Siedem banków zaplanowało prace serwisowe na ten weekend. Z największymi utrudnieniami muszą się liczyć klienci PKO PB

close up of hands withdrawing cash at atm machine

fot. Adobe stock

PKO Bank Polski, Bank BPS, Bank Pocztowy, BOŚ Bank, City Handlowy, ING Bank Śląski i Santander Bank Polska to banki, które zaplanowały na ten weekend prace serwisowe. Klienci tych placówek finansowych mogą mieć problemy z dostępem do części usług.

 

 

Poniżej podajemy listę banków, które zaplanowały na ten weekend prace serwisowe i przerwy techniczne:

PKO PB

PKO BP zapowiedział, że w piątek (19 maja) od godziny 23.00 do poniedziałku (22 maja) do godziny 7.00 ze względu na planowane zmiany w systemach informatycznych banku, niedostępne będą niektóre usługi. Należy się liczyć z niedostępnością obsługi kart (w tym ze zmianą limitów, spłatą zadłużenia, informacjami o kartach, blokadą czasowa, historią operacji), aktywacji usługi PKO Płacę później, otwierania nowych kont, wniosków o karty, pożyczki i kredyty, przelewów z karty kredytowej – również w ramach usługi Płacę z iPKO i Płacę z Inteligo czy brakiem dostępu do otwartej bankowości. W tym czasie nie będą również działały płatności Blik z kartą kredytową ustawioną jako źródło płatności. Mogą wystąpić dodatkowo utrudnienia przy płatności kartą w internecie oraz w korzystaniu z serwisu i aplikacji PKO Junior.

Przedstawiciele banku poinformowali, że prace serwisowe i techniczne mogą skończyć się wcześniej. W takiej sytuacji na stronie internetowej banku ma się pojawić stosowna informacja o tym, że klienci mogą już w pełni korzystać z usług.

 

 

Santander Bank Polska

W nocy z piątku na sobotę (19/20 maja) w godz. 23.00 – 6.30 nie będzie można korzystać z bankowości internetowej i mobilnej. Nieco wcześniej, bo o godz. 22.00, bank wyłączy dla użytkowników Kantor Santander.

Banku BPS

Prace serwisowe w Banku BPS rozpoczną się w piątek (19 maja) o godz. 23.00. Do godz. 1.00 dnia kolejnego w sobotę (20 maja) nie będzie dostępu do bankowości internetowej banku.

Bank Pocztowy

W niedzielę (21 maja) w godz. 3.00 – 8.00 nie będzie możliwości pobrania danych karty w bankowości elektronicznej (dotyczy to też kodu CVC2) oraz nie będzie można wykonywać transakcji internetowych z wykorzystaniem usługi 3D Secure, które wymagają uwierzytelnienia poprzez kod wysyłany przez SMS. Również w niedzielę (21 maja) w godz. 4.00 – 10.00 nastąpi przerwa w możliwości przyłączania kart do portfeli cyfrowych.

BOŚ Bank

Prace serwisowe rozpoczną się w piątek (19 maja) o godz. 22.00, a planowane zakończenie zostało wyznaczone na sobotę (20 maja) na godz. 6.00. Klienci nie będą w tych godzinach mogli korzystać z systemu i aplikacji mobilnej BOŚBank24, usługi mojeID oraz TeleBOŚ. Infolinia będzie działała w ograniczonym zakresie.

City Handlowy

Przejściowe utrudnienia dla klientów w dostępie do systemów tego banku wystąpią w sobotę (20 maja) w godz. 0.00 – 12.00.

ING Bank Śląski

W sobotę (20 maja) w godz. 8.00 – 18.00 klienci nie będą mogli korzystać z modułu Makler w systemie bankowości internetowej. Natomiast w nocy z soboty na niedzielę (20/21 maja) w godz. 0.01 – 5.30 w związku z pracami serwisowymi nie będzie można płacić kartami w internecie z 3DSecure, aktywować kart, zmieniać limitów transakcyjnych i nadawać kodów PIN, zamówić kart płatniczych, przypisać kart do telefonu w aplikacji Moje ING Mobile, dodać kart Mastercard do portfeli zewnętrznych (Apple Pay, Garmin Pay i Google Pay), zrobić przelewu z rachunku karty kredytowej, realizować operacji na kartach w bankowości elektronicznej czy złożyć wniosku o pożyczkę, otworzyć nowego konta ani konta oszczędnościowego. Dodatkowo mogą pojawić się problemy ze składaniem wniosków w Moim ING i na stronie internetowej banku oraz z obsługą kart w systemie ING Business i korzystaniem z usług powierniczych (e-Custody).