Mieszkaniec powiatu legionowskiego dał się nabrać oszustowi, który podszywał się pod pracownika banku. Przestępca opowiedział mu historię o zagrożeniu jego środków finansowych na koncie i przekonał go, że musi wypłacić pieniądze i przenieść je na inne „bezpieczne konto” za pomocą kodów BLIK.
Mężczyzna uwierzył w historię opowiedzianą przez fałszywego pracownika banku o próbach włamania na jego konto bankowe i postępował zgodnie z jego instrukcjami, przekazując swoje oszczędności przestępcy. – Pokrzywdzony po wybraniu gotówki z banku, wpłacał ją na bieżąco wpłatomatem na konto oszusta za pomocą podanych przez niego kodów BLIK. Tym razem łupem przestępców padło ponad 30 tysięcy złotych. – relacjonuje kom. Justyna Stopińska z KPP w Legionowie.
– Apelujemy o ostrożność i przypominamy, że pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o wpłacenie pieniędzy na inne konto bankowe. W przypadku podejrzanych telefonów rozłącz się i zweryfikuj informację, dzwoniąc samemu do banku lub udając się do najbliższej placówki! – mówią policjanci.