Budowanie tożsamości marki rozpoczyna się od stworzenia projektu logo. Jest on podstawą identyfikacji wizualnej firmy. Tylko jak dobrze zrobić projekt logo, aby skutecznie budował wizerunek marki i jej rozpoznawalność? Przeczytaj ten tekst, a zdobędziesz cenne wskazówki!
Projekt logo – co to jest?
Prowadzenie komunikacji firmy z odbiorcami, to bardzo ważna kwestia dla budowy jej świadomości oraz rozpoznawalności. W tym celu wykorzystuje się projekt logo, będący głównym elementem identyfikacji wizualnej. Symbol jest charakterystycznym graficznym znakiem firmy. Projekt logo wyraża idee, jakimi kieruje się marka, a także w pewnym sensie opowiada część jej historii.
Dlaczego firmie potrzebny jest projekt logo?
Wyróżnienie na tle konkurencji, to jeden z powodów, dla których firma potrzebuje projektu logo. Pomaga on odróżnić jedną markę od drugiej, tak samo jak ich produkty. Poprzez odpowiedni projekt logo firma może budować przewagę nad konkurencją. Dotyczy to wizerunku, jak i sprzedaży.
Projekt logo umieszczany jest na opakowaniach produktów, ulotkach, banerach, wizytówkach, teczkach ofertowych, stronie internetowej, w mediach społecznościowych. Jest więc podstawą komunikacji z klientami. Co więcej, projekt logo ułatwia budowanie relacji z odbiorcami. Jeśli jest on odpowiednio stworzony, to wywołuje w klientach pozytywne emocje i skojarzenia, do których chcą wracać.
Jak zrobić dobrze projekt logo?
Tworzenie logo to nie tylko proces artystyczny, ale również strategiczny. Po projekcie logo można się wiele spodziewać, ale żeby efekty były pozytywne, trzeba zwrócić uwagę na kilka ważnych kwestii. Oto kilka cennych wskazówek.
Indywidualny projekt logo jest lepszy, niż z kreatora
Na wielu stronach internetowych można znaleźć oferty na szybkie tworzenie projektu logo z kreatora. Czy to dobry wybór? Niekoniecznie. Taki projekt logo jest powtarzalny. Przez to podobnym symbolem może posługiwać się wiele firm. Jak więc zadbać o jeden z kluczowych celów, czyli wyróżnienie na tle konkurencji? Z pomocą przychodzi studio graficzne, takie jak GoodProject (link: https://goodproject.pl/ ), które tworzy indywidualny projekt logo. Jest on kreowany w oparciu o przeprowadzone analizy oczekiwań klienta, rynku oraz grupy docelowej. Indywidualny projekt logo zakłada stworzenie symbolu dopasowanego do firmy, która będzie się nim posługiwać.
Projekt logo powinien być prosty
Projekt logo musi być zrozumiały przez grupę docelową, do której firma kieruje swoją ofertę. Dlatego warto postawić na stworzenie prostego i czytelnego symbolu. Odbiorcy będą mogli łatwo odczytać jego znaczenie oraz idee, jakimi kieruje się firma. Poza tym prosty projekt logo będzie zapamiętywalny.
Uniwersalny projekt logo zawsze będzie wyglądać dobrze
Firmy prowadzą działania marketingowe za pomocą materiałów cyfrowych, jak i drukowanych. Strona internetowa, posty w mediach społecznościowych, prezentacje multimedialne, ulotki, wizytówki, oznakowanie samochodów, czy też siedziby, to miejsca, w których pojawi się charakterystyczny symbol. Uniwersalny projekt logo w każdym z nich będzie prezentować się nienagannie. Jego zwiększanie lub zmniejszanie nie spowoduje żadnych strat jakościowych. Poza tym uniwersalny projekt logo we wszystkich tych miejscach będzie czytelny i skuteczny.
Podsumowanie
Stworzenie projektu logo to wstęp do budowania tożsamości marki. Charakterystyczny firmowy znak jest podstawą komunikacji z grupą docelową. Dlatego też powinien być przez nią zrozumiały. Uniwersalny projekt logo będzie dobrze prezentować się w materiałach drukowanych i cyfrowych. Istotne jest również zadbanie o jego indywidualność. Niepowtarzalny projekt logo ma ogromne znaczenie dla wyróżnienia spośród konkurencji oraz skutecznego budowania wizerunku marki.