Legionowo. Zmiana organizacji ruchu na ulicy Parkowej

parkowa-zmiana-pierwszenstwa

Zmiana organizacji ruchu na ul. Parkowej (fot. GP/kg)

Zmianie uległa organizacja ruchu na ulicy Parkowej w Legionowie. Na odcinku drogi od ulicy Jana III Sobieskiego w Legionowie do ulicy Kisielewskiego w Chotomowie wprowadzono 3 skrzyżowania równorzędne.

Zmiany w oznakowaniu ulicy Parkowej w Legionowie wprowadzono już na początku tego tygodnia. Przed zmianą organizacji ruchu ulica Parkowa na odcinku od ulicy Jana III Sobieskiego w Legionowie do ulicy Kisielewskiego w Chotomowie w gminie Jabłonna była drogą z pierwszeństwem przejazdu. Obecnie zamiast pierwszeństwa przejazdu wprowadzono tam 3 skrzyżowania równorzędne z ulicami Stefana Czarnieckiego, Emilii Plater i Hetmańską w Legionowie.

Wolniej po Parkowej

Organizację ruchu na ulicy Parkowej zmienił legionowski ratusz na wniosek radnego Mirosława Pachulskiego. Radny w imieniu mieszkańców tej części legionowskiego Ludwisina złożył właśnie taką propozycję. Skarżyli się oni bowiem na nadmierną prędkość aut w tej okolicy oraz na trudności związane z włączeniem się do ruchu drogowego na ulicę Parkową z przylegających pobocznych mniejszych uliczek.

Równorzędne na Ludwisinie

W praktyce, na całym legionowskim Ludwisinie, a zwłaszcza w rejonach jednorodzinnej zabudowy mieszkaniowej już od dawna obowiązują ograniczające nadmierną prędkość kierowców skrzyżowania równorzędne. – Zgodnie z obowiązującym w kraju prawem, skrzyżowania równorzędne mogą być stosowane tylko w przypadku dróg utwardzonych. Tam, gdzie droga gruntowa krzyżuje się z drogą utwardzoną nie jest to możliwe – wyjaśnia legionowski radny Mirosław Pachulski. – Niewykluczone, że w przyszłości, kiedy dojdzie do utwardzenia innych znajdujących się w tej okolicy dróg np. ulicy Prymasowskiej, czy też ulicy Lisa Kuli, mieszkańcy znów wyjdą z inicjatywą wprowadzenia w tych miejscach skrzyżowań równorzędnych – dodaje radny Pachulski.

Wzmożona czujność kierowców

Kierowcy korzystający z ulicy Parkowej proszeni są o zachowanie szczególnej uwagi i stosowanie się do nowych znaków drogowych ustawionych w tym rejonie.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 8

  1. Jakos nie widze tego, żeby te znaki coś dały, czyli żeby zmusiły tych pajaców, którzy jeżdżą po Parkowej jak po autostradzie. Pewnie i tak będą olewać te znaki i będzie dochodzić do wypadków – a przy tych prędkościach jakie tam widuję to nawet do groźnych wypadków. Tam potrzebna jest drogówka, albo przynajmniej radar.

    • Drogowka sie pojawiła, panowie z Alfy testują skrzyżowania i nawet dobrze im to wychodzi, w sensie dobrze, ze są.

  2. Wszędzie radary postawić! Często jeżdżę tamtędy i niezauważyłem żeby ktoś miał problem z włączeniem się do ruchu na ulicę Parkową. Na Jagiellońskiej, Mickiewicza, Piłsudzkiego, itd też postawmy radary i zróbmy równorzędne. Wszędzie tak samo pędzą. Tu trzeba zmienić przyznawanie prawa jazdy i sposób karania mandatami za prędkość, alkohol, a nie środki doraźne typu spowalniacze, radary i inne tego typu bzdety.

  3. Komu??? pytam ..komu to przeszkadzało …kto nie ma na co kasy wydawać ???

    • właśnie przetestowałem ..na „zapałke” minął mnie burak w białym WieśVagenie jadący Parkową w kierunku Sobieskiego…jechałem z Hetmańskiej …OJ Panie Pachulski… pana”dobrze robienie”… drogo będą kogoś kosztować …przy okazji ..podprządkować Sobieskiego Parkowej po zamknięciu przejazdów kolejowych ..będzie wolniej …

  4. I to jest pytanie czemu główne drogi zmieniają się w zwykłe podporządkowane? Może zamiast przystosowywać drogi pod nic nie umiejących kierowców, zaczniemy im odbierać prawo jazdy? Wyjeżdżałem parę razy z hetmańskiej, Czarneckiego, skręcając w lewo… wcale trudno nie było. Wiec kto tak mówi?

  5. Kierowcy jadący ul. PARKOWĄ w kierunku stadionu: uwaga na radnego Pachulskiego z impetem wyjezdzającego na rowerze z prawej strony ulicy Czarnieckiego – teraz to on ma pierwszeństwo! 😀
    Przy okazji „porządków” na Parkowej przydało by się działanie mające na celu skuteczne oduczenie niektórych wlaścicieli przyległych posesji zwyczaju całodniowego pozostawiania swych aut na chodniku.

  6. Problemu z włączeniem się z poprzecznych ulic nie było, ktoś to zwyczajnie zmyśla. Ale faktem jest, że prędkości co niektórzy de.bile rozwijali ponad 100 km/h, więc dobrze się stało. Szkoda, że brakło konsekwencji i skrzyżowania równorzędne są tylko w połowie a drugiej – po staremu. BARDZO słuszna jest uwaga, że parkowanie na pasie ruchu na ul. Parkowej przez pół dnia to jest nieporozumienie i sygnał, że Policja ma tę ulicę w d. BTW: Miro, gratulacje! Na całą kadencję radnego JEDNA sensowna inicjatywa, przypomnij Jołasi, żeby wpisała to w ulotkę wyborczą, koniecznie! 😉

Dodaj komentarz