających zjazdów (w granicach pasa drogowego);
- zaprojektować skrzyżowania ze wszystkimi przyległymi drogami.