Powiat. Przejazd specjalny drezyną po zmodernizowanej linii kolejowej Wieliszew – Zegrze Południowe (wideo)

350797405_819282236226192_7916409302386369945_n

Trwa konferencja prasowa połączona ze specjalnym przejazdem drezyną po zmodernizowanej linii kolejowej Wieliszew – Zegrze Południowe. Wznowienie ruchu pasażerskiego na tej trasie planowane jest już w najbliższą niedzielę tj. 11 czerwca 2023 r.

Przejazd specjalny dla dziennikarzy

Trwa konferencja prasowa z udziałem mediów i przedstawicieli spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S. A. (PKP PLK S. A.) Wystąpienie odbywa się na stacji kolejowej Wieliszew. Za chwilę uczestniczący w tym wydarzeniu przejadą się drezyną po zmodernizowanym odcinku tej linii kolejowej. Na stacji w Zegrzu Południowym odbędzie się natomiast kolejny briefing prasowy, podczas którego będzie można zobaczyć po raz pierwszy tę zbudowaną od nowa stację. Konferencja zakończy się natomiast w Wieliszewie.

 

Pasażerowie skorzystają z tego połączenia już w tę niedzielę

 

Inwestycja prowadzona przez PLK SA od 11 czerwca br. zapewni sprawne połączenia z Zegrza Południowego do Wieliszewa, Legionowa i Warszawy. Przejazd 3,5 km odcinkiem między Wieliszewem a Zegrzem Południowym zajmie ok. 4 minut. Bezpośrednia podróż z Zegrza Południowego do Warszawy Gdańskiej wyniesie ok. 35 minut, a do Warszawy Zachodniej ok. 45 minut. Pociągi będą odjeżdżać co ok. godzinę.

Pasażerowie zyskują przystanek Wieliszew Centrum w rejonie skrzyżowania linii kolejowej z ul. Modlińską (droga wojewódzka 631) i stację Zegrze Południowe nad Jeziorem Zegrzyńskim. 2 perony jednokrawędziowe na przebudowywanej stacji Zegrze Południowe i 1 peron jednokrawędziowy na nowym przystanku osobowym Wieliszew Centrum są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Są ścieżki naprowadzające i pochylnie. Zamontowano oświetlenie. Ustawiono ławki i wiaty. Dobrą orientację zapewnią tablice informacyjne i czytelne oznakowanie.

 

 

 

Połączenie pasażerskie z Warszawy do Zegrza Południowego zwiększa możliwości podróży w aglomeracji warszawskiej i ogranicza w kolejnym regionie wykluczenie komunikacyjne. Kolej zapewnia ekologiczne i bezpieczne podróże -– powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

11 czerwca 2023 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przywracają po niemal trzech dekadach połączenia koleją na dwóch liniach Mazowsza. W obu przypadkach zarządcy infrastruktury chodziło o walkę z wykluczeniem komunikacyjnym, ułatwienie mieszkańcom mniejszych miejscowości sprawny dojazd do szkół i pracy i miejsc odpoczynku – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

 

Szczegóły przedsięwzięcia

Inwestycję polegającą na m. in. naprawie i odtworzeniu torów kolejowych wraz z siecią trakcyjną na odcinku między Wieliszewem, a Zegrzem Południowym na zlecenie PKP PLK S. A. zrealizowało konsorcjum firm, którego liderem jest spółka Gór-Tor ze Słupska. Przedsięwzięcie zostało wykonane w formule projektuj i buduj. Jego koszt opiewa na blisko 42 mln zł. Z wcześniejszych zapewnień spółki PKP PLK S. A. wynikało, że trasą tą będą jeździć pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM) o długości do 180 metrów i z prędkością nie większą, jak 80 kilometrów na godzinę. Zakłada się również, że w ciągu doby do Zegrza i z powrotem pojedzie 30 pociągów – mają one kursować, co pół godziny w szczytach komunikacyjnych i co godzinę poza nimi. Co ważne, w ramach tej inwestycji stacja końcowa położona w Zegrzu została przebudowana – powstały tam nowoczesne perony dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na wskazanej trasie, a dokładnie w rejonie skrzyżowania linii kolejowej z ulicą Modlińską tj. drogą wojewódzką nr 631 i drogą krajową nr 61 (DK nr 61) w rejonie ronda w Zegrzu Południowym zlokalizowany też został dodatkowy przystanek o uzgodnionej z gminą Wieliszew nazwie pt. Wieliszew Centrum. W połączeniu z wprowadzeniem komunikacji autobusowej pomiędzy Wieliszewem, a Nieporętem stworzy to dodatkowy punkt przesiadkowy dla mieszkańców.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 10

  1. Panie Ministrze, a gdyby tak zbadać kto był odpowiedzialny za metodyczne uwalenie tej linii na przełomie lat 1994/95? Ktoś sprzyjający gratobusiarzom, czy może właścicielowi składu celnego zlokalizowanego między drogą krajową a końcówką toru w Zegrzu, przy czym ten ostatni oddano w pacht właścicielowi firmy wraz z torem, aby od czasu do czasu mógł dowieźć towar pociągiem, w wyniku czego nie udało się wznowić ruchu niedługo po powstaniu Kolei Mazowieckich. No i skoro jest mowa o walce z wykluczeniem komunikacyjnym w kontekście odbudowy tego niespełna czterokilometrowego i ślepo zakończonego ogryzka toru – to wskazane byłoby zawczasu pomyśleć o wykluczeniu komunikacyjnym terenów na północ od Zegrza, które nie zostanie rozwiązane po planowanym przedłużeniu tej linii w kierunku Przasnysza, jeżeli rajcowie Serocka i Pułtuska postawią na swoim wyrzucając kolej jak najdalej poza miasta. I tu wskazane byłoby dociec kto im takie posunięcie podszepnął: busiarze czy patodeveloperzy?

    • @TOMEK JANISZEWSKI ruch na terenach po zachodniej stronie obwodnicy w Serocku to zmowa busiarzy?

      • Spodziewasz się po mieszkańcach przyszłych gargameli po zachodniej stronie obwodnicy zniżą się do jazdy pociągiem? Oczywiście, o ile znajdą się chętni na ich zasiedlenie. Były takie ambitne plany wybudowania całego „miasta” o nazwie Wrota Mazur na północ od Pisza, wciśniętego między wody jeziora Roś a Kanał Jegliński. Potem lata całe parterowe gargamele o wyglądzie stodół (planowane wielopiętrowe nigdy nie powstały) straszyły pustymi oczodołami nieoszklonych okien (a właściwie okienek – tam to chyba cały dzień światła trzeba palić). Myśleli że wystarczy postawić byle co i byle gdzie, i zaraz zleci się leminżeria łasa na „ekskluzywne mieszkania w kameralnej okolicy tylko 50 minut jazdy od centrum”. Oczywiście tylko nocą, gdy korków na drogach nie ma.

        • Na podstawie obserwacji i rozmów wiem że mieszkańcy Ursynowa podróżują koleją z dworca Warszawa Centralna, na miejsce dowozi ich komunikacja miejska.
          Co ma Serock do Pisza? A może Serock porównać do Wenecji? Tam też miejsce do rozbudowy jest ograniczone wodą a stacja kolejowa jest henwpizdu! od centrum miasta, he?

          • A czym dojeżdżają mieszkańcy Ursynowa na dworzec Warszawa Centralna? Też koleją, zwaną metrem gdzie pociągi kursują co kilka minut a nie busikiem który przyjedzie albo nie, a jak przyjedzie to niekoniecznie starczy w nim miejsca.
            Na uparrtego można porównać Serock do Wenecji, ale tylko na upartego, bo woda ogranicza miejsce do rozbudowy miasta tylko od strony wschodniej. Natomiast linia kolejowa ze stacją, wbrew kłamliwej narracji Waszych rajców nie tylko nie ograniczy rozwoju miasta, ale stanie się magnesem przyciągającym nowe inwestycje mieszkaniowe. Zwłaszcza że oprócz stacji na wysokości rynku można by wybudować przystanki na południe i północ od niej, i wokół nich rozwijać miasto. Ale to zadziała tylko pod warunkiem że z głównej stacji do centrum Serocka nie trzeba będzie dymać na odległość porównywalną z odległością z owych przystanków.
            A jak nadal to do Was nie przemawia – to mam propozycję nie do odrzucenia. Wyrzucacie pociągi za obwodnicę – to i autobusy konsekwentnie tam wyrzućcie, i dymajcie kilometr z okładem do miasta. Nie tylko we własnym interesie (w końcu, autobusy jadące tranzytem przez miasto to także hałas, korki, drgania gruntu, kurz, zwiększone zagożenie wypadkami i to w nieporównanie większym stopniu niż ma to miejsce za sprawą kolei), ale przede wszystkim w trosce o dobro pasażerów tych autobusów. Kto jedzie np. z Warszawy do Ostrołęki nie ma żadnego interesu być rzucanym po wnętrzu pojazdu podczas hamowania i zjazdu z obwodnicy w drogę miejską, tam co chwila stawać i ruszać na skrzyżowaniach oraz przejściach dla pieszych i przepychać się przez korki. Gdyby zaś jechali pociągiem i nie byli zainteresowani dojazdem do Serocka – byłoby to im najzupełniej obojętne którędy pojadą, bo pociągi nie zatrzymują się na przejazdach drogowych, i nie zakręcają wściekle niemal w miejscu.
            To jak, kiedy ostatnie autobusy (zwłaszcza tranzytowe) znikną z Serocka i pojadą płynnie komfortową obwodnicą?

      • Metro Centrum-Dw.Centalny to 850 metrów i 7 min, obecny przystanek a planowana stacja 1200 metrów raptem 350 metrów różnicy choć autobusy podjeżdżają pod samo wejście Centralnej😏
        Nie wiem gdzie byś upchał w Serocku linię normalnotorową z torem odstawczym, liczę że gdy ta linia powstanie to SKM będzie kończyć bieg w Serocku.
        Widzę jeden błąd, przy okazji planowania tej linii nie powstanie bocznica z choćby substytutem rampy pomimo że z przebiegiem linii sąsiaduje tzw. strefa ekonomiczna.
        Trzymać kciuki żeby ta linia powstała 👍

  2. „pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM) o długości do 180 metrów”!… Żaden nie przekracza 120 m, a do Zegrza będzie jeździł 92-metrowy EZT 45WEa „Impuls II”.

    • 45WE nierzadko jeżdżą w trakcji podwójnej, w tym także do Wieliszewa. Nie wiedziałeś o tym?

  3. A gdzie załatwiany przez Inwestora skręt w lewą stronę w kierunku Serocka trasą nr 61 ?
    Podobno Inwestor PKP PLK miał załatwić wyjazd w lewą stronę w kier. Serocka z parkingu w Zegrzu na 11.06.2023 r.
    I czemu nadal trzeba wracać się specjalnie w kierunku Legionowa przez rondo na granicy Zegrza/Nieporętu, żeby po przejechaniu extra codziennie ponad 2 km finalnie zawrócić w stronę Serocka ?
    Nie możliwe, że nikt tego nie zauważył, że naturalna będzie potrzeba wyjazdu na trasę nr 61 w kierunku Serocka w lewą stronę od razu z parkingu przy SKM Zegrze jak oddadzą stację SKM Zegrze do eksploatacji czyli z poślizgiem 11.06.2023 r.
    Podobno Inwestor PKP PLK pracuje nad tym wyjazdem w lewą stronę na trasę nr 61 od 1,5 roku, jak na razie bez żadnego efektu.
    Projekt przewiduje wyjazd i projekt PKP Zegrze przewiduje wejście na peron jeszcze w innym miejscu z parkingu nie tylko przy bramie WZŁ.

  4. Gazeta nowodworska zdjęcia centrum kom. w Zegrzu

    1. 3 zdjęcie mapa widać wejście na peron od parkingu, którego dziś nie ma nie wiwadomo czemu
    2. 3 zdjęcie widać wyraźnie wyjazd w kierunku Serocka od razu w leą stronę, który jest załatwiany od ponad 1,5 roku przez PKP Plk

    I dlaczego nie ma ?

Dodaj komentarz